Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 0:08 Onderwerp: 2-de set wielen |
|
|
Na een paar keer off-road rijden is het cross-bloed toch weer wat gaan stromen. Ik wil graag een x-tra set wielen met echte noppen,maar voor de lc-8 is dat niet te betalen.
Tweede hands kom ik ze niet tegen,en dan is de velgmaat ook nog wat te breed.
Heeft er iemand ervaring met bijv LC-4 wielen inbouwen? Is dat nog een beetje pas te maken kwa asdiameter ed?
Voor zou ik dan nog 1 remschijf gebruiken,dat lijkt me voor in het terrein niet echt dramaties. Iemand dit al eens geprobeerd???
Grtz Rop |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Enkele remschijf is geen probleem:
http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album53&id=P2161660&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php
Maat LC4 wielen is lastig: Breedte klopt niet. Misschien lukt het voor nog wel met een spacertje ofzo, maar achter wordt het toch echt lastig hoor!
En euhm: Misschien ook niet zo'n goed idee om 100pk en 200kg op een setje wielen te gaan zetten wat er niet voor gemaakt is.
Persoonlijk vind ik het de verkeerde bezuiniging: Zoek naar een afgeragd setje LC8 wielen, en laat er nieuw Excel velgjes omheen spaken bij Haan wheels.
Of langer zoeken... ze komen echt voorbij zo af en toe. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 10 Dec. 2009, 0:44 Onderwerp: |
|
|
't Britse KTM-forum heeft een zeer actieve "handelssectie". De moeite om in 't oog te houden.
De jongens van Talon engeneering zeggen op hun site trouwens net hetzelfde als Dr. Bean. |
|
Naar boven |
|
 |
k²

Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 12:38 Onderwerp: |
|
|
gewoon LC4 aanschaffen
LC8 houden voor de baan en droog offroad
de prijzen zijn heel doenbaar tegenwoordig  _________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Lijkt een dwaas antwoord, maar is in feite heel terecht. De grote Adventure is immers veel te zwaar om in de bagger te ploeteren. Hij kan het wel, en zolang alles rechtop blijft gaat het goed, maar als je 'm neerlegt, of als je hard moet remmen op onverhard, dan laten de kilo's zich extra voelen....
Voor de prijs van twee-drie setjes wielen heb je tegenwoordig al een complete LC4. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 13:37 Onderwerp: |
|
|
Maar een LC4 weeg ook al 160kg en is net zo kopzwaar. Tenzij je een oude neemt, die nog geen startmotor heeft etc.. toen waren ze nog 135kg.
maar wil je die?
Tuurlijk, als je echt alleen offroad gaat wil rijden... neem je een EXC ofzo.
690R is een leuke compromis (en ja.. dat is natuurlijk eigenlijk de opvolger van de lc4) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
k²

Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 185 Woonplaats: neffenalle
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 13:44 Onderwerp: |
|
|
topzwaar?
als je van de 950 stapt is dat om te lachen hé
vroeger reed ik met de 950 al eens op noppen rond in de Transilvania Trophy
vor Kurt hadden we dit jaar de 640 mee en dat beviel enorm
echt speelding ivgl met de 950
mijne heeft wel startmotor maar ik gebruik meestal de kick
noem het nostalgie...
 _________________ Tên përdu, jhamâi së rëcôbro |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Off road in onze kontreien, zonder reisplannen kom ik al toe met een 250....Begonnen off road rijden met een Husky 610, dan een GasGas 300 endurocross en tussendoor wat zandstuiven met een omgebouwde Transalp (met KTM vork jawel )...dat zandstuiven was voornamelijk toen ik met mijne snavel weer eens in het zand beet.....
Een moderne 250 heeft net zoveel vermogen als een dikke 600 van 10 jaar geleden en weegt minder dan 130kg, rijdt lekker, raapt makkelijk op en start als je nog maar naar de knop kijkt.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 14:55 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een tweede wielset en een 2e motor kopen is ook wel eens door mijn hoofd geschoten, maar...:
-Kostprijs wielset inclusief remschijven en tandwiel: 1800 euro
-lopende kostprijs wielset: ik schat zo'n 200 euro aan banden per jaar
-Kostprijs 2e motor: minstens 4500 euro (degelijke tweedehands)
-lopende kostprijs 2e motor: 500 (verzekering) + 50 (belasting) euro per jaar.
Da's voor mij een net iets te groot verschil, dus twijfel ik nog even verder over het al dan niet aankopen van die 2e wielset. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 15:19 Onderwerp: wielset |
|
|
Beetje aparte redenatie.... Extra bandenkosten heb je niet tenzij je op vier wielen gaat rijden. je kan toch maar op 1 set tegelijk rijden ?
Nieuwe wielen met schijven ex banden moet je vast voor 1250 euro kunnen kopen hoor ! Wordt incl banden dan 1500 euro max. Kettingwiel gebruik je gewoon voor beide wielen. Ik zou ook zeker niet werken met twee tandwielen tenzij je exact evenveel rijdt per achterwiel en elke week/maand wisselt. het omzetten van het kettingwiel kost 1 minuut.
Maarrrrr
Met een beetje mazzel zet ik mijn wielset per AS zaterdag te koop.
Het is een set 17"/19" excel wielen met bijna nagelnieuwe Continental Trail Attack banden en een korte standaard voor als je veel met de kleinere wielen rijdt. Kost 750 euro en dat is een mooi bedrag.
Interesse ? is nog even onder voorbehoud dat wel.... _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 16:07 Onderwerp: |
|
|
Onno, je hebt een pb.
1250 voor wielen+schijven: waar? Bij Haan is het duurder. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 17:23 Onderwerp: |
|
|
Ik ben toch heel blij met m'n 2de set wielen+schijven...
Een lichte motor kopen zal misschien sneller enzo zijn, maar dat interesseert mij geen bal. 't Is net de uitdaging om met dat zware ding overal door te geraken. Daar is hij meer dan goed genoeg voor.
Zo hard tekeer gaan dat je elke 5 tellen tegen de grond gaat zegt mij totaal niks. Dan liever wat trager en met controle erover/erdoor/ertussen.
Heb het laatste jaar zo wel een paar ritjes gedaan waar ik de enige, of één van de weinigen was die niet vrij hard op z'n bakhuis gegaan is. Maar daar ben ik eerder trots op dan dat ik het gevoel moet hebben dat ik iets mis .
Een LC8 geraakt overal door middels het juiste schoeisel, maar je moet je aanpassen aan z'n gewicht. Doe je dat niet en ga je geregeld tegen de grond dan moet je niet sakkeren op de fiets dattie te zwaar is, maar op jezelf omdat je daar geen rekening mee gehouden hebt ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: |
-Kostprijs 2e motor: minstens 4500 euro (degelijke tweedehands)
|
Over welk model heb je het dan? Een 640 adventure kan je al hebben voor 3000 euro. Een deftige DR350 voor 1500 euro. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 18:57 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, ik heb niet verder dan mijn lange neus gekeken, maar toch, voor een mooie exc tel je minstens een euro of 3500-4000 neer. Bovendien blijft de jaarlijkse kost mij veel te hoog om te dragen als inkomenloze student. (Ik heb lang genoeg moeten vakantiewerken om de LC8 te kunnen betalen ). Daar komt nog bij dat lange-afstandsoffroadrijzen ook bij de droom horen en zo'n exc of andere pure enduro daar toch wat minder geschikt voor lijkt.
Mijn neus staat dus richting extra wielset gericht. Nu nog ergens vinden waar ik ze betaalbaar kan kopen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | voor een mooie exc tel je minstens een euro of 3500-4000 neer. |
Als inkomenloze student hebt gij daar toch wel een schoon masjien kunnen kopen! Mijn eerste moto was er ene van 30.000 BEF.
Nu, een EXC is véél te veel een wedstrijdmoto. Moet om de zoveel duizend kms een revisie hebben, dat is absurd voor de gewone mens. Zelfs op een DR zit geen totaalkmteller, dus ook bij die moto's moet je opletten van wie je hem koopt. En gelijk je zegt: zo'n hardcore crosser deugt niet om lang op reis te gaan.
Maar ! ! ! ! ! Eigenlijk ben je nu over TWEE moto's bezig. De machine waar je in 't weekend in de blubber mee duikt zal hoogstwaarschijnlijk niet kunnen dienen om lang mee op reis te gaan. En omgekeerd.
Als je écht wilt weten waar de mensen lang mee op motorreis gaan, moet je hier eens kijken : http://www.horizonsunlimited.com/tripplan/bike/ Heel die site is trouwens verslavend interessant.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|