Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 20:11 Onderwerp: |
|
|
Ik krijg met m'n 75 kg de SE (zonder koffers/bagage) niet op de middenbok. Die is nochtans lichter als de Adventure. Wel moet de middenbok van zodra hij de grond raakt, nog een heel eind doorgekanteld worden vooraleer hij over het evenwichtspunt gaat. Achterwiel staat dan ook redelijk hoog van de grond.
Wel lukt het als hij op een lichte helling staat, of bij vlakke ondergrond als ik het achterwiel eerst op 2 kurken onderzetten voor kookpannen rij waardoor de middenbok al een pak verder is doorgekanteld voordat hij de grond raakt.
Heb je misschien een link/foto van die opbokhulpje? Kan nog handig zijn |
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 22:44 Onderwerp: |
|
|
Touratech heeft er eentje voor de Superenduro in het programma. Gr. Wouter _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er nog eentje liggen voor de Adventure (past mischien ook op
de SE ?):
EUR 15,00 +verzenden
groet,
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 11:12 Onderwerp: |
|
|
hm, tafella, dat had je beter eerder gezegd....
heeft er iemand zo'n opbokhandvat al gebruikt? Ervaringen? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 11:41 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | hm, tafella, dat had je beter eerder gezegd....
heeft er iemand zo'n opbokhandvat al gebruikt? Ervaringen? |
Sorry, Motorcycle Boy, herinnerde me pas dat ik nog zo'n ding had liggen
toen ik dit topic las...
Als goedmakertje is voor jou de prijs EUR 15,-- incl. verzenden
En...ervaringen met deze opbokhulp? Zat gemonteerd op m'n vorige
Adventure maar heb hem eigenlijk nooit gebruikt... bij opbokken pak ik
altijd het kofferrek of, indien dit niet gemonteerd is, de
passagiers-handgreep en ga met het volle gewicht op de middenbok staan en trek hem zo op.
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
rene+adventure
Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 460 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 11:48 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | hm, tafella, dat had je beter eerder gezegd....
heeft er iemand zo'n opbokhandvat al gebruikt? Ervaringen? |
Nou ik heb zo'n ding maar gebruik hem bijna nooit. Nog steeds onhandig mi.
Meestal gebuik ik inderdaad het kofferrek.
Heb je er echter koffers op dan gaat het kofferrek natuurlijk niet op.
Mijn ervaring met volgeladen koffers is dat hij haast niet op de middenbok te krijgen is. Volgens mij dat een S (onlangs motor verhoogd) wel iets makkelijker gaat maar heb ik nog niet volgeladen geprobeerd.
Verwacht er geen wonderen van zou ik zeggen. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2011, 21:22 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: |
Verwacht er geen wonderen van zou ik zeggen. |
Doe ik ook niet, jaren geleden al had ik er naar zitten kijken, maar ik vond het toen al onhandig laag geplaatst. En wellicht is dat in de praktijk dus ook zo. Je moet gewoon te diep doorbuigen om het te kunnen pakken waardoor je veel te zwaar op je rug moet trekken, iets wat men in alle boekjes over heffen en houdingen ten stelligste afraadt. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 14:15 Onderwerp: |
|
|
Goed, ik denk da'k mij zelf zo eens een zijpoot-ding ga maken. Het lijkt me toch nuttig enerzijds maar anderzijds is de prijs mij belachelijk hoog.
Heb toch ijzeroverschotten genoeg liggen, en lassen is ook niet echt een probleem meer ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 22:11 Onderwerp: |
|
|
$80,- is het geld niet (voor de versie van BlackDog), maar de ruim $40,- verzendkosten die er bij komen voor het verzenden van een plaatje aluminium met wat bouten vind ik echt belachelijk... _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Za, 6 Aug. 2011, 23:45 Onderwerp: |
|
|
Ik had de indruk dat schade aan het blok alleen ontstaat als je "toevallig" met je zijstandaard ergens tegenaan knalt, waardoor de standaard in het rare hoek wordt getordeerd. leek mij onwaarschijnlijk, maar gebeurt toch wel hier en daar. die fransman van ride the world/great adventure laatst ook geloof ik. *** oh, die had je al gezien ***
Zelf heb ik toen maar die beugel van black dog aangeschaft. Die is inmiddels verbogen en heeft in dat proces de bout van het motorblok in 2en gebroken. ik weet haast zeker dat dit kwam door het regelmatig parkeren op de zijstandaard met volle bepakking (alleen al met tanken of korte pauzes). vond hem ook veel verder overhellen met die beugel (omdat standaard iets verder van het blok komt te hangen denk ik.. oh, en dus dichter bij je koppelpedaal! met kans dat je met terugschakelen tegen de veer trapt wat schakelen weer lastig kan maken). maar goed, hij helde ver over waardoor je toch weer op zoek moet naar een steen of zo als extra ondersteuning.. niet echt handig. die andere lijkt wat dat betreft beter achteraf gezien
bij mij is ie er dus weer af in de overtuiging dat het parkeren op de zijstandaard het blok niet zal doen scheuren. Verkeerd vallen of een steen raken, dan misschien wel.. |
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 7 Aug. 2011, 0:59 Onderwerp: |
|
|
Zoals gezegd....ik heb de versie van PAB-biker. Opzich ben ik er wel over te spreken, alleen ik vind dat het pedaal erg ver naar buiten staat. Die haalt de bevestiging dus volledig van je blok af, en zet het op het frame-subframe. Kosten zijn nu omgerekend 100 euro incl. verzendkosten. Mijn ervaring is dat de pasvorm een beetje lala is, maarja...ik vind de versie van Blackdog erg instabiel ogen. Daar kwam bij dat hij niet goed paste op de 2004 950 adventure. Daar moest je voor vijlen bij het motorblok...nou, danku. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Zo, 7 Aug. 2011, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Hmm, ik vond de BlackDog versie er juist veel compacter en lichter uitzien. Maar daar kleven dus ook wat nadelen aan.
@Sjarelke, op de site van BlackDog staat dat ze 5 jaar garantie geven op hun sidestandrelocater. Misschien de moeite waard om daar aanspraak op te maken? Wellicht vinden ze je feedback van jouw ervaringen ook nuttig.
Heb je de vernieuwde versie (versie 2)? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Zo, 7 Aug. 2011, 9:47 Onderwerp: |
|
|
V.w.b. de prijs. Je hoeft die dingen niet perse te kopen, je kan ze ook zelf maken. Opzich is het ontwerp best wel simpel, dus als je het materiaal hebt en gereedschappen kan gebruiken zou ik dit zeker doen. Je kan het dan zelfs nog extra stevig maken.
Overigens raar dat Sjarelke zijn bracket gebogen is, is de eerste keer dat ik er iets negatiefs over lees. Nuja voor alles is een eerste keer, we kunnen er van leren.
Echter klopt er iets niet als hij verder over helde met die bracket. De zijstandaard komt door de bracket een cm meer naar links maar de hoogte en voor/achter positie blijven exact hetzelfde. In principe zou de motor met bracket net iets minder fel hellen, maar dit is echt zeer miniem.
Verder zeker feedback geven over jouw ervaring, ik denk dat ze daar zeker rekening mee gaan houden in hun ontwerpen! En inderdaad kan je aanspraak maken op die garantie.
Voor de 2004 adventure is er een andere versie omdat de nieuwste versie daar niet op past. Welke versie op welk motor past staat duidelijk op de site, dus goed naar kijken voor je er een aanscchaft dat je de juiste hebt. |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 722 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
|
Naar boven |
|
|
|