lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

brace voor zijstandaard
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht.......



Ja,... maar er zijn nou eenmaal van die "mietjes" die een volgepakte adv niet op de bok kunnen trekken wink3 tongue2

(was een geintje hoor jongens grin3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 4:10    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
gijssie2 schreef:
Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht.......



Ja,... maar er zijn nou eenmaal van die "mietjes" die een volgepakte adv niet op de bok kunnen trekken wink3 tongue2

(was een geintje hoor jongens grin3 ).


van daar jouw overstap laugh laugh laugh

geintje Daan tongue3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 7:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb indertijd begrepen dat dat die "ceack" kwam doordat ze stenen en rotsen raakte met ingeklapte zijstandaard. ze kregen dan stenen terhoogte van het einde, en door de hefboomwerking werd het carter dan erg verkeerd belast.
_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
gijssie2 schreef:
Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht.......



Ja,... maar er zijn nou eenmaal van die "mietjes" die een volgepakte adv niet op de bok kunnen trekken wink3 tongue2

(was een geintje hoor jongens grin3 ).


Ik had inderdaad moeite om uberhaubt een onbepakte Adv op zijn bok te krijgen. Ik kan me geen meer onhandige opstelling voorstellen. Of was het toevallig nét dat exemplaar dat de zijstandaard zo dicht op de middenbok stond dat ik ze met de voet nauwelijks apart van elkaar kon laten zakken. Smile

Daarna was het een eitje. wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht.......


Oh... uhoh surprised grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht.......

Dus als ik volle koffers en bagagerol op de SMT (geen middenbok) heb geknupt, dan moet ik 'm tegen een boom, hek, muurtje of iets dergelijks parkeren dizzy2 ? Dat gaat niet werken hoor.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.the-great-adventure.fr/wordpress/?p=3071&lang=en

Lees even bovenstaand bericht en het bericht van sjarelke:

Ik citeer even Sjarelke/Jeroen:
- Bout motorblok gebroken --> ik had de aftermarket beugel van BDCW voor de zijstandaard gemonteerd, deze is uiteindelijk verbogen en de bout die de beugel EN het motorblok op z'n plek houdt is gebroken (of de bout is gebroken en hierdoor de beugel gebogen... wie zal het zeggen). In eerste instantie vervangen door draadeind, nu nieuwe bout, die het verrassend lang uithoudt... de beugel heb ik eraf gehaald

Zie topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4054

Het lijkt er dus toch op dat de optie van KTM om de zijstandaard vast te schroeven aan het blok niet zo'n geweldige keus is en zeker als je zwaar bepakt ver gaat reizen.

Beste is mi. de zijstandaardbracket zie foto:
Standaard staat nu geheel los van blok en gewicht van volle bepakking hangt ook niet op aan carter, klappen van stenen, boomstronken worden niet overgerbacht op blok etc. Het komt niet heel vaak voorbij maar toch regelmatig: scheuren in het carter als gevolg van klappen op de zijstandaard.



zijstandaard.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  57.74 KB
 Weergegeven:  11612 keer

zijstandaard.jpg



_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Shit happens ... onlangs nog.
Adv 990 met 100k + op de klok.

Omdat ik ook zo'n handige jongen ben als 't op laten vallen aankomt heb ik die PABiker brace er ook op. Next best thing na de originele Meoni fiets, waar de bevestiging gewoon aan 't frame gelast is, op dezelfde plaats.
Geeft geen krimp, ook niet met volle bepakking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2011, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Jupz. Heb de pab-biker steun er ook op gezet. Vind alleen dat de zijstandaard nu erg ver naar buiten steekt. Maak me nu een beetje zorgen over het subframe bij een flinke val maja. Ook was de pasvorm niet ideaal. Hier is ik nog over gemaild met pab-biker, hij gaf aan dat dit bij 5 van de 100 motoren gebeurde. Verder stevig genoeg inderdaad!
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2011, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de blackdog versie.

Iets te veel horrorverhalen gelezen, dus gewoon voor piece of mind. Het basisidee is goed maar het is niet zo goed uitgewerkt. Aluminium is denk ik niet het stevigste metaal voor de toepassing en de vorm zorgt voor een laag oppervlaktetraagheidsmoment.

Wel makkelijk dat je het hele blok inclusief sensor in een keer kan overzetten zonder dit uiteen te moeten halen.

Misschien dat ik het ooit als sjabloon gebruik voor een betere zelfgemaakte versie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

De horror verhalen die jullie hebben gelezen zitten allemaal in amerika. Heeft iemand wel eens van dichtbij zo'n kapotte case gezien? Ik wil het zeker niet ontkennen (rijd zelf zonder zijstandaard) maar hier lijkt het toch wel sterk overdreven te zijn.

Vele motoren die af en toe een zandpaadje pakken denken nu absoluut dat ding te moeten hebben.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Nopez. Ben niet echt gevoelig voor die horrorverhalen, maar aangezien ik het komende jaar echt wel een paar keer op m'n bek zal gaan, ben ik liever safe then sorry. Het scheuren van je carter IS gewoon mogelijk, en ik geef liever 110 euro uit om dat te voorkomen, dan dat ik een gedeelte van de case moet gaan vervangen. Als ik niet offroad zou rijden zou ik het sowieso niet doen....
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Aug. 2011, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb toch behoorlijk offroad gereden met de 950.

- velgen volledig onrondgedeukt
- diverse malen flink door de stenen heen geschoven
- OER rally gewonnen
- 4e bij de profies in de Tuareg rally en daar zitten ook stenen paadjes bij

maar de mijne is nog steeds heel...

Nee: MIjn idee: ik denk dat die standaard-steun scheurt als je het ding wat te vaak met volle zware bepakking op de zijstandard klettert...

ps.: ook bij mijn XR had ik al eens de zijstandaard volledig van het frame afgescheurd... door soortgelijk gebruik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 0:54    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien haal ik dat stinkding er wel gewoon vanaf in Afrika. Mag Rene met mijn motor oefenen om 'm op de bok te krijgen Smile
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 19:34    Onderwerp: handig Reageer met quote

Volgens mij zijn er ook van die 'opbokhulpies'in de verkoop,die monteer je aan je frame,en dan kun je daar aan trekken....Dat gaat makkelijker dan gewoon opbokken schijnt het?? Ik heb er geen probleem mee,met volledige belading ga ik met mijn hele gewicht (123kg) op de bok staan en dan lukt het,als je klein,licht en niet sterk bent heb je een probleem......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif