Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:05 Onderwerp: heidenau of pirelli |
|
|
hallo ik moet nieuwe banden.
70 % road
30 % off road ( wil wel redelijk off road rijden)
de standaard pirelli
of de heidenau K-60
heb de zoekfunctie al gebruikt veel over de eerste minder tot weinig ervaning over de 2de.
hoe staan ze tegen over elkaar? road en off road? regen en droog weer?
moder zand en stenen? levensduur?
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
34.44 KB |
Weergegeven: |
20966 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
206.79 KB |
Weergegeven: |
827 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
blackdef
Geregistreerd op: 17-6-2009 Berichten: 108 Woonplaats: Zevenaar
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:09 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Een vriend van me heeft zo juist Heidenau voor op zijn oude Super Tenere gelegd.
Hij heeft er nog niet mee gereden dus daar kan ik je nog weinig over vertellen. Als je hem vergelijkt met de Pirelli zijn de noppen een stuk grover.
Zal in het terrein prettig zijn maar of dat op de weg ook nog het geval is.
Kweenie
_________________ groet,
Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:15 Onderwerp: |
|
|
heb je al naar de maat en snelheidsindicatie gekeken??
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | heb je al naar de maat en snelheidsindicatie gekeken?? |
nee nog niet gedaan maar dacht toch te weten dat die band te krijgen was voor de adventure of heb ik da mis?
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 23:40 Onderwerp: |
|
|
http://www.reifenwerk-heidenau.de
110/80 - 18 M/C 58S TT
120/80 - 18 M/C 62T TT
120/90 - 17 M/C 68T TT
120/90 - 18 M/C 71T Rf. TT
130/80 - 17 M/C 69T Rf. TT
130/80 - 17 M/C 65T TL
130/80 - 17 M/C 65H TL
130/80 - 18 M/C 72T Rf. TT
140/80 - 17 M/C 69T TL M+S
140/80 - 18 M/C 70S TT
150/70 B - 17 M/C 69T TL M+S
4.00 - 18 M/C 64S TT
4.10 - 18 M/C 60S TT
4.60 - 17 M/C 68T Rf. TT
5.10 - 17 M/C 69T Rf. TT
dus een 150/70-18 is er niet
en de 140/80 is een S -type
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 7:08 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | http://www.reifenwerk-heidenau.de
110/80 - 18 M/C 58S TT
120/80 - 18 M/C 62T TT
120/90 - 17 M/C 68T TT
120/90 - 18 M/C 71T Rf. TT
130/80 - 17 M/C 69T Rf. TT
130/80 - 17 M/C 65T TL
130/80 - 17 M/C 65H TL
130/80 - 18 M/C 72T Rf. TT
140/80 - 17 M/C 69T TL M+S
140/80 - 18 M/C 70S TT
150/70 B - 17 M/C 69T TL M+S
4.00 - 18 M/C 64S TT
4.10 - 18 M/C 60S TT
4.60 - 17 M/C 68T Rf. TT
5.10 - 17 M/C 69T Rf. TT
dus een 150/70-18 is er niet
en de 140/80 is een S -type |
150/70 - 18 is er blijkbaar wel. Staat alleen niet geadverteerd op hun webiste.
cfr http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/150/hoehe/70/felge/18/hersteller/HEIDENAU/StartRow/0/motorradreifen.html
Max snelheid met deze banden is 190 km/u: Als je erover gaat krijg je zoiets:
_________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
BikeBrother
Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 9:07 Onderwerp: Re: heidenau of pirelli |
|
|
Rob Motard schreef: | hallo ik moet nieuwe banden.
70 % road
30 % off road ( wil wel redelijk off road rijden)
de standaard pirelli
of de heidenau K-60
heb de zoekfunctie al gebruikt veel over de eerste minder tot weinig ervaning over de 2de.
hoe staan ze tegen over elkaar? road en off road? regen en droog weer?
moder zand en stenen? levensduur? |
Voor 70-30 offroad kan je ook denken aan TKC80. daar kan je redelijk mee goed uit de voeten off road, zolang het maar geen modder is (maar dat geldt voor de meeste banden). Op de weg ook prima, alleen bij regen voorzichtiger aan doen. levensduur 7000-10.000 km
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 11:31 Onderwerp: |
|
|
ja die zit ook in de lijst van kanshebbers, maar kan je daar redelijk sportief mee op het asvalt met die tck
|
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 13:12 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | http://www.reifenwerk-heidenau.de
en de 140/80 is een S -type |
kan je die maar leggen? das een s van sneeuw he?
hoe zou die band het doen bij regen en bv een graad of 5
ik heb gehoord dat onder de 7graden een winterband beter is bij autos dan he.
hij zal snel slijten bij bv 30 graden maar zou hij ook grip verliezen?
wie heeft er al mee gereden?
|
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 13:13 Onderwerp: |
|
|
Helaba Demito,
waar heb jij dat buitenmaatje dan gevonden?
|
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 13:26 Onderwerp: |
|
|
Kun je niets mee, maar de Heidenau werd in GS middens wel al eens gebruikt als winterband.... Verder was de TKC80 in die middens wel populair, af entoe kwam je Mefo tegen.
Volgens mij investeer je beter in een extra setje velgen en schijven en trek je daar bv een Pirelli MT21 of zo op, waardeloos op de weg maar goed in alle terrein, ook bij modder. Denk ook aan de bedenkelijke kwaliteit vd standaard velgen, die hou je beter voor on road....
Een band die goed is off road kan gewoon nie goed zijn on road en vice versa. De rest is altijd een compromis en dan heb je een band die nergens goed in is, dus wat heb je daaraan?
Zolang het droog is kan je denk ik met de standaard scorpions wel iets in het terrein, als het nat is kan je het vergeten
Mijn off road ervaring is redelijk beperkt en enkel met 1 cil en omgebouwde Transalp( met KTM vork ) , dus niet heiligmakend..
Ik wil je niet ontgoochelen, maar mijn ervaring met all road eigenaars die ook off road willen is dat ze vroeg of laat ofwel bij een 1 cil uitkomen ofwel investeren in een extra set velgen....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Dr_Bean schreef: | http://www.reifenwerk-heidenau.de
en de 140/80 is een S -type |
kan je die maar leggen? das een s van sneeuw he?
|
Volgens mij is dat gewoon een snelheidsindicatie en heeft het niets met Sneeuw te maken.....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 13:32 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Kun je niets mee, maar de Heidenau werd in GS middens wel al eens gebruikt als winterband.... Verder was de TKC80 in die middens wel populair, af entoe kwam je Mefo tegen.
Volgens mij investeer je beter in een extra setje velgen en schijven en trek je daar bv een Pirelli MT21 of zo op, waardeloos op de weg maar goed in alle terrein, ook bij modder. Denk ook aan de bedenkelijke kwaliteit vd standaard velgen, die hou je beter voor on road....
Een band die goed is off road kan gewoon nie goed zijn on road en vice versa. De rest is altijd een compromis en dan heb je een band die nergens goed in is, dus wat heb je daaraan?
Zolang het droog is kan je denk ik met de standaard scorpions wel iets in het terrein, als het nat is kan je het vergeten
Mijn off road ervaring is redelijk beperkt en enkel met 1 cil en omgebouwde Transalp( met KTM vork ) , dus niet heiligmakend..
Ik wil je niet ontgoochelen, maar mijn ervaring met all road eigenaars die ook off road willen is dat ze vroeg of laat ofwel bij een 1 cil uitkomen ofwel investeren in een extra set velgen.... |
100% gelijk. mijn bedoeling is met de tijd een setje excel velgen 21 voor 18 achter.
en voor op de weg een setje 19 voor en 17 achter. maar dat is toekomst muziek.
eerst lekker mijn standaardjes aan flarden rijden hehe.
en die 1 cilinder.. ik had eerder een wr 250. zalig maar voor het extreme werk. wil grote afstanden doen en meer all road 70-30 %
|
|
Naar boven |
|
|
rene+adventure
Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 460 Woonplaats: Echt
|
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Helaba Demito,
waar heb jij dat buitenmaatje dan gevonden? |
Yo lange
klik gewoon op die link. Ik koop daar al mijn banden. Heel wat goedkoper dan de reguliere bandenboer. Je moet ze er wel zelf optrekken en uitbalanceren (heb ik een DIY setje voor).
Wat betreft je motor ophogen: bel gewoon naar WP suspension in Mol. Ze doen dit vaker voor dealers als Motocare. Super behulpzame mensen. (www.wpsuspension.be). Vraag naar Ludo of Patrick.
Ciao
T
_________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
|