lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

De Lotgevallen van de Trei Ape
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 27 Feb. 2010, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

goe gedaan mannen, en gave platen!


Als je dit soort wegen mooi vind en je wilt eens 'rally' (dus zonder bagae.. van A naar B naar C en niet iedere dag een loepje; overweeg dan rustig de Oost Europa rally.

Jullie hebben wel goed weer gehad... met regen is dat leem een spekbaan.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 27 Feb. 2010, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote


Het is een beetje raar. Vele huizen zijn volledig gerestaureerd, met nieuw ramen en deuren, strak bepleisterd in soms minder voor de hand liggende kleuren. Andere zouden hier misschien het etiket 'krot' opgeplakt krijgen. De meeste zitten er ergens tussenin.

Alles bij elkaar geeft het een goede indruk van het leven hier. Sommigen houden, noodgedwongen, vast aan de oude levenswijze, anderen grijpen elke kans op een 'beter' leven. Of die gegrepen kansen allemaal kosher zijn laten we in het midden. Feit is wel dat je door allemaal vriendelijk en gastvrij ontvangen wordt.

Deze mevrouw was haar stoep aan 't vegen en merkte onze aandacht voor haar woning. Prompt ging de bezem aan de kant en kregen we een rondleiding. Zij is hier geboren, trouwde met een Duitser en kwam na jaren terug om het ouderlijk huis te kopen. Haar Duitser is handig met hout en daar is ze duidelijk trots op. Met rede.


Anderen hebben duidelijk minder nood aan een perfecte afwerking ...

Maar 't heeft wel charme, om het in reisbrochuretaal uit te drukken.

Authentiek, nog zo'n term. Maar 't klopt wel.


Of ambachtelijk. Waar we een puur staaltje van krijgen. Letterlijk. Jammer dat er geen [smell]-button bestaat. wink
Dit is de productie-eenheid. Daarachter, een moderne proeverij.

Aanvoer van de grondstoffen


yummie wideeyed

Pruimen. Lekker bij een Vlaamse Reus, maar die was nog beter op Roemeense wijze. Dus 't is niet erg dat ze hier in een olievat liggen rijpen.
Bon, wat hebde nodig, in uw tuinhuis?

Vuur. dus ook hout. boven dat vuur, een destillatiekolom. Bovenaan in 't buisje zit dan wat je wil hebben. Maar liefst vloeibaar. Dus gaat dat door een bad fris rivierwater.

Zorg voor voldoende verluchting, de dampen zouden uw concentratie kunnen aantasten. En dan ben je te laat om dat houten tonnetje te vervangen wanneer het vol is. Drink ook voldoende mineraalwater en hou de flessen bij. Perfect voor thuisgebruik. Voor uw relatiegeschenken doe je iets meer moeite natuurlijk.

Fijn. de Extra Vierge of eerste destillaat zal in de 40° zitten. Niet slecht als apero of digestief. We kunnen dat bevestigen. Wanneer al de pruimpjes verdampt zijn en uw vuur is nog niet uit, ga je een deel van de productie nog eens door het systeem jagen. Waarom? Omdat straks de winter komt, of je al eens last hebt van een beestje. Die tweede run levert moonshine op van rond de 60°, maakt komaf met alle beestjes in uw lijf wordt ons verzekerd. Enkele voorzichtige slokjes later weet ik het. Beestjes dood of niet, 't kan u niet meer schelen, na een borrel of 2 van dit spul. wink3

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Za, 27 Feb. 2010, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Gaaf avontuur en opnieuw bedankt voor de fijne foto's en omschrijvingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Feb. 2010, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi reisverslag man !! thumbsup thumbsup

Echt top, en de paadjes zijn ook mooi als ik het zo even snel bekijk.. Smile

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Feb. 2010, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie trip manne thumbsup leuk verhaal.
Zitten erg mooie fotoos tussen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Bon, al wandelende langs de kerk passeerden we ook langs het prachtige kerkhof :

Een kerkhof zoals ik ze graag zie. Wild, opgaand in de natuur.

Gindsboven staan meer stenen en is het gras korter, hier weten alleen intimi wie waar één wordt met de wereld ...

Je hebt niet veel fantasie nodig om je een beeld te vormen van haar einde ... (Roma Ana 1911-1944)

Op de terugweg springen we nog even binnen bij de plaatselijke ramenmaker. Wie het zich kan permiteren voorziet zijn huis van PVCramen met dubbel glas. Om te tonen dat ze het zich kunnen permiteren blijft de beschermende folie met opdruk zitten ... grin

De machines komen uit België, de vaardigheden zijn waarschijnlijk geërfd van de vader, die achteraan zijn smidse heeft.

Zijn hekwerk getuigt van vakmanschap. Ik probeer hem dat duidelijk te maken, hij reageert verlegen maar ook trots.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Na het verplichte glas Tsoika toch maar (lees: meervoud) terug naar 'huis', we hebben dringend nood aan vast voedsel. wink Vanja is een beetje buiten strijd, dus trekken we er met 2 op uit. We hebben nog een paar uur voor 't donker wordt.
't Begint proper en schoon, naast de rivier.

Dan naar rechts en omhoog. Algauw wordt duidelijk dat hier meer verkeer komt, zwaar verkeer. Maar 't blijft dikke fun.
Uiteindelijk komen we uit het bos

Tijd voor overleg. Weer een niet voorziene splitsing en weer rekening houden met de tijd

En weer besluiten we terug te keren.

Na de modder kwamen we dus terug op de gravelweg naast de rivier. Omdat we nu wisten dat er geen grote hindernissen waren, ging de zweep erop. Dikke pret, geen tijd voor prentjes. grin
Tot hier.


Straks pakken want we gaan onze Groote Rit maken morgen, de Transalpina. Weinig kans dat we daar verloren rijden, er is maar 1 weg.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Okay dan,

zoals gepland vertrekken we vandaag naar de Transalpina Pas. Beroemd en berucht. Ettelijke tientallen kilometers bergop langsheen prachtige veldwegen, boerenwegen en steenpistes, door berg en dal, door bossen en weides. Dat, althans, was hetgeen waarvan we droomden.

Maar we moesten er eerst nog naar toe rijden. Leek peanuts, gezien de mooie rode rechte wegen op de kaarten. uhoh

De DN67C heet die officieel. aangelegd onder koning Carol in de jaren 30, gemoderniseerd door de Duitsers in WO II. de verbinding tussen Sebes en Novaci, over Urdele pass, 2145m hoog. Tot Ranca grotendeels onverhard. Maar duw wel eerst in Sebes zien te geraken, en dat zal best lukken over de weg.
Weinig spectaculairs te melden onderweg, tot we Calan bereiken.

Ooit staalfabriek maar al lang verlaten

Al wat bruikbaar of verkoopbaar is werd eruit gesloopt

Betonnen skeletten en stof zijn de enige zichtbare resten

In kleur ziet het er niet vrolijker uit

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Sebes

voltanken, en naar 't zuiden. De bebouwing wordt dunner, de natuur neemt over. Valt best mee, in de herfst.


Tijd om de picnic aan te spreken. Wat ons een nieuwe vriend oplevert. Bescheiden, geduldig beestje, past helemaal bij ons. bucktooth

We zijn niet de eersten die hier stoppen, wel de eersten die hun afval meenemen

De weg slingert zich verder langs de rivier. Perfect, net afgekoeld asfalt, prachtig ritje. Maar enige onrust borrelt op. Tinternet leerde ons dat de eerste 40km vanaf Sebes verhard zijn, en die hebben we stilaan gehad. Aan het Capalna stuwmeer weten we 't zeker: binnenkort kan je hier ook met een buikschuiver plezier aan hebben.

Verderop: hier wordt hard gewerkt

Obarsia Lotruilu

Lekker

En dan dit evil3

wij staan daar, in 't midden vanonder. Tussen ons en 't Paradijs in Ranca: dat vies bord. wij gaan daar in alle rust ons voeten aan vegen.

Urdele pas

Poëzie

In de nevel duikt Ranca op. Alweer van een niet te fotograferen lelijkheid. Maar eerst is er dit nog.

Club Paradise ontvangt ons goed. We kunnen eigenlijk zelf het menu samenstellen, eenvoudig maar lekker. Na de borden komen de kaarten, we mogen zelf 't licht uitdoen.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de vorige twee posts van Bert toch efkes iets meer duiding geven, want de lezers zijn ons aan 't verliezen denk ik.

Na ons avontuur richting Cuntu/Tarcu was er een tweedaagse trip ingepland waarin we de Transalpina-pas wilden overwinnen. Om daar te geraken was er wel eerst nog om en bij de 180 km gewone weg. Op de kaart zag die weg er zeer belangrijk uit en gaf ons de indruk van heel snel te zijn. In de praktijk bleek die weg inderdaad zeer belangrijk te zijn, want de enige.... Maar het was maar een gewone tweevaksweg zonder verharde bermen, los door elk dorp en elk stadje, meestal tamelijk goed asfalt maar de algemene indruk was toch dat je hier met een racebanaan niet veel plezier gaat hebben aan het rijden. Langs die weg passeerden we dus langs die kilometerslange verlaten en quasi compleet ontmantelde industriezone.

Soit, het duurde de hele dag eer we aan dat verbodsbord geraakten. Het was rond vijf uur 's avonds toen we dus merkten dat we de Transalpina-pas niet op mochten. Een blik op een kaart leerde ons dat de omweg iets van om en bij 150 km was. shocked2 Niet echt te doen dus. Dus maar op zijn Belgisch gedaan : we zijn eens gaan zien of we door die werken konden rijden. Wat effectief het geval was. Grote teleurstelling was echter het feit dat de beruchte Transalpina-pas onderdeel was geworden van reusachtige wegenwerken. Op een origineel stuk van 500m na, was de hele pas uitgegraven, verbreed, voorzien van de fundering van de nieuwe weg. Om de paar km stonden enkele machines in rust. Bovendien was er een dikke mist die maakte dat we koud kregen, nat werden en geen 50m zicht hadden. Die toestand, wegenwerken en zeikweer, bevorderde ons humeur niet echt. Wat de climax van de reis had moeten zijn, was stilaan een anticlimax geworden....

Gelukkig was er club Paradise.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Paradise huh. Wel. Aan de overkant van de gang had er duidelijk iemand paradise ontdekt. shocked2 evilgrin Aan onze kant van de deur waren er 1 groot bed en 1 klein, in een apart kamertje. Niks mis mee natuurlijk. Tot ik naast een Held mocht gaan liggen. Nog niet helemaal bekomen van het beestje dat zelfs de 60° Tsoika niet klein kreeg en heel de nacht ijlend: Yaaamaaahaaa, yaaamaahaaa, néééé, modder ... moddeeer. (van dat laatste woord ben ik niet helemaal zeker, maar 't leek er sterk op). Een beetje zoals in een derderangs spokenfilm uit de jaren 60, ge snapt het wel. :?
Paradise? right.

Enfin, bij het krieken van de dag fris weer op, buiten ziet het er in alle geval al veel beter uit.

Spek en eieren, picque nicque maken, en wijle weg, terug over de berg tot dat gele bord van gisteren, en dan westwaarts. met een beetje geluk vinden we de weg tot Baile Herculane. Aan dat eerste deel kan ik niks toevoegen. Mist weg en de zon die er alles aan doet dat zo te houden vandaag.







Lager, het enige stukje dat nog niet platgewalst en verbreed werd.

Wij waren eigenlijk al een half jaar te laat, wie na ons komt zal een perfect geasfalteerde col vinden.

Helemaal beneden spelen we nog even in de rivier (geen foto's, wel filmpje, later) en gaan op weg naar Petrosani.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Goed,
ik ga nu nog efkes wat foto's toevoegen aan dedie dat Bert al toegevoegd heeft. We zijn dus naar dien Transalpina-pas aan 't rijden en komen langs dat vervallen industriepark.

Om te beginnen kunt ge hier Bert in zijn astronautenpak zien staan, kijkend op zijn zakhorloge, wachtend op het moment waarop hij zichzelf de lucht zal inschieten dmv de lanceerbasis op de achtergrond.



Hier nog een fotoke om te tonen dat dat ontmantelde industriepark ECHT WEL GROOT was :



Den Bert heeft het al gezegd, wij zijn de eerste die onze afval meenemen. Wie ons was voorgegaan deed dat niet:



Ter info, op dat bord staat wel degelijk dat het verboden is om afval achter te laten. Roemeens laat zich nl. tamelijk goed lezen als ge wat Frans en Italiaans kent.

The Good, The Bad, and The Ugly :

De goede staat vanzelfsprekend in 't midden, maar wie is nu de slechte en wie de lelijke?

Ne keer voorbij het verbodsbord aan het begin van de Transalpina-pas kwamen we na een hoop wegenwerken nog een stukje originele bergweg tegen:


Maar iets verderop was het niks anders meer dan dit :

en dat:

en dan hetzelfde met wat mist erbij:


En Ranca, het dorp waar onze gastmadam een kamer had gereserveerd, zag er zo uit. Een ski-oord in volle ontwikkeling. Om maagpijn van te krijgen.


Club Paradis dus:


De dag erop was het schoon weer, ik ga daarvan nog ??n fotoke publiceren:


Na die pas te zijn afgedaald in tegengestelde richting, reden we verder richting Petrosani over een heel slechte asfaltweg, waar auto's max 30 dierven rijden. Wij met onze allroads hadden er natuurlijk geen last van. Nogmaals, met nen buikschuiver kunde ginder niks gaan doen.

Postkaart van boerterijtje, onderweg naar Petrosani:


De ene godsdienst doet het ginder al beter dan de andere.

Hier een blikken doos:


en hier een luxedoos:


Bedoeling was om tijdens de terugrit over Petrosani te gaan en om dan langs Vulcan te rijden, een lange weg in te slaan die na ettelijke kms doodloopt (richting Valea de Brazi) en dan ginderachter opnieuw een piste op te zoeken. Op de terugweg vanaf Ranca (bovenop de Transalpina) waren drie pistes gepland. Maar er waren die dag ook een gezonde 200km over verharde wegen terug te keren. Volgens mij was het niet mogelijk om zoveel pistes te doen, ééntje - de eenvoudigste - zou de dag al meer dan vol krijgen. Dat was mijn gedacht en misschien had ik dat wat harder moeten verdedigen? Feit is alleszins dat we die eerste piste nooit gevonden hebben.... we zijn wél een berg opgereden, maar weer waren er meerdere splitsingen en wéér liepen alle sporen dood.

Wat ons niet tegenhield van schoon fotokes te trekken:



Hier een schoon voorbeeld van hoe het kan doodlopen:


Maar bon, het was drie uur in de middag en we hadden nog steeds niet het goede spoor. En we moesten nog een gezonde 150km naar Slatina Timis. Als het al niet meer was. En aan max 50 per uur (een hoger gemiddelde gaat echt niet ! ) doet ge daar drie uur over. Als alles vlot gaat.... Maar vlot en rijden gaat in Roemeni? niet tesamen hoor.... Dus pas vijf uur later waren we terug in Slatina. Tegen acht uur dus. Alweer een dik uur in het pikkedonker gereden. En ginder is zwart nog zwart. Zo in de zin van "geen hand voor uw ogen zien". Letterlijk. Zelfs als ge met uw lichten op rijdt. Tel daar nog ettelijke tegenliggers met ferme lampen bij, een weg die kronkelt gelijk een krankzinnige cobra en die bovendien om de haverklap voorzien was van wegenwerken en verkeerslichten en ge snapt dat we op 't einde van de rit weeral redelijk op 't einde van ons Latijn waren.

Dat was onze laatste off-road dag trouwens.

De dag erop begon onze vijfdaagse terugreis, over Hongarije, Kroati?, Slovenië, Italië, Oostenrijk en Duitsland.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug


Laatst aangepast door Aleph op Ma, 10 Dec. 2018, 0:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Look-alike:

Hertog van Alva:


en
Blackbert:

_________________
mijn nieuwe nick is Muug


Laatst aangepast door Aleph op Ma, 10 Dec. 2018, 0:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Mrt. 2010, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Op weg naar Petrosani dus. weg in erbarmelijke staat, maar zo is er meer tijd om 't landschap te bewonderen.

Buiten kerken van allerlei strekking hebben ze daar ook flatgebouwen.

Vulcan, industriestadje in een valei, de weg loopt uiteindelijk dood.

Je kan wel over de bergen op onverhard, maar dan moet je de juiste vinden natuurlijk. Juist of niet, 't is wel fijn rijden

Sinds ik hier door die foto's ga bekruipt mij steeds meer het gevoel dat ik terug moet, dat ik het juiste spoor moet gaan zoeken. De weg naar Lindenfeld, via Ilova tot op de Tsarcu geraken en hier, van Vulcan naar Baile Herculane, 'binnendoor'. Een maand eerder op 't jaar, tentje en eten mee, en blijven gaan tot ik 't gevonden heb. Van het ene natuurwonder naar de volgende oude constructie.
We haasten ons dus terug uit de valei en vatten de lange rit naar Slatina aan. De weg is slecht, de omgeving weerom schitterend. 't Is zondag en op zondag komen de mensen hier buiten. In elk dorp waar we doorrijden lopen de straten vol, wordt er gegeten en gedronken, staan er hier en daar kraampjes. We waren al een beetje gewend aan kinderen die zwaaien of dichterbij komen met uitgestoken hand, voor een 'low five'. Maar toen, in dat ene dorp, bovenop het zwaaien van kinderen en tieners horen we ze roepen en juichen, alsof we ... ik weet 't niet. Daarom ook wil ik terug. Om meer tijd te nemen om te stoppen in zo'n dorp, de mensen te ontmoeten. Waarom werden die mensen zo lang verdrukt en op de rand van de afgrond gebracht door hun eigen leiders. Ze verdienen veel beter.

En ze moeten dringend leren rijden. Vanaf Baile Herculane zitten we terug op de E70. De weg slingert een berg op, vrachtwagen op kop. Bijna donker, maar ik stop toch even voor een foto, haal de anderen wel weer bij. De eerstvolgende bocht is een lange blinde rechtse, met een hele rij tegenliggers. En 1 idioot op mijn rijvak die ze allemaal wil inhalen. :shock: Verderop zijn er regelmatig werken, beurtelings verkeer. wachten dus, we zetten ons vooraan. En op 't moment dat je dat licht voorbij rijdt komt er zich nog doodleuk een bestelwagen tussenwringen. Of net voor het groen wordt vliegt er een auto langs de rij ... Maar we halen het, en morgen zijn we weg. huh

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2010, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Meer wereldse zaken, zoals familie en werk, kunnen niet "on hold" blijven staan, ook niet voor ons. Terug naar het westen dus, maar met een omwegje. Wegens geen zin 80€ af te dokken voor een paspoort om 200km door Servië te mogen rijden, gaan we errond.
Grens Roemenië - Hongarije, late namiddag. Na 't wisselen van wielen/banden, het laden van de soepbus en tot ziens zeggen waren we rijkelijk laat op weg. Misschien ook wel met wat tegenzin.

Net na donker vinden we een hotelleke in Baja. geen kamer voor 3 meer, maar ze hebben een appartementje, voor dezelfde prijs. viel wel mee, uiteindelijk. shocked2 grin


Ondanks de keuken zijn we toch uit gaan eten, voor het ronde totaal van 28€, en dan had hij de wisselkoers nog naar boven afgerond.

Hier is er geen vignet nodig voor de snelweg. Aangezien het hier ook zéér plat is gaan we die nemen, tot aan de eerste heuvels. Splinternieuw, redelijk leeg, en met tolkabientjes. Soit. De gravelweg ernaast ziet er goed uit, maar we hebben een afspraak in Zagreb, vanavond, gaaaz dus.

Osijek, (10x zoom aan 120. laugh2) Net als in 't zuidelijkere Vukovar moet het hier niet prettig geweest zijn, tijdens de oorlog.

Bij Dakovo van de snelweg af, en door de heuvels richting Pakrac

Eerst lijken de dorpen erg op die in Roemenië en Hongarije, eenheidsworst op een rij.

Stilaan wordt het meer open, individueler

Pozega: niet mis, de missen ook niet, prima pizza.

Buikje vol, zonneke op de bol, slingerend asfalt, niks aan de hand

In 't vorige dorp leek er iets 'anders' te zijn, veel recente huisjes, allemaal dezelfde. In 't volgende viel er nog iets op

Nog voor we Pakrac bereikten was de vakantiestemming verdrongen door een minder prettige gedachte. Beelden uit oorlogsgebied zien is 1 ding. Ze zelf kunnen maken, al is het 17 jaar na de feiten, is toch iets anders.

Mooi, niet?

Wacht, even omdraaien.

Het monument herdenkt en legereenheid. Het bordje waarschuwt voor mijnen...

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif