Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 11:19 Onderwerp: 950 SE :waterpomp as vervangen |
|
|
Ik heb na 32K de waterpomp as vervangen van mijn SE
volgens: http://www.ktm950.info/how/waterpump/ktm_water_pump.html
De as zou nu van een harder materiaal zijn en de seal is nu van teflon
Koste mij een uurtje of 3 om te doen
de nieuwe seal
oude as
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 11:30 Onderwerp: |
|
|
En nou niet meer kapotmaken he!
\
PS: die van mij heb ik bij 67k ingeruild, met nog steeds de originele as.
maarja, dat waren wel straat-kilometers _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 11:41 Onderwerp: |
|
|
Hi,
haha
ja we gaan het proberen.
Omdat ik toch al aan het knutselen was heb ik ook gelijk een olie wissel gedaan.Alles is dan toch toegankelijk.
Ik heb eigenlijk nog een fout gemaakt want ik had even voor de zekerheid nog even kanalen moeten spoelen met een tuinslang .
Dus voor iedereen die er nog aan moet beginnen, even doen voor de zekerheid:
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Heey Ray,
Was je oude sealtje niet ook al het nieuwe type (die grijze van ptfe dus)? Slijtage is best flink op de as voor die kilometers, maar nog niet lek dus.
Die nieuwe iedere 50k vervangen lijkt me een goeie zet. Dus je kan weer even vooruit _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 13:41 Onderwerp: |
|
|
Hi,
nee de oude seal was van een bruin/roodachtig rubber.
Oud:
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 15:41 Onderwerp: |
|
|
Hmm, grappig.. welk bouwjaar is je SE? lijkt wel een off the shelf blok dan wat ze ingebouwd hebben. sinds 2007 zijn alle blokken al ptfe voorzien uit de fabriek volgens mij.
Is niet slecht natuurlijk, behalve die seal is er wsl. niets veranderd in de internals tot de weer iets latere blokken.
btw. voor wie dit ook wil doen: ik heb nog een nieuw setje seal/as/rotor en denk ook lagers liggen thuis, 4sale. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Succes verzekerd met zo'n duidelijk plaatjes boek erbij.
Neo, hoe bepaalde je dat deze pakking / as vervangen moest worden?
Water in de olie, preventief of ??? _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 23:00 Onderwerp: |
|
|
kreeg je het pompfannetje er af Ray? Bij mij zat ie destijds vervelend vast... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 23:21 Onderwerp: |
|
|
Ben ik ff in verwarring...op de bovenste foto staat de uitlaatbuis er nog op, op de onderste niet. Normaal moet die er toch af om aan de waterpomp te kunnen, niet ? Of heeft een SE een ander uitlaattraject ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 23:30 Onderwerp: |
|
|
@ steven,
bjr 07
@ Boom,
ik vond toch dat er teveel koelvloeistof verdween.Ik hoop dat dit het probleem was.
@ Gerben,
nee dat pompfannetje ging soepel,maar die oude rubber seal heb ik met een scalpel voorzichtig los moeten snijden.
Ging nog niet en heb uiteindelijk maar wat gedoseerd geweld gebruikt. ( grote schroevendraaier)
@ Raketman,
de voorste uitlaatbuis heeft op een SE een ander traject .Maar ik heb de bouten bij de voorste cylinder ( en bij het verbindings stuk achter ) eraf geschroeft .
Zo verkreeg ik net genoeg speling om alles araf te halen. |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Ma, 28 Dec. 2009, 0:14 Onderwerp: Re: 950 SE :waterpomp as vervangen |
|
|
neo schreef: | Ik heb na 32K de waterpomp as vervangen van mijn SE
|
Hi Ray,
Vraagje:
Heb je ook de 2 kogellagers achter de pomp vervangen. Wil bij mijn SE de seal uit voorzorg vervangen (15.000KM) maar vroeg me af of ik ook de 2 lagers moet vervangen.
Ik zag op de Advriders forum dat ze dat wel doen (Hall of Wisdom) maar is het meer van, we zijn er nu toch en vervangen de lagers uit voorzorg of is het nodig.
Bij Sommer in Oberhausen vertelde ze me dat het eigenlijk niet voor moest komen bij de SE omdat die na 2005 gebouwd zijn. Maar je kan het zien aan het slijpsel van ijzer in het expansie vaatje. (nu denk ik een soort glinstering in het koelwater te zien)
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2009, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Hi Remmie,
ik heb ze vervangen. Het zijn de kosten niet en alles ligt open dus je kan er zo bij. |
|
Naar boven |
|
|
|