lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Andere uitlaten....het waarom?
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nocer

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Nov. 2009, 11:34    Onderwerp: Andere uitlaten....het waarom? Reageer met quote

Hoi! Smile

Straks als ik ook onder de KTM-ers mag gaan horen, wil ik als het even kan ook andere uitlaten eronder zetten. Het geluid (en met een 4 cilinder: het plezier) is meestal net wat leuker en de looks zijn stukken beter.

Maar nu lees ik veel (op advrider, etc..) dat met Akra's (eigenlijk dus de akra mapping) het verbruik wel erg enthousiast stijgt.

Nu wou ik graag jullie eigen ervaringen hiermee testen.

Als negatieve punten van de orginele uitlaten hoor ik altijd:

- Wordt te warm
- Is te zwaar

In hoeverre belemmert mij dit als 'normale' rijder? Ik kan voor mezelf niet de negatieve punten hierin als negatief beschouwen. Maar ik zie als nog niet Adventure bezitter niet wat jullie misschien wel weten.

Ik las ook op advrider dat KTM zegt dat het vrij destructief is om zonder akra mapping te rijden als je wel akra's hebt geinstalleerd. Ik vond het vrij raar... op de akra site staat immers dat hun uitlaten zijn gemaakt om zonder aanpassingen gemonteerd te worden.

Ik heb al die wijsheden van hier:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=316157

Any idea's?
Wings en BOS schijnen ook mooi te zijn onder de Adv (en minder duur). Maar KTM en Akra... het is gewoon wat Smile

Al ben ik er nog niet over uit of ik std cans of andere uitlaten wil Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Nov. 2009, 12:39    Onderwerp: uitlaten Reageer met quote

hoi

ik heb voor akra gekozen omdat de originele dempers nogal warm/heet worden is voor de duo passagier niet prettig

daar bij smoelt het ook nog mooi en klinkt het natuurlijk nog mooier

het verbruik is vergelijkbaar met de originele dempers
bij een gelijke rijstijl evilgrin dan he

als je een nieuwe motor koop beding er de dempers er bij in
goedkoper kan je niet volgens mij ,
en los verkopen is helemaal geen probleem als je het niks vindt

gr

BJ

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Nov. 2009, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet niet hoor maar volgens mij is dit onderwerp al eens een paar keer langs gekomen in andere draadjes...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Aleph

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Nov. 2009, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij al meer dan 30000km (op twee jaar ongeveer) met de originele en wel om deze redenen :

- zomaar iets dat functioneert vervangen door iets anders vind ik geldverspilling
- ik hou niet van luide dempers
- motorles geven met een lawaaimoto is niet echt een goed sociaal voorbeeld
- je hebt absoluut geen last van dat gewicht van die dempers, de meeste mensen hebben daar vooral een mentaal probleem mee
- die hitte is absoluut niet lastig voor de duo, die is al eens week mee geweest op reis en die had daar geen probleem mee
- zelfs off-road is dat heet zijn geen probleem, zelfs niet als je de moto moet rechttrekken. Je moet gewoon wat opletten waar je de moto vastneemt...

kortom, ik zie geen énkel nuttig argument om mijn standaard dempers te vervangen door andere. Zolang ze niet kapot gaan, blijf ik er mee rijden.

tafella

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
kortom, ik zie geen énkel nuttig argument om mijn standaard dempers te vervangen door andere. Zolang ze niet kapot gaan, blijf ik er mee rijden.

+1 thumbsup

gr.
Richard

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Rij ook nog met de originele verwarming, euh uitlaten rond op de SMT. Geluid valt super mee vind ik (en de buren vinden dat ook 'smorgens). Vermogen heeft het ding genoeg, en de akra's zijn reteduur. (Nie normaal, snap nie dat er mensen zijn die 1600 euro neertellen voor 2 uitlaatjes....) Maar als ik ergens een 2de hands setje of een betaalbare EC gekeurde set uitlaten op de kop kan tikken wil ik het ook wel eens proberen, vooral dan om te zien of ie onderin wat minder bokt en als ie dan nog mooier klinkt zonder asociaal te zijn .....
Maar voorlopig is het geen prioriteit.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Rij ook nog met de originele verwarming, euh uitlaten rond op de SMT. Geluid valt super mee vind ik (en de buren vinden dat ook 'smorgens). Vermogen heeft het ding genoeg, en de akra's zijn reteduur. (Nie normaal, snap nie dat er mensen zijn die 1600 euro neertellen voor 2 uitlaatjes....) Maar als ik ergens een 2de hands setje of een betaalbare EC gekeurde set uitlaten op de kop kan tikken wil ik het ook wel eens proberen, vooral dan om te zien of ie onderin wat minder bokt en als ie dan nog mooier klinkt zonder asociaal te zijn .....

kijk eens naar MIVV dempers die zijn meer dan 50% goedkoper dan Akra's en hebben een keurmerk en in mijn ogen mooier en korter
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
dirk pauwels schreef:

kijk eens naar MIVV dempers die zijn meer dan 50% goedkoper dan Akra's en hebben een keurmerk en in mijn ogen mooier en korter

Ze staan op mijn lijstje die Mivv's, vind ze ook mooi, maar tot hiertoe is mijn "uitlaatbudget" al een paar keer aan andere onvoorziene kosten opgegaan

wreckah

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

tjah, ieder zijn meug hee. Ik heb het me nog geen seconde beklaagd.

Het kllinkt superlekker, het rijdt fantastisch, en je bespaart er 7 volle kg mee. Voor mij is dat reden genoeg.

Nog geen enkele slechte reactie gehad qua lawaai.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
arjen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 0:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geen voorstander van uitlaten welke meer geluid produceren dan de standaard (wettelijk toegestane) pijpen. Geniet van het motorrijden maar laat anderen die er niet van houden niet verplicht "meegenieten" Het levert genoeg problemen op:

Dijken worden afgesloten;
Gebieden worden afgesloten (b.v. delen in de Eifel en het zwarte woud).
Acceptatie van offroad rijden wordt steeds moeilijker.
Acdeptatie in het algemeen van motorrijden wordt steeds moeilijker.

Etc. M.i. wegen het genot van een mooie uitlaatbrul niet op tegen de nadelen. Neem je verantwoording en doe het niet. Loud is out!
Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 2:46    Onderwerp: Reageer met quote

arjen schreef:
Ik ben geen voorstander van uitlaten welke meer geluid produceren dan de standaard (wettelijk toegestane) pijpen. Geniet van het motorrijden maar laat anderen die er niet van houden niet verplicht "meegenieten" Het levert genoeg problemen op:

Dijken worden afgesloten;
Gebieden worden afgesloten (b.v. delen in de Eifel en het zwarte woud).
Acceptatie van offroad rijden wordt steeds moeilijker.
Acdeptatie in het algemeen van motorrijden wordt steeds moeilijker.

Etc. M.i. wegen het genot van een mooie uitlaatbrul niet op tegen de nadelen. Neem je verantwoording en doe het niet. Loud is out!

Mee eens... Maar aftermarket pijpen hoeven helemaal niet luid te zijn. Als je gewoon de dB-killers erin houdt, veroorzaakt niemand problemen.

arjen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dan niet nee. Maar een dB killer wil nog niet zeggen dat ie geen lawaai meer maakt. Alleen iets minder. Maar dan wordt het wel een duur grapje voor de looks. Maar ja, dat moet iedereen uiteraard zelf weten he? Ik zou mijn geld liever besteden aan het optimaliseren van bijvoorbeeld de vering. Daar merk je tijdens het rijden in ieder geval iets van. Of eens wat vaker een nieuw setje bandjes. Ook dat is besteedt geld waar je echt iets van merkt. Maar ja, hele volks stammen hangen hun motor vol met carbon of chroom alleen maar voor de looks. Dus dat is een persoonlijke keuze. Ieder zijn ding.
Naar boven
raymond

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 20:38    Onderwerp: dempers Reageer met quote

leuk onderwerp hoor

mensen zonder akra dempers vinden het niks ,te duur ,te veel lawaai,voldoende vermogen ,geen last van de warmte ,afgeknepen geen probleem

en met akra,s betere looks, geluid ,vermogen ,gewicht ,iets armer

maar de mensen met akra,s hebben natuurlijk wel ervaring met originele dempers dus lijkt het me dat die een beter oordeel kunnen geven over vervangings dempers tongue3 tongue3

iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het wel een meerwaarde

Dennis The Menace

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou gwoon die akra's eraan hangen! Super mooi geluid thumbsup Loud pipes saves life's hahah lipsrsealed2
gijssie2

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb Akra's,ik vooral voor het geluid,mijn vriendin voor haar verbrande billen! Hahahaha,het werkt echt voor het comfort van de duo,no doubt about it.De gewichtskwestiediscussie durf ik ook aan,op vakantie en volgepakt scheelt het een pak kilos,en kan er dus feitelijk meer mee,ik heb zelf gewogen en het scheelt echt een paar kilo's.Het verbruik is bij mij eerder minder dan meer geworden,ik heb ook de aangepaste mapping en rijd zonder db-killers.(heb je wel gehoord bij de Brouwer-KTMdag Nocer!) Mij is verteld dat je wel Akra's met een standaardmapping kunt gebruiken,maar geen standaarddempers met een Akramapping(??). De belanfrijkste reden dat ik ze gekocht heb: heel simpel: veel mooier.Bijkomend voordeel: ze horen je tenminste aankomen! thumbsup
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: