lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ik ga op reis en ik neem mee...........
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jan. 2010, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ik heb er 3, die ook op trekking met de rugzak worden gebruikt.

1: 2-3 personen, zomer en winter, comfortabele en makkelijk op te stellen tent (binnentent zit aan de buitentent vast met clips, zodat je enkel 2 stokken moet steken en een paar haringen slaan). Gewicht: 2,69 kg: Vaude Taurus II




voor deze tent maar dan de III heb ik zeer veel interesse. net geen 3 kg en ziet er me zeer handig uit

mijn tent is dringend aan vervanging toe dus daarom de vraagjes

heb je al is met deze tent in de winter geslapen? hoe zat het met koude en met sneeuw?

de binnentent hangd vast met clips, deze kan er dus wel uit?
lijkt me wel handig als je de boel is nat moet wegstoppen

ik ben zelf 2 meter en de binnentent is 2m30 lang op papier is deze echt zo ruim zou er goed in moeten liggen met langere winterslaapzak

hoe lang heb je deze tent en wat vind je van de kwaliteit?
heb al is gehoord dat het grondzeil erg dun is? problemen mee?

in hoeveel tijd heb je deze tent opstaan en hoe lang heb je nodig om ze weg te stoppen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

-Ik heb er al in de winter in geslapen, maar sneeuw heeft ze nog niet gezien. Koude temperaturen zijn goed te doen, daarvoor heb je een slaapzak. Ze heeft me ook al droog gehouden in meerdere stormen.

-De binnentent kan eruit, het is een snel systeem met clips als de sluiting van een rugzak. Het is uiteraard wel niet de bedoeling van ze er altijd uit te halen, maar als je ze moet laten drogen is er geen probleem.

-Ik ben 1m87 en voor mij is ze in elk geval groot genoeg. Als ik alleen ben leg ik nog een rugzak aan het voeteneinde en kan ik comfortabel liggen. Met 3 is de tent wel helemaal vol en de ligplaats zowel in de lengte als in de breedte beperkt omdat de 3e persoon tussen de 2 andere met het hoofd naar het voeteneinde ligt.

-Ik heb ze al ongeveer een jaar of 4. Ze heeft me altijd droog gehouden en ik heb er nog nooit iets aan moeten herstellen. Wat mij betreft is het de beste tent die ik heb.

-Het grondzeil is dun, maar niet dunner dan in andere moderne lichtgewicht tenten. Door een dun grondzeil te gebruiken bespaar je gewicht. Het is zeker stevig (uiteraard wel opletten met rotsen). Als het ècht nat is buiten (natte grond) kan het grondzeil wat vochtig worden aan de 2 hoeken aan het voeteneind, maar niet zo erg dat er echt water doordringt.

-Ze staat zeer snel recht: het is gewoon een kwestie van het zeil uitrollen, 2 stokken steken en wat haringen in de grond duwen. Ik zou zeggen: ongeveer 6-7 minuten werk. Het gaat opmerkelijk sneller dan een tent met een binnen-en buitenzeil. Ik ga geregeld op pad met iemand die een coleman heeft met 2 zeilen en mijn tent staat toch altijd het eerst recht. Afbreken gaat even snel: alle haringen eruit, 2 stokken eruit en de boel oprollen. Als je de binnentent er echter wil uithalen ben je wat langer bezig dan met een normale tent met 2 zeilen. Als ze nat is rol ik ze gewoonlijk op met de binnentent erin, zo heb je het minste kans dat het buitenzeil de binnentent nat maakt. Dan zet ik ze gewoon op op mijn volgende kampeerplaats en droogt ze daar vanzelf.

Maar ik zou zeggen: ga naar een winkel (as adventure, avventura,...) en bekijk het een en ander.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jan. 2010, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn favo winkel voor dit soort spulletjes is The Globe van Bever in Den Haag (naast Holland Spoor). Vaak goede aanbiedingen en een enorm assortiment. Het personeel is kundig en kan goede adviezen geven.

Een andere tip is Wolfcamp. Een Deens merk en betaalbaarder. Te verkrijgen via de GPS-shop in Notter en Mijdrecht.

_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

zo ik ben de zeer trotse eigenaar van een Vaude Taurus II voor 3 personen bedoeling is wel om er max met 2 in te liggen.

deze naht buiten in de tuin opgezet en een eerst test nachtje geslapen.
tent staat super snel op
zelfs met mijn 2 meter en winterslaapzak met kap nog lekker wat ruimte over in de lenkte
voortentje is niet groot lmaar voldoende
het was vannacht -4,5
en ze heeft toch al haar eerst laagje sneeuw doorstaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd! Ik denk niet dat je er spijt van krijgt. Heb ik in elk geval niet gehad.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand ervaring met de MSR Hubba?

http://cascadedesigns.com/msr/tents/fast-and-light-tents/hubba-hubba/product

Natuurlijk niet voor de winter, maar wel voor Afrika. Ik wil een tent waarvan je ook alleen de binnentent (met veel gaas!) kan opzetten.

Andere optie die ik gezien heb is die van Black Diamond, de Mesa:

http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/mountain/shelters/mesa

En als ik het echt niet anders kan krijgen denk ik nog over de volgende tent na:

http://www.eurekaeurope.com/nl/tents.php?group=2&product=46

Maar die lijkt me wat kleiner qua inhoud om een paar maanden in te tukken.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jan. 2010, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Gefeliciteerd! Ik denk niet dat je er spijt van krijgt. Heb ik in elk geval niet gehad.


denk het na vannacht ook niet ziet er een zalig tentje uit en eerste trest viel goed mee

sneeuw moet je geen bang voor hebben door de stok in de nok van de tent blijft het erg stevig.

maar in wat voor slaapzak slapen jullie in zulke toch koudere periodes

ik in een north face cat's meow die is wat te koud voor temperaturen onder nul maar met thermolite en een degelijke thermisch ondergoed zokken handschoenen en muts lukt het wel
vorig jaar zels bij -15 maar dat viel wel vies tegen niet te veel geslapen. daarom zoek ik een extra slaapzak maar weet nog niet welke. 1 die moet dienen voor in de vrieskoude.

mijn vraag dons of synt? ik wil niet te veel geld geven en dons is duur maar warm.
wat voor merk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
Master of Disaster schreef:
Gefeliciteerd! Ik denk niet dat je er spijt van krijgt. Heb ik in elk geval niet gehad.


denk het na vannacht ook niet ziet er een zalig tentje uit en eerste trest viel goed mee

sneeuw moet je geen bang voor hebben door de stok in de nok van de tent blijft het erg stevig.

maar in wat voor slaapzak slapen jullie in zulke toch koudere periodes

ik in een north face cat's meow die is wat te koud voor temperaturen onder nul maar met thermolite en een degelijke thermisch ondergoed zokken handschoenen en muts lukt het wel
vorig jaar zels bij -15 maar dat viel wel vies tegen niet te veel geslapen. daarom zoek ik een extra slaapzak maar weet nog niet welke. 1 die moet dienen voor in de vrieskoude.

mijn vraag dons of synt? ik wil niet te veel geld geven en dons is duur maar warm.
wat voor merk?


Hoi,

ik heb een husky enjoy slaapzak, moet tot -26 c extreem kunnen zeggen ze. nog niet getest bij temp lager dan 5 C. gekocht via internet in duitsland, zal de site nog wel plaatsen. kostte dacht ik 130 euri of zo.
http://www.husky-outdoor.nl/news.php

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

husky slaapzak hier gekocht. maar ik zie dat degene die ik heb, tot - 26 C, er niet meer bij staat.
http://amphisolar.com/xos/schlafsaecke/0-bis-10c-c-314_228.html

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2010, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Om gewicht en volume te sparen slaap ik al jaren in alle omstandigheden in een Wilsa Sport Helium (wordt waarschijnlijk al jaren niet meer gemaakt). Een synthetische slaapzak van exact 1 kg. Te warm in de zomer, maar dan rits je hem open, veel te koud in de winter, maar dan doe je een fleece (of 2-3-4) een isolerend ondergoed aan. Er ligt hier ook een moderne donzen slaapzak voor extreme temperaturen, maar naar mijn mening nemen die dingen veel te veel plaats in.
Het hangt er denk ik gewoon vanaf wat je wil doen: Wil je een goeie allround slaapzak, in 80% van de omstandigheden bruikbaar, ga dan voor een synthetische mid-range slaapzak. Als je echt extreme dingen wil doen en je hebt er het geld voor over moet je voor dons gaan.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jan. 2010, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Mee eens.

Ik heb een Marmot in de aanbieding bij Bever gepakt. Overigens is het ook wel belangrijk dat de slaapzak bij je lengte enzo past. Dus merk enzo is minder belangrijk.

_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Feb. 2010, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

ik neem mee:
twee wielertruitjes
één wielerbroek (uit te wassen bij elke douche rolleyes3 )
crossbroek, kniebeschermers, harnas, crosshelm, crossbril, buff, endurojas met verluchting, endurolaarzen
een binnententje 2 personen
stukje zeep (zowel voor je haar, je lichaam als je tank wanneer die benzine lekt)
tandenborstel+tandpasta
reparatiesetje+tiewraps+ductape+binnenbanden+wat olie en koelvloeistof...
kampeerhanddoekje sneldrogend
fototoestel
dit alles in een ortlieb waterdichte zak die in de lengterichting op de duozit wordt bevestigd

de adventure + garmin 276

als het goed is heb je zo minder dan 6kg bagage mee en kan je optimaal genieten van de weg/ondergrond thumbsup

_________________
KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Feb. 2010, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

greenback schreef:

stukje zeep (zowel voor je haar, je lichaam als je tank wanneer die benzine lekt)
thumbsup


klinkt lekker weinig en lekker ligt, maar wat doe je bij regen en slechtweer? of bij koude in de bergen en nachten?

en nog een vraagje, dat je met zeep een lekkende voorvork keerring kan dichten wist ik, maar een tank? hoe werkt dit dan?

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bèr Motard



Geregistreerd op: 6-8-2009
Berichten: 120

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Feb. 2010, 21:54    Onderwerp: Allemaal veul te veul !!!! Reageer met quote

Allemaal veul te veul Motard !!!!! hahahaha

Hey mijne dikke maat !!!!! Weet ge wa ik meeneem ????? U ! want anders kan ik ook niet vertrekken op onze vette adventurevakantie !!!!! Rob Motard en Bèr Motard gaan zich weer amuseren !!!! devil

Aan Greenback ..... Ik vraag me wel af op wat ge gaat liggen ? En waar ge gaat inliggen ? En hoe maakt ge u eten klaar ? En er zullen nog wel dingen zijn die "vergeten" zijn vermoed ik .... Of gaat ge met wat ge hebt opgenoemd 2 volle weken op vakantie en dit met zo weinig mogelijk contact te hebben met wezens die niet met de moto rijden ??? lipsrsealed2


Grtz Bèr Motard van De Motards .... just he Rob Motard !!!!! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
greenback schreef:

stukje zeep (zowel voor je haar, je lichaam als je tank wanneer die benzine lekt)
thumbsup


klinkt lekker weinig en lekker ligt, maar wat doe je bij regen en slechtweer? of bij koude in de bergen en nachten?

en nog een vraagje, dat je met zeep een lekkende voorvork keerring kan dichten wist ik, maar een tank? hoe werkt dit dan?

groetjes


Regen en slecht weer is natuurlijk balen, maar een goed excuus om de lokale horeca wat te gaan financieren of verder te rijden.
De zeep verhardt bij contact met de benzine die uit je tank lekt en dicht zo het gat voorlopig af. Ideaal voor een noodreparatie.

_________________
KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif