Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 13 Dec. 2009, 21:19 Onderwerp: kan je echt zoveel pech hebben in 1 weekend? |
|
|
was eindelijk nog eens een weekendje thuis:
Zaterdagavond Katie klaarmaken voor zondagsritje:
remblokken achter op, alles gesloten. en ik was nochtans in de garage geweest zaterdag
Schroef in band (gelukkig alleen maar in de nop)
's morgens zonder achterrem vertrokken, 'muug' ging remblokskes meebrengen. Bij 'V-Tom' ff gemonteerd
Door de versleten noppenbanden, de 100pk op het achterwiel en de toch wel gladde ondergrond (gras/modder) 4 keer moeten gaan liggen.
NA de 4de keer had madam der precies genoeg van. Knoppeke duwen om te starten: pf tsk... niks nada nougabollen. Gelukkig maar op 100m van het asfalt.
Moto terug geduwd met het idee van: da ging daar precies bergaf, misschien ff pushstarten?
Ja hallo! da gaat dus nie met een automatische koppeling he
Dan maar aanbellen en in ons beste frans vragen naar cables pour demarré (ah ja, we zaten in de walen )
3de keer goede keer (allé, 4de eigenlijk, de 3de zei dat em er geen had maar kwam 2 minuten later toch aangelopen met een stel .
Carterplaat los, ff ne yamaha der bij gehaald (batterij zit op gemakkelijke plaats ), kabels aangesloten en knoppeke geduwd: vroem!
Dan carterplaat terug gemonteerd (zo een zijkap dan toch): schroef kwijt gespeelt
Uiteindelijk maar naar huis moeten tuffen, in de hoop dat ik nie zou stil vallen...
Maar: twas plezant!
Maar aangezien de batterij dus moeilijk deed kan da wel mijn problemen verklaren van mijne abs die raar doet (valt uit af en toe) en mijne 'dansende' snelheidsmeter (sensor is al vervangen in garantie en het probleem is ondertussen voorgelegd aan KTM Oostenrijk, maar tzal zo simpel wel nie zijn dan alleen maar de batterij vervangen (die krengen kosten precies ook wel wa geld?!) zeker?)
Thuis nog ne kilo of 16 modder van die trut moeten afspuiten (al had ik gezegd in een kwade bui dat ze gewoon ongewassen moest gaan slapen ).
Maar ik zie ze toch zo graag he! kga een nieuw batterij steken, er zijn nieuw bandjes onderweg en nieuw (extra) wielen komen er ook nog. Oh.... ik rij toch zo graag met mijn Katie he!!!! _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 9:00 Onderwerp: |
|
|
allee manneke, dit noemen we toch AVONTUUR.......  _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 11:13 Onderwerp: acuut accu kaduuk |
|
|
He Roeligan,
Wel een lang verhaal voor een kapotte accu.... grapje
Als je hard genoeg de berg afrolt zou die koppeling moeten pakken toch ? of niet, nee toch niet, of wel...... hmmm , te moeilijk voor de maandag ochtend. Ik weet het niet.
Ook pech, zo was ik gister avond aan het zweten met een achterband, eindelijk de nieuwe erop, binnenband lek. Band geplakt, oppompen en vanochtend..... weer lek. Gaat goed hoor, het was nog wel de reserve band voor de OER, maar goed dat ik daar niet lek heb gereden...
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 13:57 Onderwerp: |
|
|
Batterij besteld bij Louis, man wat zijn die bij KTM duur +200euro tov 115  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Yep, dat krijg je er nou van als je mij thuis laat zitten met vrouw en kinderen ...... Nee hoor, grapje ik zit graag thuis.
Hoop dat je problemen snel verholpen zijn met de nieuwe accu.
Heb je zin om mee te gaat 15 jan
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2774
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 22:48 Onderwerp: |
|
|
LoL.. tja, avontuurlijk tripje
Ik had het laatst ook (tja.. te lang stilgestaan zonder druppellader en een slechte accu); thuis gestart met de startkabels aan de auto, en toe rijden.
dus na 40 km stop ik op de pont... oja, dan moet je je motor uitzetten, ajajaj....
Maar gelukkig startte ie - eenmaal aan de overkant aangekomen - wel zonder problemen
Oja, en een Recluse kan je NIET starten door hard te duwen, want de slingerkogels zitten aan de motorkant: Zolang de motor stilstaat loopt de koppeling vrij
Dat geeft ook een raar effect: Als je met een rekluse stationair de berg af gaat dan gaat ie vrij rollen, en blijft vrij rollen... dan ga je dus steeds harder; MAAR: geef je dan even gas, dan pakt de koppeling, neemt het wiel de motor mee en blijft de koppeling aangegrepen, ook al laat je het gas los: Dan rem je dus in ene wel op de motor!
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 10:25 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Oja, en een Recluse kan je NIET starten door hard te duwen, want de slingerkogels zitten aan de motorkant: Zolang de motor stilstaat loopt de koppeling vrij
Dat geeft ook een raar effect: Als je met een rekluse stationair de berg af gaat dan gaat ie vrij rollen, en blijft vrij rollen... dan ga je dus steeds harder; MAAR: geef je dan even gas, dan pakt de koppeling, neemt het wiel de motor mee en blijft de koppeling aangegrepen, ook al laat je het gas los: Dan rem je dus in ene wel op de motor!
|
Het kwartje valt direct, maar het is nu ook weer dinsdag....  _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 16:17 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Yep, dat krijg je er nou van als je mij thuis laat zitten met vrouw en kinderen ...... Nee hoor, grapje ik zit graag thuis.
Hoop dat je problemen snel verholpen zijn met de nieuwe accu.
Heb je zin om mee te gaat 15 jan
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2774
Gr Koen |
Zin wel, maar ivm werk is dat nog twijfelachtig tot ongeveer eind januari vrees ik :(... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Wo, 16 Dec. 2009, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Jij bent toch wel een rijk man, hé. Zo veel werken, zo weinig tijd om het uit te geven ......  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Wo, 16 Dec. 2009, 13:27 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Jij bent toch wel een rijk man, hé. Zo veel werken, zo weinig tijd om het uit te geven ......  |
Ja, eind van de maand ben ik 'even' rijk denk ik (wel eerste keer dat overuren enzo betaald zijn ).
Maar ga blingbling wielen bestellen denk ik (nieuw offroad setje en mijn huidig laten omspaken naar 19/17 voor le asphalt )
Dan zal het wel ongeveer opzijn denk ik  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|