Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Do, 3 Jun. 2010, 23:34 Onderwerp: |
|
|
Ik vond deze juist wel het contrast tussen een BMW en een KTM goed weergeven: (plaatje zegt meer dan 1000 woorden)
_________________ Not all those who wander are lost. J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 11:46 Onderwerp: |
|
|
vooral die blik naar rechts er bij doet het nog steeds goed...
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
FredW
Geregistreerd op: 24-10-2008 Berichten: 47 Woonplaats: Aalst (B)
|
Geplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 16:49 Onderwerp: |
|
|
Deze bewerking is ook niet slecht
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 4 Jun. 2010, 23:34 Onderwerp: |
|
|
die kende ik nog niet... maar hij is gooooed!!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Za, 5 Jun. 2010, 21:51 Onderwerp: |
|
|
hahah ja, die had ik vorig jaar op a4 geprint en bij een collega op z'n bureau gelegd... (ook een 1200 gs rijder) lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 0:26 Onderwerp: |
|
|
GS rijders en humor.... uhuh.
Die vinden dat ze op een 'premium' merk rijden. Laatst werd me nog verteld dat de KTM Adventure geen all-road is.
Eerste reactie toen ik zei dat de Adv een concurrent van de GS was:
Quote: | Ook niet echttotaal niet relevant op deze markt. Vergeleken met KTM verkoopt BMW 20 keer zoveel motoren in dit segment.
Sterker nog, BMW verkoopt meer motoren (600) dan de hele concurrentie (ongeveer 300, zijnde Triumph, Honda, Suzuki, Guzzi en Ducati) bij elkaar. |
Daarna vroeg ik waarom een KTM geen all-road is...
Quote: |
Een KTM allroad is nog vv een sportblok bedoel ik , met veel onderhoud en slijtage als gevolg...dus een allroad uiterlijk met een sportief hart zeg maar
|
Al met al is de KTM dus geen concurrentie voor de GS. Ik vind zeker dat de GS geen concurrentie voor de KTM is... BMW is toch meer een PC hoofdtractor/status symbool voor de wanabee adventure rijders geworden... waar KTM eigenlijk de enige ιchte all-road is. Mensen die echt willen off-roaden kopen toch geen GS.
Maar blijkbaar zijn de termen iets geschoven... en is een all-road niet een motor die over alles heen kan crossen.... nee.. een all-road wordt meer gezien als een wegmotor die een avontuurlijk uiterlijk heeft.
Quote: |
Eigenlijk bedoel ik gewoon dat een adv een offroad is met zeer goed 'road' kwaliteiten en dus niet mag gezien worden als rechtstreeks concurrent van de BMW GS. In mijn ogen is die laatste meer road dan offroad.
Wat mensen tegenwoordig als 'vette' all-road zien, is in mijn ogen een grote, comfortabele toermotor (dat is de BMW ook, face it), die er stoer uitziet. Dat geld voor de GS, de S10, de stelvio, de Vstrom en nog niet zo lang geleden, de caponord.
|
Maar BMW rijders blijven altijd een beetje arrogant.
Quote: | Bovendien hebben mensen, zeker hier gigantische oogkleppen op tav hun "eigen" merk. Da's prima hoor, maar dat maakt nog niet dat die problemen bij je "eigen" merk niet bestaan..
Verkoopcijfers liegen echter niet. Wat mij betreft zit er toch een steekje los als mensen beweren dat BMW al jarenlang baggerkwaliteit leveren, maar mensen wel bereid zijn om een paar duizend euro voor een vergelijkbaar model meer te betalen. Ze zijn ook nog tot marktleider gegroeid... zowel in nederland als wereldwijd (beiden nipt) qua 400+ CC motoren, denk je nou echt dat die 100,000 mensen die afgelopen jaar een nieuwe Beemer kochten zich allemaal laten verleiden door de marketing? |
Ik denk van wel.....
_________________ Not all those who wander are lost. J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Misschien was deze hier ook al gepasseerd, maar toch:
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Quote: | Bovendien hebben mensen, zeker hier gigantische oogkleppen op tav hun "eigen" merk. Da's prima hoor, maar dat maakt nog niet dat die problemen bij je "eigen" merk niet bestaan..
Verkoopcijfers liegen echter niet. Wat mij betreft zit er toch een steekje los als mensen beweren dat BMW al jarenlang baggerkwaliteit leveren, maar mensen wel bereid zijn om een paar duizend euro voor een vergelijkbaar model meer te betalen. Ze zijn ook nog tot marktleider gegroeid... zowel in nederland als wereldwijd (beiden nipt) qua 400+ CC motoren, denk je nou echt dat die 100,000 mensen die afgelopen jaar een nieuwe Beemer kochten zich allemaal laten verleiden door de marketing? |
Ik denk van wel..... |
BMW is de enige in de lease. Hopla , je verklaring voor de hoge verkoopaantallen is binnen. BMW heeft zijn eigen leasemaatschappij.
_________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Heb GS gehad.
Voor mij geldt : KTM = meer fun
De rest is allemaal geneuzel over beter, betrouwbaarder etc.
Meer fun is wat voor mij telt. En dat biedt de KTM.
|
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Zal ik toch maar is een paar knuppels in het hoenderhok gooien,
als ik moest kiezen tussen een ktm adventure en een gs koos ik voor de gs.
Omdat de ktm veel beter is voor off road en dat is nou juist wat ik niet wil.
En ik was echt geen bmwrijder of fan alleen een gsrijder en fan.
Heb mijn hele leven gecrosd en off road gereden en door allerlei omstandigheden heb ik besloten om te stopppen met cros en off road had en heb het daar helemaal mee gehad.
Heb daarna diverse guzzi's gereden maar kon mijn motor niet vinden tot ik op een gs 1100 proef reed en dat was het gewoon voor mij.
De zithouding het sturen noem maar op maar absoluut niet om off road mee te rijden.
Heb daarna nog de 1150 en de 1200 gehad en die heb zelfs nog meer straatgericht gemaakt 17"voorwiel achter een 180er zodat ik de 2 ct van michelin erop kon en wp vering erin.
Heb zo'n dikke 150000 km gs gereden, tot volle tevredenheid en zou ook weer een gs gekocht hebben als ktm niet met de smt gekomen was.
De gs was veel duurder en die moest ik ook nog voor veel geld aanpassen .
Terwijl de smt precies zo was als ik 'm hebben wilde en vind hem trouwens ook geweldig mooi.
Op reiscomfort lever je iets in tov de gs maar ben je eenmaal op de plaats van bestemming maakt de smt het helemaal goed tov de gs.
Denk dat ik nu ook vooral smt fan ben en niet ktm fan.
Sterker nog heb laatst een interview gelezen van de topman van ktm en kan me daar helemaal niet in vinden zoals hij de toekomst zag.
Het kwam er op neer dat ze liever extreme bikes bouwen, allemaal r uitvoeringen ( je ziet het ook bij de sm de gewone is er uit en je kan alleen nog de r bestellen) dus niet de gewone voor de gemiddelde motorrijder.
En die brengen nou juist de verkoopcijfers.
Als ik op het moment een nieuwe moest komen kocht ik weer een smt.
Trouwens ben van mening dat ook bij de ktm adventure het overgrote deel nooit in de zand komt.
Dit is gewoon mijn menig hoor en absoluut niet bedoeld om anderen met deze mening te overtuigen of wat dan ook.
Groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Jeetje.... wat goed verdedigd. Ik weet het niet hoor.. maar ik kan best tegen iemands EERLIJKE mening. Dat kan ik zelfs erg waarderen.
Vandaag mijn dealer gebeld..... en die zei.. ja... jij komt natuurlijk toch nooit in het zand. Eh... (2 dagen geleden een waarschuwing gehad van staatsbosbeheer)...
_________________ Not all those who wander are lost. J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Do, 10 Jun. 2010, 14:45 Onderwerp: GS |
|
|
Ik denk dat je geheel gelijk hebt gustav....
Toch ben ik blij dat KTM nog wat een "van het gemiddelde afwijkende" toekomst visie heeft. Brengt toch weer een beetje kleur en leven in de brouwerij. Als alles gemiddeld is, is het ook zo saai. Als er eens een Ferrari door de stad rijdt zie je ook alle nekjes draaien. Toch ?
Ik ga een GS echt niet afzeiken, ik heb er nog nooit op gereden. Dus ik heb het recht niet. Ik mag natuurlijk wel zeggen dat ik een GS spuug lelijk vind. Rijden doen ze vast als de beste, dat zegt iedereen tegen me.
KTM maakt gewoon hele mooie producten vind ik, kijk eens hoe dat allemaal in elkaar zit. Elk boutje is mooi en elk onderdeeltje is goed over nagedacht. Over het algemeen doen ze ook wat met structurele problemen. De betrouwbaarheid vind ik gewoon erg goed.
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 10 Jun. 2010, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een kleine 50 000 km op een gs 1200 achter de rug. vooral onroad maar ook af en toe offroad. ik had in die tijd voor het betere off road een WR 250.
ik kan alleen maar zeggen dat de bmw een zeer goeie on road moto is die als je het rustig aan doet ook wel ver off road geraakt. zalige moto waar mee je echt hard kan gaan.
MAAR.....
Ik vond de bmw zo goed op de weg dat hij saai was. alles ging als vanzelf. en offroad kon ik er ver mee geraken maar traag en zonder fun.
NU..... KTM adventure 990 2008
de meest leuke moto ooit. elke meter is fun. offroad zeer sterk on road denk ik door 21" voorwiel wat minder dan de gs ( kan ook aan mij liggen) maar meer fun het lijkt allemaal sneller er zit meer leven in het blok.
voor mij is da de beste moto rijd niet als een WR off road maar tis toch verschrikken hoe hard je er mee kan.
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Jun. 2010, 3:31 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Ik heb een kleine 50 000 km op een gs 1200 achter de rug. vooral onroad maar ook af en toe offroad. ik had in die tijd voor het betere off road een WR 250.
ik kan alleen maar zeggen dat de bmw een zeer goeie on road moto is die als je het rustig aan doet ook wel ver off road geraakt. zalige moto waar mee je echt hard kan gaan.
MAAR.....
Ik vond de bmw zo goed op de weg dat hij saai was. alles ging als vanzelf. en offroad kon ik er ver mee geraken maar traag en zonder fun.
NU..... KTM adventure 990 2008
de meest leuke moto ooit. elke meter is fun. offroad zeer sterk on road denk ik door 21" voorwiel wat minder dan de gs ( kan ook aan mij liggen) maar meer fun het lijkt allemaal sneller er zit meer leven in het blok.
voor mij is da de beste moto rijd niet als een WR off road maar tis toch verschrikken hoe hard je er mee kan. |
dat voorste wiel maar eens vervangen voor een 19inch dan en dan achter een 17inch en dan heb je de ultimate fun bike
|
|
Naar boven |
|
|
|