Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Eppo

|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2005, 20:34 Onderwerp: irritant inhouden en stotteren |
|
|
Hoi,
ik ben nogal nieuw hier en probeer maar eens wat.
Boven de 5000 toeren begint mijn 950 vaak nogal te stotteren en in te houden. Af en toe doet hij dit dan ook weer niet en dan loopt hij echt heerlijk. Is dit de synchroonafstelling van mijn carburateurs? Een tijd geleden deed hij iets soortgelijks maar dan bij lage toeren en sloeg soms ook ineens af als hij stationair draaide. Was ook erg irritant. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook is mijn koelvloeistof vies en donker, Duidt dit op een doorgelazen koppakking?
Ik ben benieuwd. _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2005, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen idee ben zelf niet zo technies, heb je al naar de dealer gebeld? _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 5 Aug. 2005, 23:40 Onderwerp: |
|
|
Tja, kweetutooknie, wat betrefd die vuile koelvloeistof,
probeer eens ff ergens waar het kan ECHT hard te rijden,
of een tijdje (10,20 sec) bv 180 in 5.
Als dan je tankje over begint te lopen, het dus een natte boel is daar vooraan, dan licht geheid er een koppakking uit.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 17:17 Onderwerp: |
|
|
betreffend het stotteren:
Bij 5000 toeren staan de carburateur al zo ver open dat synchroonafstelling niet ter zake doet, dat is alleen voor stationair en iets daarboven echt van belang.
Stotteren zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben. Bekend veroorzaker van dit fenomeen is een loszittende of gebroken accukabel/accupool/accupoolboutje. Door de trillingen komt dit nogal eens voor.
Kijk ook even of de aansluitingen bij het hoofdrelais in de carterplaat nog goed zijn.
-> Voorste twee schroeven van carterplaat losschroeven en carterplaat naar onderen klappen: Je kunt nu bij de accu en bij het startrelais. (Natuurlijk wel OPPASSEN met de accu en gereedschap he!)
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

|
Geplaatst: Di, 9 Aug. 2005, 14:06 Onderwerp: |
|
|
Dr. Bean,
ik heb wat zitten zoeken maar kan niets vinden wat er los zit. Morgen ga ik toch naar de dealer want mijn koelvloeistof bevat meer olie als water.
Dan vraag ik hem wel er evn naar te kijken. Wat ik ook nog wou vragen, hoe kan ik zo'n avatar onder mijn naam krijgen? _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 9 Aug. 2005, 18:04 Onderwerp: |
|
|
Bovenaan (in de balk met oranje letters onder het lc8 plaatje), zit een knoppie "profiel". druk daar op.
Je krijgt nu je instellingen voor jouw forum opmaak. Hierin vind je (effe naar onder scrollen) ook het avatar paneel, waar je met 'choose' een plaatje op je schij kan opzoeken en instellen als avatar.
let wel, het mag maar een heel klein plaatje zijn (zie beschrijving die er bij staat).
Ander optie is om een plaatje ergens op het net te zetten (op je eigen homepage ofzo als je die hebt) en dan in het avatar paneel de link (url) naar het plaatje op te geven.
succes, als het niet lukt, schrijf dan effe een pb (persoonlijk bericht) aan mij aub. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Vr, 13 Jul. 2007, 16:00 Onderwerp: inhouden!! |
|
|
Ik heb echter hetzelfde probleem, mijn maatje eigenlijk, mijn 950 loopt super soepel, echter ik ben een stukje wezen rijden op zijn motor en deze houdt in (smoort) rond het koppelgebied, (tussen 5000 en 6000 toeren)
Draai je het gas langzaam open geen last echter gooi je hem in een keer open houdt hij in. Boven de 6000 toeren naar max geen probleem. Ik heb de carb. eraf gehad en geheel gereinigd, sproeiers schoon, gekeken met verschilende instellingen van de naalden echter wil niet helpen, waar komt dat toch vandaan. wie kan mij helpen??
grtjs
MM |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 13 Jul. 2007, 20:02 Onderwerp: |
|
|
2 dingen die je zegt wijzen erop dat het geen carb probleem is:
1 -> langzaam opvoerend heb je er geen last van
2 -> verschillende instellingen van de naalden (middengebied) heeft geen invloed. (ps.: ALS het door afstelling zou komen, dan is ie te arm -> naalden een standje hoger proberen (clip omlaag dus!) )
Maar het lijkt een ander iets te zijn: Veroorzaakt door trillingen. 5000-6000 is namelijk vrij rijk aan trillingen, en dat is erger als je meer gas geeft. Dit is door anderen eerder gezien =>
- klinkt misschien gek, maar controleer iig even de accupolen en de kabels eran (bij het schroefoog). Die willen nog wel eens losraken cq afbreken.
- andere mogelijkheid: 1 van de bougie kappen die niet helemaal goed zit (niet diep genoeg erop gedrukt.. dat gaat vrij stroef)
succes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2007, 17:57 Onderwerp: |
|
|
Is't een 2003 ? Ken iemand die dat ook gehad heeft... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Do, 23 Aug. 2007, 18:23 Onderwerp: |
|
|
nee het is een 2005 model. We hebben alles geprbeerd. nokkenassen, carb diverse keren, zelfs mijn eigen carb erop gezet, ookde accu nagekeken met toebehoren, echter niets. Hij gaat nu naar Albert (de prof) bij brouwer zwartebroek.
grts
MM |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2007, 11:31 Onderwerp: |
|
|
hij is naar albert geweest van Brouwer. bleek een combi van alles. Nokkenas verkeerd, kleppen te strak, carb niet goed afgesteld, filtershuis los, epc houders gedemonteerd ipv alleen los. typisch want dit was geheel gecontroleerd. maar goed hij doet het nu goed dus mijn maat is er vanaf. |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Vr, 16 Nov. 2007, 15:42 Onderwerp: |
|
|
ja dat dachten we dus. Hij is reeds 3 x terug geweest en heeft nog steeds problemen. Ze kunnen het blijkelijk niet vinden bij brouwer. Vertrouwen is nu wel weg bij mijn maat. ook raar dat een bedrijf als brouwer daar geen oorzaak van kan vinden. Ktm nederland is nu bij het geheel betrokken geraakt. Laatste keer is door een foutje bij brouwer de klep vast gaan zitten van het oliereservoir waardoor olietoevoer geblokkeerd werd en schade is ontstaan aan de nokkenassen en kleppen. afwachten dus weer. het is een zo goed als nieuwe 950. 7000km maar en loopt binnenkort uit de garantie. raaarrrr verhaal en twijfels over brouwer zijn duidelijk wel aanwezig nu. |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Za, 24 Nov. 2007, 20:13 Onderwerp: |
|
|
ff inspelen op dat olie tekort gevalletje.
De nokkenassen zijn het makkelijkst te controleren op lagerschade.
Neem van mij aan, dat die niet het eerst beschadigd zijn bij olie te kort.
je drijfstanglagers moeten daarom ook gecontroleerd worden, wel veel Veel meer werk, maar absoluut noodzakelijk!! _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Hij heeft hem nu terug en we rijden reeds 3 weken ZONDER PROBLEMEN en als een zonnetje. Hij is de laatste keer bij brouwer Nijkerk geweest bij Sjors, ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft maar hij loopt weer super. Gelukkig want mijn maat stond op het punt om hem weg te doen en dat met 7500 km op de teller!!!
Hebben gisteren ff een rit gedaan globaal tussen Ermelo en Voorthuizen op de legale onverharde stukken. Super. Niks te klagen en na alles toch goed gekomen. We gaan genieten dus..
grts
MM |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 22:56 Onderwerp: |
|
|
Wel jammer dat je niet even uitgebreid gevraagd hebt wat er nu was.. daar hadden we wat van kunnen leren denk ik.
naja.. ik vraag het Sjors wel.. als ik daar eens ben en tijd heb en het niet vergeet
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|