lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

heidenau of pirelli
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Za, 6 Mrt. 2010, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn domi ooit eens de K60 gehad. Deed het op onverhard erg goed en ook op het asfalt in menig lusje flink plat kunnen gaan.
Die S is inderdaad een sneeuwband, deze is een stuk zachter itt de gewone K60.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Za, 6 Mrt. 2010, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Het is de Pirelli scorpions geworden. heb ze besteld en kan donderdag voor mijn setje gaan.

waarom deze, puur de tijd van het jaar. met dit setje kom ik normaal toe tot na augustus of zo en das toch ook een grote onroad periode.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zat in hetzelfde schuitje. laugh2

(eigenlijk zocht ik naar vergelijkingen tussen de K60 en de Scorpions en kwam ik hier terecht).

Voor Noorwegen zoek ik banden die off-road misschien wat beter zijn dan de Scorpions. Maar ja... met de meeste off-road banden heb je als nadeel dat ze slicks zijn zodra je in Noorwegen bent. En bovendien wil je ook op on-road daar wat zekerheid hebben.

Ik denk dat ook hier de Scorpions er weer onder gaan. Weet in ieder geval wat ik er aan heb. En als ik off-road niet al te gek doe dan gaat dat ook helemaal goed komen. Met banden experimenteren kan ik beter wanneer ik weer in Nederland ben. wink

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

klopt ik heb voor de zomer en voor op vakantie ook voor deze band gekozen maar in de winter toch een een k60 proberen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

Al gekeken naar de Dunlop 908RR



Hoor er goede verhalen over op de ADV forum, zeker in levensduur.

Zijn wel aan de prijs.

Ga van de week er een onder gooien op mijn SE.

(weet niet of die er ook in 150 bestaat, Op mijn SE is het 140)

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dunlop 908:
Heb ik nu ong.4000 er op mn. off-raod mee gereden. Voorband is op. Achter ongeveer op de helft.

Voor een reisje Noorwegen met redelijk reis er naar toe zou ik gaan voor de Mefo super explorer. Is ongeveer gelijk aan K60 van Heidenau.
Is natuurlijk geen keiharde off-raod band maar meer een compromis tussen weg en off-road. Hele lange levensduur en ietwat minder grip in veld als TKC (maar gaat wel langer mee als TKC). Voor modder niet geschikt maar hiervoor zijn slechts off-roadbanden geschikt, maar deze halen weer Noorwegen v.v. niet vanuit Nederland.

MT 21 is natuurlijk ook prima compromis.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Dunlop 908:
Heb ik nu ong.4000 er op mn. off-raod mee gereden. Voorband is op. Achter ongeveer op de helft.

De voorband is inderdaad niks voor op de weg.

rene+adventure schreef:
Dunlop 908:
MT 21 is natuurlijk ook prima compromis.

MT 21 vind ik fijne bandjes. Goedkoop en toch goede grip op de weg. Maar, qua levensduur toch wat minder. thinking

In ieder geval een fijne vakantie 2thumbsup

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm dan vallen de M21 en de 908R af. wink
Hoe verhoudt de MEFO zich met de Scorpion?

Je mag toch niet zomaar een bospad in daar. sad

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Mefo Super explorer:

Grip on-road: net zo goed als scorpion.
Grip off-road: beter als scorpion, iets minder als TKC (naar verluidt. Heb zelf nog geen TKC gereden).

Max: snelheid 170 km/h. (dacht ik)

Levensduur:
Heb deze band nog niet opgereden omdat ik meestal noppenbanden gemonteerd heb. Maar volgens alles moet de levensduur langer zijn als de scorpion op een lc-8 meer dan 10.000 (met redelijke gashand) en op een GS zou hij rond 20.000 moeten uithouden.
Op het duitse forum is ene " Blitz" aktief. Deze rijdt met deze banden naar alle uithoeken van de wereld. Verder reisverslag gelezen van mensen op een GS waren hier dwars door Afrika mee gereden met volle bepaking. Was toen nog niet op.. Dus qua levensduur moet hij goed zijn.

Ik heb deze foto al eens gepost maar nog maar eens. Zodat je een beeld er bij hebt. (moet me wel langzaam een geld gaan vragen voor de gratis reclame smug )



mefo.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  41 KB
 Weergegeven:  14149 keer

mefo.jpg



_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Mefo Super explorer:

Grip on-road: net zo goed als scorpion.
Grip off-road: beter als scorpion, iets minder als TKC (naar verluidt. Heb zelf nog geen TKC gereden).

Max: snelheid 170 km/h. (dacht ik)

Levensduur:
Heb deze band nog niet opgereden omdat ik meestal noppenbanden gemonteerd heb. Maar volgens alles moet de levensduur langer zijn als de scorpion op een lc-8 meer dan 10.000 (met redelijke gashand) en op een GS zou hij rond 20.000 moeten uithouden.
Op het duitse forum is ene " Blitz" aktief. Deze rijdt met deze banden naar alle uithoeken van de wereld. Verder reisverslag gelezen van mensen op een GS waren hier dwars door Afrika mee gereden met volle bepaking. Was toen nog niet op.. Dus qua levensduur moet hij goed zijn.

Ik heb deze foto al eens gepost maar nog maar eens. Zodat je een beeld er bij hebt. (moet me wel langzaam een geld gaan vragen voor de gratis reclame smug )


Ook aan deze banden zitten denken als zijnde vakantie-band.

Waar heb je besteld?

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Jul. 2010, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan

bij pharaobike te Horn heb ik de mefo's besteld. Deze is gelegen te Horn, nederlands Limburg. www.pharaobike.nl.

Gr

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Mefo Super explorer:

Grip on-road: net zo goed als scorpion.
Grip off-road: beter als scorpion, iets minder als TKC (naar verluidt. Heb zelf nog geen TKC gereden).

Max: snelheid 170 km/h. (dacht ik)

Levensduur:
Heb deze band nog niet opgereden omdat ik meestal noppenbanden gemonteerd heb. Maar volgens alles moet de levensduur langer zijn als de scorpion op een lc-8 meer dan 10.000 (met redelijke gashand) en op een GS zou hij rond 20.000 moeten uithouden.
Op het duitse forum is ene " Blitz" aktief. Deze rijdt met deze banden naar alle uithoeken van de wereld. Verder reisverslag gelezen van mensen op een GS waren hier dwars door Afrika mee gereden met volle bepaking. Was toen nog niet op.. Dus qua levensduur moet hij goed zijn.

Ik heb deze foto al eens gepost maar nog maar eens. Zodat je een beeld er bij hebt. (moet me wel langzaam een geld gaan vragen voor de gratis reclame smug )


Klinkt goed! De Scorpion is bij mij overigens nog niet op.. en ik zit ook al over de 10.000 km heen. Doe ik iets fout? wink

Misschien onterecht hoor, maar de 'niet harder dan 170' boezemt een beetje onrust bij me in. Ik rij nogal vaak 150 op de snelwegen... en dan is die marge best wel klein.

Zijn er nog meer berperkingen aan de band?

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:


Klinkt goed! De Scorpion is bij mij overigens nog niet op.. en ik zit ook al over de 10.000 km heen. Doe ik iets fout? wink

Nee hoor, ik zit aan 15000 en ga hem net vervangen smiley

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Nocer schreef:


Klinkt goed! De Scorpion is bij mij overigens nog niet op.. en ik zit ook al over de 10.000 km heen. Doe ik iets fout? wink

Nee hoor, ik zit aan 15000 en ga hem net vervangen smiley


gaat dit over de achterband?

ik denk dat ik dan iets fout doe. heb nu 2500 km en echt veel zit er niet meer op max schat ik 750 km en dan is hij geheel weg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Za, 3 Jul. 2010, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

15.000 is een respectabele levensduur. Ik heb zelf al diverse scorpions versleten. Steeds rond 7500 km kaal en dan ook nog reiskilometers er bij.
Volgens mij doe ik iets fout Smile

Verder zijn aan de mefo geen beperkingen. Zit zelf een M (ud) en S(now) codering op.

Ik ben benieuwd welke off-road band boven de 170 is toegestaan ?
Ik denk dat mefo super explorer ongeveer gelijk is aan de K60 van Heidenau. Is overigens hetzelfde profiel. Alleen de voorband is wat grover dan de super explorer. Het blijft natuurlijk een compromis en volgens mij voor 30 % off-road en 70 % onroad een prima band.

Beperking van deze band is naar mijn idee alleen max-snelheid. 170 achter en 190 voor. (is natuurlijk wat je beperking noemt) en het is natuurlijk geen echte off-road band. Maar op de weg heeft hij echt buiten de max-snelheid minimaal beperking. Mogelijk nog het afrol geluid vanwege het grover profiel wacko Als combinatieband voor weg en offroad is deze band ideaal. Als je natuurijk zwaarder off-road wil gaan of met (extreem) hoge snelheid op de weg wil gaan dan kom je bij andere banden uit, welke eenzijdig georienteerd zijn ('of weg 'of off-raod). Het is wat ieder wil natuurlijk.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif