Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
blackdef
Geregistreerd op: 17-6-2009 Berichten: 108 Woonplaats: Zevenaar
|
Geplaatst: Vr, 27 Jan. 2012, 7:02 Onderwerp: k60Scout |
|
|
Heb afgelopen zomer 13000km gereden met een K60 scout en nog niet op.
Ik heb er een nieuwe opgezet omdat ie vierkant begon te worden van teveel asfalt. Maar zeker geen winterband.
Daar hebben ze bij Heidenau een K60 Snowtex of K60 Silica voor.
_________________ groet,
Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR |
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 22:03 Onderwerp: |
|
|
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2012, 4:03 Onderwerp: |
|
|
Ik geef toe, ik had veel gezopen met nieuwjaar, but i'm pretty sure dat er de 3e geen sneeuw lag
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Do, 9 Feb. 2012, 0:50 Onderwerp: |
|
|
Helaas, toen lag mijn brommer ergens voor de kust van Somalië. Schijnt tegenwoordig overigens ook best spannend te zijn
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Hmm, zo'n LC8 weet toch gauw korte metten te maken van achterbandjes zeg. Ik zie de slijtnokken van de TrailAttack alweer, en zo slecht waren die toch niet toen ik de brommer kocht
De logische keus zou gewoon een vers TA achterbandje zijn, maar ik vind ze eigenlijk niet allroad genoeg. Gras houden ze niet van, met de eerste sneeuw van 't jaar lag ik gelijk op m'n snufferd, los gravel op de weg houden ze niet van, een landbouwvoertuig inhalen over de strook puin langs de smalle asfaltstrook in de polder is best eng als dat voertuig uitsteeksels heeft, en het gebied tussen grip en glijden is voor mijn gevoel wat aan de smalle kant. Ik ben niet zo goed in hele subtiele signalen.
Nu vond ik de originele K60 een kilo utrecht tango band van de eerste orde, maar ik lees over de Scout eigenlijk weinig slechte verhalen. Ja, in de modder lopen ze vol, en een pilot road doet het beter op asfalt, duhuh.
Paar vraagjes over die bandjes:
- Hoe doen die banden het op bijvoorbeeld natte betonplaat? De oude K60 was daar een regelrecht drama.
- Heb je genoeg grip op niet-zeiknat gras? Om bijvoorbeeld even van de hoofdbaan door te steken naar fietspad, paar hoogbejaarde zondagsrijders inhalen, en weer terug?
- Hoe is het grensgebied? Worden ze eerst zenuwachtig en gaan ze zwabberen, of is het het ene moment 'jaaa, lekker!' en het andere moment 'uh-oh, hellup!' net zoals de TrailAttacks?
- Iemand ervaring met de combinatie K60 Scout achteraan en Snow vooraan in de winter? Niet te weinig grip aan de achterkant? Beschikbaarheid van de Snow is wel een pluspunt van de K60 namelijk; handig voor komende winter.
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 23:36 Onderwerp: |
|
|
Al hetgeen je daar wilt past perfect bij de standaard band, zijnde de Scorpion AT...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Die heb ik ook in het vizier. Ik heb MT90 A/T's op de SV-ombouw liggen, en daar bevallen ze me eigenlijk prima op.
't is meer dat een mens nieuwsgierig is of die andere band misschien beter is he? En eventueel de mogelijkheid om van de winter een K60 Snow op de voorkant te mikken en de achterband gewoon te laten liggen (is er niet in Snow uitvoering), mocht dat zin hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 11:27 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Hmm, zo'n LC8 weet toch gauw korte metten te maken van achterbandjes zeg. Ik zie de slijtnokken van de TrailAttack alweer, en zo slecht waren die toch niet toen ik de brommer kocht
De logische keus zou gewoon een vers TA achterbandje zijn, maar ik vind ze eigenlijk niet allroad genoeg. Gras houden ze niet van, met de eerste sneeuw van 't jaar lag ik gelijk op m'n snufferd, los gravel op de weg houden ze niet van, een landbouwvoertuig inhalen over de strook puin langs de smalle asfaltstrook in de polder is best eng als dat voertuig uitsteeksels heeft, en het gebied tussen grip en glijden is voor mijn gevoel wat aan de smalle kant. Ik ben niet zo goed in hele subtiele signalen.
Nu vond ik de originele K60 een kilo utrecht tango band van de eerste orde, maar ik lees over de Scout eigenlijk weinig slechte verhalen. Ja, in de modder lopen ze vol, en een pilot road doet het beter op asfalt, duhuh.
Paar vraagjes over die bandjes:
- Hoe doen die banden het op bijvoorbeeld natte betonplaat? De oude K60 was daar een regelrecht drama.
- Heb je genoeg grip op niet-zeiknat gras? Om bijvoorbeeld even van de hoofdbaan door te steken naar fietspad, paar hoogbejaarde zondagsrijders inhalen, en weer terug?
- Hoe is het grensgebied? Worden ze eerst zenuwachtig en gaan ze zwabberen, of is het het ene moment 'jaaa, lekker!' en het andere moment 'uh-oh, hellup!' net zoals de TrailAttacks?
- Iemand ervaring met de combinatie K60 Scout achteraan en Snow vooraan in de winter? Niet te weinig grip aan de achterkant? Beschikbaarheid van de Snow is wel een pluspunt van de K60 namelijk; handig voor komende winter. |
Wat is het uiteindelijk geworden en hoe tevreden ben je? Ik moet ook nieuw rubber, wil zo nu en dan eens wat offroad gaan proberen (0,0 ervaring behalve een x een stuk het harde deel vanher strand gepakt) maar hoofdzakelijk moeten ze goed zijn op natte wegen want daar rijdt ik het meest lijkt wel.
|
|
Naar boven |
|
|
TomW_be
Geregistreerd op: 26-4-2014 Berichten: 82
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk haalt de Heidenau het altijd boven de standaard Scorpions/ of TA's.
Ze bieden comfortabel veel grip op de baan. Ook op natte beton zoals je aanhaald, enkel is bandendruk daar redelijk belangrijk. Offroad hou ik net van dat tikkeltje lagere druk, maar daarmee durft die wel wat te schuiven bij koud nat weer.
Daarnaast is die offroad zéér degelijk als je ermee rekening houdt dat het een compromis is. Steile natte bergopjes zijn bijvoorbeeld een dikke no-go door de centrale rubberstrook. Die rubberstrook zorgt dan weer wel voor vele grip als je op straat de gashendel opentrekt.
Semi-nat gras is altijd verradelijk met elke niet-noppenband. Zelfs met noppen blijf ik er bang van hebben
Levensduur is minstens 2 keer zo lang dan de scorpions of trail attacks. Laat dat ook een mooi voordeel zijn.
Ik heb geen aandelen bij heidenau's en ik kan gerust zeggen dat ik een grote fan ben van de K60's voor het gemengde gebruik dat ik doe.
Idealiter zou ik een reservevoorwiel kopen met een groffere band voor als ik weet dat ik het betere modderwerk tegemoet zal gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 15:20 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook weleens iets gelezen over dat ze snel 4kant worden en dat ze snel cuppen. Nou heeft een collega een F800GS, zijn achterband is behoorlijk plat en het ronde deel is heel erg gecupt.
Nou is het wel een collega die ik wat motorrijden betreft niet hoog heb zitten, dus het kan zomaar dat hij nooit zijn druk checkt
|
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 19:17 Onderwerp: |
|
|
Ja, ze worden vierkant en ze cuppen een beetje..... Maar dat begint pas
Bij kilometerstanden waarbij pirelli's of conti's allang
versleten zijn en vervangen dienen te worden......
Voor de rest, grip genoeg op allerlei ondergronden, ook met regen.
en, niet onbelangrijk, niet duur...zeker niet gezien het aantal
kilometers wat je er mee kunt halen.
Een ander voordeel waar niet veel over geschreven wordt is het feit
dat de wangen van de band zo stijf zijn dat je met een lekke band nog
makkelijk (voorzichtig) door kan rijden.
Ik zou zeggen; probeer gewoon een setje, als ze niet bevallen neem ik
ze wel van je over...
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
|