Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 28 Feb. 2010, 21:32 Onderwerp: adventure 990 op lenkte aanpassen |
|
|
hallo,
Ik ben 2 meter en heb die lenkte vooral in mijn benen zitten.
groot nadeel is bij veel motos een nog behoorlijk sportieve beenhoek als ik zit. en als ik sta zijn al die motos ook de ktm te klein.
ik kan een slimpele stuurophoging zetten maar net als bij mijn yamaha wr heb ik dan rond de 8 cm nodig.
da zit ik niet zitten.
zijn er manieren om een motor aan te passen. ik denk aan veren ophogen zadel ophogen voetsteunen verlagen steur ophogen.
wie weet raad en wie kent de kosten en cm die je kan winnen? |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Zo, 28 Feb. 2010, 21:45 Onderwerp: verhogen |
|
|
Rob,
Ik ben ook 2 meter en had 5 cm hoger stuur en 3 cm verlaagde steps.
Hoe het anders moet ?? zou het niet weten. Het moet ergens vandaan komen.
Met deze aanpassingen was mijn adventure 990S een perfect maatpak.
Met Rox risers of een mooie gefreesde verhoger uit Canada heb je je stuur verhoogd en met Motobau steunen heb je je steps verlaagd. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 10:17 Onderwerp: |
|
|
same here.
Zadel 5cm hoger. Stuurdemper incl nodige verhoging zon 2 a 3cm totaal. Verlaagde stepjes en hoppa ik zit er strak op. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 12:36 Onderwerp: |
|
|
als je je steps verlaagd zit je dan niet snel aan de grond op asvalt? |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 13:12 Onderwerp: steps |
|
|
Zou ik stoer vinden als je dat voor elkaar krijgt.......... _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 15:14 Onderwerp: Re: steps |
|
|
KTM_FAN schreef: | Zou ik stoer vinden als je dat voor elkaar krijgt.......... |
haha ok zal mijn best doen, nee nee ik zeg niet dat het lukt hoor. ze ne snelle ben ik niet! maar zat met de gs af en toe al is met voetsteuntjes aan de grond en weet niet hoe het is met de ktm heb er tenslotten nog niet echt op kunnen rijden he.
eerst is proberen dus en dan zien we wel |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 16:18 Onderwerp: voetsteunen |
|
|
Ik had een 990S
En op het cricuit had ik af en toe de punt van mijn laars op de grond. Maar dat lag meer aan mijn donald duck rijstijl dan aan mijn hellingshoek volgens mij. Toen zaten de verlaagde steunen er nog niet op.
Dus zeker met een normale niet hoge adventure zou het moeten kunnen.
Wel heb ik een keer met mijn laars op de grond gezeten toen we als een bezetene over een glooiend knippenpad reden op hoge snelheid. Voor en achter vreselijk diep ingeveerd......na een sprong op de volgende heuvel. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 8:01 Onderwerp: |
|
|
ik zou je zadel laten aanpassen bij een zadelmaker (hoger/dikker/breder laten polsteren) ik heb het toen tegenovergesteld bij mijn GS adv laten doen in Maastricht bij Guy Poulsen (ff googlen). _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

|
Geplaatst: Wo, 10 Mrt. 2010, 23:11 Onderwerp: |
|
|
als ik 3cm lagere voetsteps koop wat ik van plan ben. moet ik dan iets aanpassen aan de standaard schakel en rempedaal? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 1:48 Onderwerp: |
|
|
Het schakelpedaal kan je in eender welke positie zetten. of het rempdaal zo laag kan weet ik niet. losmaken van het stangetje onderaan de rempomp en dat stangetje uitdraaien ... |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Do, 11 Mrt. 2010, 9:31 Onderwerp: verlaagde steunen |
|
|
Ik had ook lage steunen. Maar dat wist je al
Op het pedaal zit een klein voetje wat normaal bovenop de hevel geschroefd zit. Die had ik eronder vast gemaakt met wat boutjes van de gamma. Beetje locktite gebruiken en klaar is kees. Draai gewoon wat langere boutjes door de gaten heen vast en klem het voetje tussen twee moertjes en slijp de overlengte af.
PS er zit op dit forum ook een zoekfunctie, er is al heel veel over geschreven, je vraag over de standaard werd gisteren al beantwoord in een ander topic. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Wo, 17 Mrt. 2010, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Ik ben 2,05 m en heb ook verlaagde voetsteunen, verhoogd stuur (EXC stuur en maximaal verhoogd) en een 7 cm verhoogd zadel van RayZ. Zit (en sta bij off road) als een prins te paard. Nog geen andere motor gevonden met een zo riante zitpositie voor als je langer bent. Het nut van aanpassen van de veerweg zie ik niet helemaal, dat heeft toch niets te maken met de stand van je benen? _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 12:27 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Ik ben 2,05 m en heb ook verlaagde voetsteunen, verhoogd stuur (EXC stuur en maximaal verhoogd) en een 7 cm verhoogd zadel van RayZ. Zit (en sta bij off road) als een prins te paard. Nog geen andere motor gevonden met een zo riante zitpositie voor als je langer bent. Het nut van aanpassen van de veerweg zie ik niet helemaal, dat heeft toch niets te maken met de stand van je benen? |
klopt. ga het ook eerst zo proberen nog even wachten met de veering.
maar ik wil dit laten doen omdat: het off road veel voordelen zal bieden. als ik de voetsteunen verlaag je op asvalt ook sneller tegen de grond aan zal zitten in wat sportiever bochtenwerk ( ik ken de ktm daarin nog niet dus wacht ik dat ook nog even af) en ooit mss voor afvalt ritten een 19" voorwiel wil. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 13:20 Onderwerp: |
|
|
hang uw koffers eraan. die zullen de grond raken vóór de voetsteunen en ook vóór de voorband over de rand gaat.  |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vandaag ook 3cm lagere motobau steunen besteld voor mijn SMT.
omdat ik van die lange benen heb en ik niet goed uit kom in de tank uitsparing van de SMT.
vandaar dat ik mijn huidige verstelbare steunen nu te koop heb staan op dit forum
maar ik denk ook niet dat grond speling een probleem zal zijn.
De veervoorspaning kan bij mij nog wat strakker waardoor de motor een stukje hoger komt te staan.
Want ik heb nu solo al een behoorlijke statische inzakking(met mijn 1,94m en 93kg) _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
|