lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zuid Amerika hoe en wat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sam



Geregistreerd op: 5-3-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Dinteloord

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 20:59    Onderwerp: Zuid Amerika hoe en wat Reageer met quote

Wie kan ons op weg helpen met het volgende.
Met mijn vriendin wil ik ong 6 maanden door Zuid Amerika rondtrekken, met name Argentinie, Chili, Peru etc. We proberen nu te beslissen waar we ons plan op gaan trekken, met onze eigen KTM's per boot over en alles met de motor, of anders en daar een motor huren. Uiteraard gaat de voorkeur naar het eerste uit, maar we weten niet goed waar te beginnen. Op internet staat zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dus van jullie graag tips en meningen! Zowel op motorvoorbereiding, maar misschien zijn jullie al in deze landen geweest en alles is welkom. Site's zijn ook welkom, maar dan wel de nuttige.
Overigens heb ik op deze site al wel hele paklijsten gevonden, dus dat hoeft niet hoor. Korte vakanties op de motor en kamperen is ons niet vreemd, maar zo lang wordt een nieuwe uitdaging.

PS Dit jaar helaas niet, maar in 2011 ga ik zeker meedoen met de OER. smiley2

_________________
Een slapenende garnaal belandt in een coctail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 2:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf door die landen gereisd met mijn eigen motor. Kijk voor info eens op mijn website www.i-spog.com.
Als je nog meer vragen hebt, mail me gerust.

Cheers

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 3:28    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Ik heb zelf door die landen gereisd met mijn eigen motor. Kijk voor info eens op mijn website www.i-spog.com.
Als je nog meer vragen hebt, mail me gerust.

Cheers

T


heb je geen problemen gehad met de benzine daar ????
een vriend van me is via peru naar venezuela gereden en veel problemen gehad met de kwaliteit van de benzine
http://www.hakunamat.com dit is de site van waar hij geweest is
zijn btw belgen die dit open houden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
demito schreef:
Ik heb zelf door die landen gereisd met mijn eigen motor. Kijk voor info eens op mijn website www.i-spog.com.
Als je nog meer vragen hebt, mail me gerust.

Cheers

T


heb je geen problemen gehad met de benzine daar ????
een vriend van me is via peru naar venezuela gereden en veel problemen gehad met de kwaliteit van de benzine
http://www.hakunamat.com dit is de site van waar hij geweest is
zijn btw belgen die dit open houden


Op veel plaatsen is enkel octaan 85 beschikbaar en daar liep mijn motor zonder problemen op mits een aanpassing aan de mapping. Dit is standaard op een 1150 GSA en je kan hier een plug voor kopen. Ik deed het met tee paperclipjes.

In Peru heb ik benzine getankt van wel heeeeeeeeel bedenkelijke kwaliteit. Ik hoorde en voelde het meteen, maar had niet de kans de tank leeg te trekken. Het heeft me uiteindelijk een piston gekost (gat erin), 4 dagen voor ik terugkeerde...

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ook 4 maanden door zuid amerika op eigen motor rondgereisd (venezuala, brazilie, bolivia, peru, chili en argentinie in 1998/99).
onze site is voorlopig uit de lucht, dus kan je geen fotos/verhalen op die manier laten zien.
stuur maar een pb met vragen als je die hebt.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sam



Geregistreerd op: 5-3-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Dinteloord

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jan. 2010, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ga zeker de site bekijken, al is het alleen maar als opwarmertje.
Op allebei de KTM's zit een stekker die je los kan trekken zodat je op minder dan 95 octaan kan rijden, dus hopelijk komt dat wel goed.
We willen graag op reis gaan met een globale tijdslijn. We hebben ongeveer 6 maanden (hopen op een maand meer) maar weten niet goed hoeveel tijd sommige dingen daar kosten. Hoe gaat het bv bij de grensovergangen? Doen we alles op motor, of is het mogelijk om extreem grote afstanden te overbruggen met de motoren op een trein?
Dat soort info en ervaringen kunnen we nauwelijks vinden of zoeken totaal in de verkeerde richting.

_________________
Een slapenende garnaal belandt in een coctail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sam



Geregistreerd op: 5-3-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Dinteloord

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jan. 2010, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Trouwens, hoe hebben jullie je eigen motor daar gekregen? Zit zelf te denken om ze op een vrachtschip te laden en zelf zo ook mee te reizen.
_________________
Een slapenende garnaal belandt in een coctail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jan. 2010, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Sam schreef:
Trouwens, hoe hebben jullie je eigen motor daar gekregen? Zit zelf te denken om ze op een vrachtschip te laden en zelf zo ook mee te reizen.


we hebben onze DR600's verscheept vanuit rotterdam naar Caracas in venezuela. ong 1 maand van te voren opsturen en dan zelf erheen vliegen. terug vanuit Santos in brazilie, maar doe dat niet. niet terug gaan vanuit brazilie, zeer corrupt en dus zeer kostbaar.(kijk maar naar georganiseerde motorreizen, die beginnen ook nooit in brazilie). de meeste reizigers die ik ken starten in Santiago (chili) of buenos aires (arg).
als je stukken op goed wegdek rijdt kan je grote afstanden overbruggen. wij hebben een deel van de pan-am highway in chili gedaan. langs de atacama en dan rij je 500 km op een dag.
grenzen in zuid amerika zijn geen probleem en we hebben in 1998/99 nooit het carnet hoeven gebruiken. dus niet nodig om te kopen.
ik krijg bijna weer zin om te gaan.....

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sam



Geregistreerd op: 5-3-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Dinteloord

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Jan. 2010, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Daar hebben we zeker iets aan. misschien wordt het terug eerst de motoren op de boot en dan zelf nog ff nagenieten daar voor we terug gaan. Hebben jullie nog echt dusdanig pech gehad dat je daar een garage op moest zoeken?
_________________
Een slapenende garnaal belandt in een coctail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Jan. 2010, 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Sam schreef:
Daar hebben we zeker iets aan. misschien wordt het terug eerst de motoren op de boot en dan zelf nog ff nagenieten daar voor we terug gaan. Hebben jullie nog echt dusdanig pech gehad dat je daar een garage op moest zoeken?


ja, dymano doorgebrand, maar dat hebben we zelf langs de kant van de weg gerepareerd.
en stukje van de gasschuif afgebroken, waardoor je stationair al 5000 toeren draait. daar hebben we een stukje aan laten solderen bij een motorzaak. netjes afgevlakt totdat de schuif weer paste in de carb.
en bij die motorzaak ook onze kevlar tanks met een nieuwe laag laten versterken want de tank was aan het oplossen door de grote hoeveelheid ethanol die in de braziliaanse benzine zit. rijden daarop was geen probleem, maar alles in aanraking met plastic gaat op den duur oplossen. zo ook mijn reserve plastic jerrycan

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jan. 2010, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Voor het transport: www.motortransport.nl vragen naar Peet van Dam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jan. 2010, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

je hebt horizons unlimited an het ADV forum al uitgeplozen?
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Sam



Geregistreerd op: 5-3-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Dinteloord

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jan. 2010, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

BJ schreef:
je hebt horizons unlimited an het ADV forum al uitgeplozen?


Nee, dus dat ga ik nog doen. Inmiddels begint de lijst met favorietelinks al aaardig te groeien.

Heb gelijk mijn naam gezet op een dagje klussen bij Verpalen, dan hoor ik waarschijnlijk nog meer tips tussen de olie en koffie door. Wie gaan er nog meer?

_________________
Een slapenende garnaal belandt in een coctail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif