lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM komt in 2010 nog met 125pk 1190 Adventure ??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 8:59    Onderwerp: KTM komt in 2010 nog met 125pk 1190 Adventure ?? Reageer met quote

Afgelopen jaar hadden ze, behalve enkele prototypes, weinig nieuws te melden op de EICMA in Milaan, maar daar gaat volgens insiders nog dit jaar verandering in komen. Zo zal KTM nog dit jaar de nieuwe Adventure 1190 gaan presenteren.


blijven de looks hetzelfde??? huh huh


Het zat er natuurlijk al langer aan te komen, sinds de komst van de 1148cc RC8 was het speculeren wannneer KTM dat motorblok in zou gaan zetten in de andere modellen. Dat de Adventure het eerste model is wat zal worden uitgerust met het 155 Pk sterke motorblok van de RC8 is niet vreemd, gezien het feit dat zijn directe concurrenten, de BMW R1200GS en Ducati Multistrada 1200, al op die grote cilinderinhoud zitten.

In hoeverre het RC8 motorblok zal worden teruggetuned naar meer vriendelijkere allroad Pk's is vooralsnog niet bekend, maar verwacht wordt dat de 1190 Adventure rond de 125 Pk zal gaan leveren.

bron motorfreaks

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

Als hij zo mooi en rank blijft uitzien als bijgevoegde foto vind ik hetzelf geen probleem.
Echter je hoort steeds meer geluiden dat KTM BMW wil gaan nadoen. Dat is is nu juist mijn probleem met deze filosofie. Niet dat ik iets heb tegen BMW alleen de adventure is steeds een fiets geweest die offroad toch redelijk zijn mannetje staat.

Ik zag onlangs een BMW 1200 GS (overigens met pech langs de weg ???).
Ik dacht nog wat een lomp geval. Ik vroeg me af hoe mensen in godsnaam op een dergelijke fiets nog verre offroad ritten moeten gaan maken.

Jammer dat KTM dit voorbeeld gaat nastreven. In financieel opzicht kan ik het begrijpen. Maar dan gaan we de massa na. Mensen met een hoog zondagsrijders gehalte.(ook nog als de zon schijnt met een temp.boven 21 graden). En als er ook maar eens spatje op komt wordt de poetsdoek tevoorschijn gehaalt...

En dat was nu juist waarin KTM zich onderscheidde. Een sportieve ranke fiets, liefst ook nog onder de modder met een dito besmeurde rijder er op.
Dat maakt de KTM rijder zo bijzonder. Tenminste dat beeld heb ik (nog steeds) van de KTM adventure.

Ik ben bang dat we binnenkort met een Honda Goldwing achtige fiets (incl.ingebouwde ijskast met diepvriesvak) ten strijde moeten trekken.

Wat mij betreft jammer allemaal. Ik had liever gezien dat men de 690 rally wat aanpaste voor wat meer reisplezier. Je had dan een reisfiets, een rallyfiets en wegfiets. Zoals de ADVENTURE bedoeld is....

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

En wie van jullie heeft ooit het gevoel gehad vermogen tekort te komen?

uhoh2

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Och kijk...vorig jaar rechtstreeks vanuit KTM te horen gekregen dat ze de Adventure niet meer willen profileren als een offroad-avontuur machine.

Mainstream verkoopt beter hé, en dat is uiteindelijk waar het (overal) om gaat uhoh2 ...

Heel dat vermogencircus gaat ronduit de belachelijke kant op.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2010, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Interessant, maar dat plaatje is niet eens een fotosoep te noemen. Meer een ms paint wink

Hoe betrouwbaar zijn die bronnen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif