lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ADV vs GS
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blackdef



Geregistreerd op: 17-6-2009
Berichten: 108
Woonplaats: Zevenaar

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 16:25    Onderwerp: ADV vs GS Reageer met quote

Weer eens een vergelijkingstest.

http://www.youtube.com/watch?v=6cm2ctRsBAk

Maakt niet uit wat ze zeggen ik denk er het mijne van, maar toch altijd weer leuk om naar te kijken. En de conclusie laat alles in het midden

_________________
groet,

Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR cheesy cheesy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2010, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Een verrassend neutrale test van een Duitse site....
Meestal zijn Duitse sites en bladen erg biased in hun oordeel.... zo vindt de motorplus dat de BMW veel completer is dan de Adventure van KTM.... dat je dan wel 5.000 euro meer betaald sja... dat zetten ze er dan niet bij. wink

Als ze de motoren testen zoals ze standaard geleverd worden (dus beiden voor 15.000 euro) en niet zoals door de leverancier. Dan heb je een totaal andere test. Dan heeft de BMW niet eens ABS. wink

Anyhow... het is gewoon een voorkeur, je kan tussen de twee geen slechte keuze maken. KTM was voor mij iig de juiste keuze. Smile (BMW was te saai en KTM haalt het beest in mij naar boven.... moeilijke keuze hoor idea2 )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2010, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

laugh3 och wat lief> "it's gonna be real competition for Bmw en ktm" de Multistrada? laugh

http://www.youtube.com/watch?v=Ta4HQ_U6eUg&feature=player_embedded

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2010, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

yep, ook een 24000km met de 12gs gedaan en hij rijdt makkelijk, te makkelijk... net als de k1200r "op rails" zoals ze dat in beieren zo mooi verwoorden...
dus inruilen die handel...

de test zegt het ook,
ktm is gewoon lichtvoetiger en sneller dan de beemer met zn 200cc minder... hahahaahahahaaaaaaaaaa.. beierse suckeeeeeers tongue3
grin
ieder zn ding natuurlijk, maar blijft wel lol... de eeuwige strijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2010, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dwars schreef:
laugh3 och wat lief> "it's gonna be real competition for Bmw en ktm" de Multistrada? laugh



Een wel erg stevige conclusie van de makers van dit filmpje. Ze rijden alleen wat achter de motor aan en op basis daarvan formuleren ze bovenstaande quote..

Wat de BMW betreft, ik heb er ook op gereden en wat vooral opvalt is het gebrek aan beleving. Vast een prima motor, maar zo emotieloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2010, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
yep, ook een 24000km met de 12gs gedaan en hij rijdt makkelijk, te makkelijk... net als de k1200r "op rails" zoals ze dat in beieren zo mooi verwoorden...
dus inruilen die handel...

de test zegt het ook,
ktm is gewoon lichtvoetiger en sneller dan de beemer met zn 200cc minder... hahahaahahahaaaaaaaaaa.. beierse suckeeeeeers tongue3
grin
ieder zn ding natuurlijk, maar blijft wel lol... de eeuwige strijd.


Kunt misschien "BMW GS sucks" op de rug van uw pak laten zetten en dan een toerke door de eifel gaan doen op zondag....Neem een verse onderbroek mee voor alle veiligheid, of steek uw broek in uw botten... laugh

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2010, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

en ineens een een sloopdienst oprichten om al die gevallen bmw's op te kopen voor een prikkie evilgrin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2010, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:


Kunt misschien "BMW GS sucks" op de rug van uw pak laten zetten en dan een toerke door de eifel gaan doen op zondag....Neem een verse onderbroek mee voor alle veiligheid, of steek uw broek in uw botten... laugh[/quote]

Lijkt me nogal risicoloos. De gemiddelde BMW rijder zal tijdens het rijden zijn leesbril niet dragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2010, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

de GS is een moto die toelaat om er rustig mee te rijden. écht rustig bedoel ik dan, dus bvb half slaperig op een zondagochtend, met het vrouwtje achterop. Maar je kan er ook het zotteke mee uithangen. De KTM is veel vinniger en venijniger, je kan er bijna niet rustig mee rijden, want de motor zit constant te loeren op een kans om er vandoor te gaan.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Feb. 2010, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
Dwars schreef:
laugh3 och wat lief> "it's gonna be real competition for Bmw en ktm" de Multistrada? laugh



Een wel erg stevige conclusie van de makers van dit filmpje. Ze rijden alleen wat achter de motor aan en op basis daarvan formuleren ze bovenstaande quote..

Wat de BMW betreft, ik heb er ook op gereden en wat vooral opvalt is het gebrek aan beleving. Vast een prima motor, maar zo emotieloos.


Dat dus........
Ik heb er 2 proefritten op gedaan (op de BMW) en 5 op de KTM... (ja, serieus wink ).

De KTM was gewoon te verslavend. wink De BMW echter... leuke motor. Overcompleet, wat veel opties!!! En hij was niet moeilijk om te berijden (wel een kolos hoor). Maar saai.... saai... pff.... was blij dat ik hem weer af mocht geven. Geen feedback van de vering... geen feedback van het blok.... alsof ik in mijn vaders Opel Vectra reed.....

Over 20 jaar nog maar eens kijken. wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Feb. 2010, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

ja alleen moet je voor al die opties (die je niet kan kiezen, maar moet nemen) wel extra betalen: Dus vergelijk dan ook de compleet-prijs. Dan is de B*M veel duurder
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Feb. 2010, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens is de F800GS van BMW al een stuk beter te behappen wat de centjes betreft. Bovendien zit hier meer leven in dan in de 1200GS. Maar goed, waar hebben we het over als we al rondrijden met een KTM onder onze kont. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Di, 16 Feb. 2010, 1:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ja alleen moet je voor al die opties (die je niet kan kiezen, maar moet nemen) wel extra betalen: Dus vergelijk dan ook de compleet-prijs. Dan is de B*M veel duurder


Klopt, ik had de prijs niet meegenomen. Smile
Dat vind ik altijd erg gemeen bij motorblaadjes. Dan wint de GS het van de 990 omdat hij zo veilig is en omdat er zoveel opties op zitten. Op de boordcomputer en TC na kan je alles (en goedkoper) ook op de Adv krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 16 Feb. 2010, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:

Lijkt me nogal risicoloos. De gemiddelde BMW rijder zal tijdens het rijden zijn leesbril niet dragen.


@blob en Ivanbase:
Kheb mij efkes kunnen inhouden maar moet toch ook es reageren...

Heb zo'n idee dat jullie het niet openbaar zullen toegeven als je ingehaald bent door een BMW laugh3 maar onderschat die GS'en niet, het is een heel ander soort rijder dan bv de RT's of de K's en na een kleine 200.000 GS km's en ongeveer 10 jaar BMW club ken ik er een paar waar jullie je handen aan vol gaan hebben.... Mijn SMT is behoorlijk agressief en rustig rijden is er niet bij, maar ik merk tijdens onze ritten (waar ook BMW GS'en bijzitten ) niet dat er iemand in de weg rijdt eigenlijk..... Maar waarschijnlijk zijn wij pussies en zijn jullie de echte mannen hé dozey Zet in ieder geval je forum alias even op de rug van je pak dan weet ik door wie ik op 1 of andere col buitenom ben ingehaald.... (of wie er in de weg reed...) laugh3

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak wat motoren betreft, we zouden anders allemaal met hetzelfde rijden en da's niet echt leuk meer. Dus laat iedereen een beetje in zijn waarde.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 16 Feb. 2010, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

@ Dirk: De discussie ADV-GS er één die al jaren voortkwakkelt op fora zoals deze. Het spijt me als het te persoonlijk voor je geworden is, ik kan je zeggen dat mijn 'leesbril' opmerking wat minder serieus bedoelt is dan wat jij er uit opmaakt. Blijft voor mij staan dat ik wat 'beleving' betreft niet voor een GS zou kiezen, heeft niet zoveel van doen met de vergelijking 'pussies vs echte mannen' dus die opmerking is voor jouw rekening. Tot slot nodig ik je uit om me op de volgende col inderdaad vol gas buitenom in te halen. Wacht dan aub wel even op me bij het eerstvolgende restaurant. Koop ik een koffie voor je, kletsen we bij en zal je zien dat het meevalt met het verschil in ADV-GS rijders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif