lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ADV vs GS
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 3 Jun. 2010, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond deze juist wel het contrast tussen een BMW en een KTM goed weergeven: (plaatje zegt meer dan 1000 woorden)


_________________
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

vooral die blik naar rechts er bij doet het nog steeds goed... smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Deze bewerking is ook niet slecht

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

die kende ik nog niet... maar hij is gooooed!! grin
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 5 Jun. 2010, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

hahah ja, die had ik vorig jaar op a4 geprint en bij een collega op z'n bureau gelegd... (ook een 1200 gs rijder) grin lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

GS rijders en humor.... uhuh. wink
Die vinden dat ze op een 'premium' merk rijden. Laatst werd me nog verteld dat de KTM Adventure geen all-road is.

Eerste reactie toen ik zei dat de Adv een concurrent van de GS was:

Quote:
Ook niet echttotaal niet relevant op deze markt. Vergeleken met KTM verkoopt BMW 20 keer zoveel motoren in dit segment.

Sterker nog, BMW verkoopt meer motoren (600) dan de hele concurrentie (ongeveer 300, zijnde Triumph, Honda, Suzuki, Guzzi en Ducati) bij elkaar.


Daarna vroeg ik waarom een KTM geen all-road is...

Quote:

Een KTM allroad is nog vv een sportblok bedoel ik , met veel onderhoud en slijtage als gevolg...dus een allroad uiterlijk met een sportief hart zeg maar Smile


Al met al is de KTM dus geen concurrentie voor de GS. Ik vind zeker dat de GS geen concurrentie voor de KTM is... BMW is toch meer een PC hoofdtractor/status symbool voor de wanabee adventure rijders geworden... waar KTM eigenlijk de enige ιchte all-road is. Mensen die echt willen off-roaden kopen toch geen GS.

Maar blijkbaar zijn de termen iets geschoven... en is een all-road niet een motor die over alles heen kan crossen.... nee.. een all-road wordt meer gezien als een wegmotor die een avontuurlijk uiterlijk heeft. confused

Quote:

Eigenlijk bedoel ik gewoon dat een adv een offroad is met zeer goed 'road' kwaliteiten en dus niet mag gezien worden als rechtstreeks concurrent van de BMW GS. In mijn ogen is die laatste meer road dan offroad.

Wat mensen tegenwoordig als 'vette' all-road zien, is in mijn ogen een grote, comfortabele toermotor (dat is de BMW ook, face it), die er stoer uitziet. Dat geld voor de GS, de S10, de stelvio, de Vstrom en nog niet zo lang geleden, de caponord.


Maar BMW rijders blijven altijd een beetje arrogant. wink

Quote:
Bovendien hebben mensen, zeker hier gigantische oogkleppen op tav hun "eigen" merk. Da's prima hoor, maar dat maakt nog niet dat die problemen bij je "eigen" merk niet bestaan..

Verkoopcijfers liegen echter niet. Wat mij betreft zit er toch een steekje los als mensen beweren dat BMW al jarenlang baggerkwaliteit leveren, maar mensen wel bereid zijn om een paar duizend euro voor een vergelijkbaar model meer te betalen. Ze zijn ook nog tot marktleider gegroeid... zowel in nederland als wereldwijd (beiden nipt) qua 400+ CC motoren, denk je nou echt dat die 100,000 mensen die afgelopen jaar een nieuwe Beemer kochten zich allemaal laten verleiden door de marketing?


Ik denk van wel.....

_________________
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 2:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb hem al eens gepost maar hij blijft leuk laugh laugh


geen_woorden_nodig.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  72.53 KB
 Weergegeven:  12459 keer

geen_woorden_nodig.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien was deze hier ook al gepasseerd, maar toch:


_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:
Quote:
Bovendien hebben mensen, zeker hier gigantische oogkleppen op tav hun "eigen" merk. Da's prima hoor, maar dat maakt nog niet dat die problemen bij je "eigen" merk niet bestaan..

Verkoopcijfers liegen echter niet. Wat mij betreft zit er toch een steekje los als mensen beweren dat BMW al jarenlang baggerkwaliteit leveren, maar mensen wel bereid zijn om een paar duizend euro voor een vergelijkbaar model meer te betalen. Ze zijn ook nog tot marktleider gegroeid... zowel in nederland als wereldwijd (beiden nipt) qua 400+ CC motoren, denk je nou echt dat die 100,000 mensen die afgelopen jaar een nieuwe Beemer kochten zich allemaal laten verleiden door de marketing?


Ik denk van wel.....


BMW is de enige in de lease. Hopla , je verklaring voor de hoge verkoopaantallen is binnen. BMW heeft zijn eigen leasemaatschappij. idea2

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Heb GS gehad.

Voor mij geldt : KTM = meer fun

De rest is allemaal geneuzel over beter, betrouwbaarder etc.

Meer fun is wat voor mij telt. En dat biedt de KTM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Zal ik toch maar is een paar knuppels in het hoenderhok gooien,
als ik moest kiezen tussen een ktm adventure en een gs koos ik voor de gs.
Omdat de ktm veel beter is voor off road en dat is nou juist wat ik niet wil.
En ik was echt geen bmwrijder of fan alleen een gsrijder en fan.
Heb mijn hele leven gecrosd en off road gereden en door allerlei omstandigheden heb ik besloten om te stopppen met cros en off road had en heb het daar helemaal mee gehad.
Heb daarna diverse guzzi's gereden maar kon mijn motor niet vinden tot ik op een gs 1100 proef reed en dat was het gewoon voor mij.
De zithouding het sturen noem maar op maar absoluut niet om off road mee te rijden.

Heb daarna nog de 1150 en de 1200 gehad en die heb zelfs nog meer straatgericht gemaakt 17"voorwiel achter een 180er zodat ik de 2 ct van michelin erop kon en wp vering erin.
Heb zo'n dikke 150000 km gs gereden, tot volle tevredenheid en zou ook weer een gs gekocht hebben als ktm niet met de smt gekomen was.
De gs was veel duurder en die moest ik ook nog voor veel geld aanpassen .
Terwijl de smt precies zo was als ik 'm hebben wilde en vind hem trouwens ook geweldig mooi.

Op reiscomfort lever je iets in tov de gs maar ben je eenmaal op de plaats van bestemming maakt de smt het helemaal goed tov de gs.
Denk dat ik nu ook vooral smt fan ben en niet ktm fan.
Sterker nog heb laatst een interview gelezen van de topman van ktm en kan me daar helemaal niet in vinden zoals hij de toekomst zag.
Het kwam er op neer dat ze liever extreme bikes bouwen, allemaal r uitvoeringen ( je ziet het ook bij de sm de gewone is er uit en je kan alleen nog de r bestellen) dus niet de gewone voor de gemiddelde motorrijder.
En die brengen nou juist de verkoopcijfers.

Als ik op het moment een nieuwe moest komen kocht ik weer een smt.
Trouwens ben van mening dat ook bij de ktm adventure het overgrote deel nooit in de zand komt.
Dit is gewoon mijn menig hoor en absoluut niet bedoeld om anderen met deze mening te overtuigen of wat dan ook.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Jeetje.... wat goed verdedigd. wink Ik weet het niet hoor.. maar ik kan best tegen iemands EERLIJKE mening. Dat kan ik zelfs erg waarderen. Smile

Vandaag mijn dealer gebeld..... en die zei.. ja... jij komt natuurlijk toch nooit in het zand. Eh... (2 dagen geleden een waarschuwing gehad van staatsbosbeheer)...

_________________
“Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jun. 2010, 14:45    Onderwerp: GS Reageer met quote

Ik denk dat je geheel gelijk hebt gustav....

Toch ben ik blij dat KTM nog wat een "van het gemiddelde afwijkende" toekomst visie heeft. Brengt toch weer een beetje kleur en leven in de brouwerij. Als alles gemiddeld is, is het ook zo saai. Als er eens een Ferrari door de stad rijdt zie je ook alle nekjes draaien. Toch ?

Ik ga een GS echt niet afzeiken, ik heb er nog nooit op gereden. Dus ik heb het recht niet. Ik mag natuurlijk wel zeggen dat ik een GS spuug lelijk vind. laugh laugh Rijden doen ze vast als de beste, dat zegt iedereen tegen me.

KTM maakt gewoon hele mooie producten vind ik, kijk eens hoe dat allemaal in elkaar zit. Elk boutje is mooi en elk onderdeeltje is goed over nagedacht. Over het algemeen doen ze ook wat met structurele problemen. De betrouwbaarheid vind ik gewoon erg goed. thumbsup

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jun. 2010, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een kleine 50 000 km op een gs 1200 achter de rug. vooral onroad maar ook af en toe offroad. ik had in die tijd voor het betere off road een WR 250.

ik kan alleen maar zeggen dat de bmw een zeer goeie on road moto is die als je het rustig aan doet ook wel ver off road geraakt. zalige moto waar mee je echt hard kan gaan.

MAAR.....

Ik vond de bmw zo goed op de weg dat hij saai was. alles ging als vanzelf. en offroad kon ik er ver mee geraken maar traag en zonder fun.

NU..... KTM adventure 990 2008

de meest leuke moto ooit. elke meter is fun. offroad zeer sterk on road denk ik door 21" voorwiel wat minder dan de gs ( kan ook aan mij liggen) maar meer fun het lijkt allemaal sneller er zit meer leven in het blok.

voor mij is da de beste moto rijd niet als een WR off road maar tis toch verschrikken hoe hard je er mee kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jun. 2010, 3:31    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
Ik heb een kleine 50 000 km op een gs 1200 achter de rug. vooral onroad maar ook af en toe offroad. ik had in die tijd voor het betere off road een WR 250.

ik kan alleen maar zeggen dat de bmw een zeer goeie on road moto is die als je het rustig aan doet ook wel ver off road geraakt. zalige moto waar mee je echt hard kan gaan.

MAAR.....

Ik vond de bmw zo goed op de weg dat hij saai was. alles ging als vanzelf. en offroad kon ik er ver mee geraken maar traag en zonder fun.

NU..... KTM adventure 990 2008

de meest leuke moto ooit. elke meter is fun. offroad zeer sterk on road denk ik door 21" voorwiel wat minder dan de gs ( kan ook aan mij liggen) maar meer fun het lijkt allemaal sneller er zit meer leven in het blok.

voor mij is da de beste moto rijd niet als een WR off road maar tis toch verschrikken hoe hard je er mee kan.


dat voorste wiel maar eens vervangen voor een 19inch dan en dan achter een 17inch en dan heb je de ultimate fun bike thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif