Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
m.willems

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 18:33 Onderwerp: off-road |
|
|
Afgelopen zaterdag ben ik even in Lochem geweest bij WP-motoren om wat onderdelen op te halen. Op de terugweg ben ik, met behulp van mijn Zuno, terug gereden over zoveel mogelijk zandpaden. Wat een genot.....samen met de pirelli's Scorpions en heerlijk gevoel op het onverharde. Kuil, spoor, heuvel?? Gas erop en gaan. Hij voelt heel goed in het zand. Straks even mijn prog. throttle cam afmonteren en het kan helemaal perfect zijn. Op het, natte, asfalt hebben de pirelli's een beetje moeite met de grip veel driften als gevolg, maar wel leuk  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 19:37 Onderwerp: |
|
|
bekend verhaal: Maar ik liever dat ze lekker driften en misschien iets minder grip hebben, dan dat ze onverwacht uitbreken.
Voorband is een ander verhaal... vooral als ie wat verder versleten is, of iets zacht, wil ie snel over de kant heen gaan rollen en onderstuur geven. Zie div topic over voorbanden. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 19:43 Onderwerp: |
|
|
Maar pas op MR Willems,
Het gaat heel makkelijk offroad met de lc8 adv,
maar als het enigzins misgaat, dan gaat het ( door het gewicht) ook ineens goed mis, en word je er keihard aan herinnerd dat je met een motor van plus 200kg op stap bent
Maar ik ben het met je eens, de lc8 adv voelt (ook op de weg ) bijna aan als een 1-cilinder vind ik  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 19:53 Onderwerp: Off road |
|
|
Quote: | Maar ik ben het met je eens, de lc8 adv voelt (ook op de weg ) bijna aan als een 1-cilinder vind ik |
ha, bijna inderdaad... maar niet helemaal. Een 690 rag je nog makkelijker over rontondes... daar waar je weer aan comfort inlevert op de snelweg (flink).
Zolang het harde ondergrond is of lekker klapzand is de adventure echt een Topper off road vind ik. Met een big smile overmeester je ook zwaar terrein (lekker dat gas gebruiken). Maar als het nat en glad wordt, merk je het gewicht. Niet dat ik er ooit echt hard afgekukeld ben, wel soms overwacht glijden over het voorwiel.... begin met een goede voorband.... 1 tje met veel grip. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 20:22 Onderwerp: druk |
|
|
Het wordt nog druk met al die KTM's hier in het oosten. Westerfoort, Velp, Duiven, Groessen, Zevenaar. Ze zijn overal. Moeten we toch eens een keer gaan rijden on of offroad.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
blackdef

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:05 Onderwerp: Re: druk |
|
|
ATAK schreef: | Het wordt nog druk met al die KTM's hier in het oosten. Westerfoort, Velp, Duiven, Groessen, Zevenaar. Ze zijn overal. Moeten we toch eens een keer gaan rijden on of offroad.
Ad |
Ja best druk hier en nog komen we elkaar nooit tegen.
Ik wacht nog wel op iets beter weer (ja ja ik weet ik ben een watje).
Maar wel een watje die geen Pekelfiets wil.
Ik hoop de brommer toch echt volgende week weer de sporen te geven.
Lijkt me leuk om dan eens wat "lotgenoten" te leren kennen. _________________ groet,
Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR  |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:13 Onderwerp: |
|
|
Afspreken kan altijd, er is altijd wel een leuke rit. Ik heb nu ongeveer 500 km met mijn KTM gereden, eerst even wennen voordat ik te gekke dingen ga doen. Ik kom immers van een Transalp . Maar een afspraak is altijd goed. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 23:06 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht aan aanstaande zondag maar dan wordt het niet echt warm ( + 2 ) en dat is niet leuk offroad rijden.
Wie komt er mee de 14e maart. Verwachting is +8 en droog. Een noppen rit of niet?
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Ik bellof niets, maar het lijkt me leuk. Spreken we elkaar weer eens...  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 23:41 Onderwerp: |
|
|
ha, 14 maart is het als het goed is idd heeeel lekker warm en droog waar ik ben
Ik kom dus iig niet  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
LaBree
|
Geplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 13:39 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Ik dacht aan aanstaande zondag maar dan wordt het niet echt warm ( + 2 ) en dat is niet leuk offroad rijden.
Wie komt er mee de 14e maart. Verwachting is +8 en droog. Een noppen rit of niet?
Ad |
lijkt me gezellig, dan is er ook weer eens een SE vertegenwoordigd.
echter moet ook nog ff op pad met de 530, daar heb ik nog 0 KM mee gereden en ga de 21e met Freebike ws weer de zandafgraving in.
keuzes :s hmmm lastig. _________________ KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600 |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ha, 14 maart is het als het goed is idd heeeel lekker warm en droog waar ik ben
Ik kom dus iig niet  |
Maak ons maar jalours, zolang het maar een tent of hotel is en geen ziekenhuis, hahaha.
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 3 Mrt. 2010, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Eerst maar even inrijden (en rustig oefenen)... raincheck! |
|