lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bevestiging tripcomp afstandbediening

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2005, 22:01    Onderwerp: Bevestiging tripcomp afstandbediening Reageer met quote

Hoi!

De standaard manier om dit dingetje te bevestigen vond ik nix,

zoals ik het nu gedaan heb vind ik het netter staan, en de bovenste knop
is nu ook inderdaad plus, de onderste min.

Originele beugeltje heb ik de lip vanaf gezaagd, gaatje in het kopphandle
schaaltje geboord, m5 getapt en bevestigd.

Daan



Afstandbediening.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  105.02 KB
 Weergegeven:  473 keer

Afstandbediening.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2005, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, klopt. Die van mij ziet zó uit. Geen gezicht, zit de knipperlichten en de tanktas in de weg.

In de handleiding gaat men ook uit van een spiegelbeugel met 2 bevestigingspunten: één boven en één onder. De bovenste wordt daarin gebruikt voor de tripmasterremote. Maar ja, wij hebben er maar één. Had al met Brouwer gebeld, maar ik ga het ook zo oplossen.

Bedankt
haaje



Tripmasterremote01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  8.57 KB
 Weergegeven:  5974 keer

Tripmasterremote01.jpg


Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2005, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is omdat de remote in eerste instantie ontworpen is voor de LC4 adv.

Die afgezaagde achterplaatje heb ik gehandhaafd, geeft nl meer stevigheid aan het geheel, ook iets omgebogen om de spiegelbev heen
om "draaien"van het kastje te voorkomen (zit tenslotte op slechts 1 boutje)

Schaaltje omhoog klappen, met een accu tolletje 4mm boren,m5 tappen.

Schaaltje is dun, dus weinig vlees voor de draad, maar het heeft ook niet veel nodig.
Je kunt ook verder boren en tappen tot IN het stuur, (meer vlees) maar dan is de kopp handle bevestiging niet meer verstelbaar.


Succes

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2005, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het toch net ff anders ge"Daan". Ik heb geen tapsetje dus na wat proberen en nadenken heb ik m'n sportspiegel maar misbruikt. Ik geef toe - het ziet er een beetje raar uit, maar ik kan je verzekeren dat het ergonomisch top werkt. De remote zit ook precies op de plaats waar ik hem - qua bediening wilde hebben. Qua uiterlijk vind ik jou methode beter, bovendien zit de remote dan beter beschermd.

Ik heb het beugeltje een beetje verbogen, maar wel origineel gehouden. Het resultaat ziet er zo uit (let niet op de koperpasta):

Voor:

Achter:
Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2005, 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er inderdaad ergonomisch uit Haaje, ik heb er ook over gedacht om hem in de handkap te monteren met een beugeltje net boven de vingers dus.

Alleen in de winter zit daar al de bediening van mijn Beahr verwarmde handschoenen die ik zo prima kan bedienen.

Ik heb overigens de "trekker"knop van het seinlicht ook gekoppeld aan de min-functie van de afstandbediening (je kan de rode en zwarte draad op mijn foto zien lopen).

Seinen kan ik dus niet meer met die knop, maar na een bocht wel heel relaxed de teller naar nul laten lopen.

Gewoon in de armatuur de seindraadjes doorgeknipt, en een tweeaderig snoer daarvandaan naar de connector van de ab getrokken.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif