Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 22:49 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht....... |
Ja,... maar er zijn nou eenmaal van die "mietjes" die een volgepakte adv niet op de bok kunnen trekken
(was een geintje hoor jongens ).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 4:10 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | gijssie2 schreef: | Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht....... |
Ja,... maar er zijn nou eenmaal van die "mietjes" die een volgepakte adv niet op de bok kunnen trekken
(was een geintje hoor jongens ). |
van daar jouw overstap
geintje Daan
|
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 7:20 Onderwerp: |
|
|
Ik heb indertijd begrepen dat dat die "ceack" kwam doordat ze stenen en rotsen raakte met ingeklapte zijstandaard. ze kregen dan stenen terhoogte van het einde, en door de hefboomwerking werd het carter dan erg verkeerd belast.
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | gijssie2 schreef: | Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht....... |
Ja,... maar er zijn nou eenmaal van die "mietjes" die een volgepakte adv niet op de bok kunnen trekken
(was een geintje hoor jongens ). |
Ik had inderdaad moeite om uberhaubt een onbepakte Adv op zijn bok te krijgen. Ik kan me geen meer onhandige opstelling voorstellen. Of was het toevallig nét dat exemplaar dat de zijstandaard zo dicht op de middenbok stond dat ik ze met de voet nauwelijks apart van elkaar kon laten zakken.
Daarna was het een eitje.
|
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 11:17 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht....... |
Oh...
|
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Wo, 2 Dec. 2009, 11:39 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht....... |
Dus als ik volle koffers en bagagerol op de SMT (geen middenbok) heb geknupt, dan moet ik 'm tegen een boom, hek, muurtje of iets dergelijks parkeren ? Dat gaat niet werken hoor.
_________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
rene+adventure
Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 460 Woonplaats: Echt
|
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 721 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Shit happens ... onlangs nog.
Adv 990 met 100k + op de klok.
Omdat ik ook zo'n handige jongen ben als 't op laten vallen aankomt heb ik die PABiker brace er ook op. Next best thing na de originele Meoni fiets, waar de bevestiging gewoon aan 't frame gelast is, op dezelfde plaats.
Geeft geen krimp, ook niet met volle bepakking.
|
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 30 Jul. 2011, 20:07 Onderwerp: |
|
|
Jupz. Heb de pab-biker steun er ook op gezet. Vind alleen dat de zijstandaard nu erg ver naar buiten steekt. Maak me nu een beetje zorgen over het subframe bij een flinke val maja. Ook was de pasvorm niet ideaal. Hier is ik nog over gemaild met pab-biker, hij gaf aan dat dit bij 5 van de 100 motoren gebeurde. Verder stevig genoeg inderdaad!
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Za, 30 Jul. 2011, 20:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de blackdog versie.
Iets te veel horrorverhalen gelezen, dus gewoon voor piece of mind. Het basisidee is goed maar het is niet zo goed uitgewerkt. Aluminium is denk ik niet het stevigste metaal voor de toepassing en de vorm zorgt voor een laag oppervlaktetraagheidsmoment.
Wel makkelijk dat je het hele blok inclusief sensor in een keer kan overzetten zonder dit uiteen te moeten halen.
Misschien dat ik het ooit als sjabloon gebruik voor een betere zelfgemaakte versie.
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 12:15 Onderwerp: |
|
|
De horror verhalen die jullie hebben gelezen zitten allemaal in amerika. Heeft iemand wel eens van dichtbij zo'n kapotte case gezien? Ik wil het zeker niet ontkennen (rijd zelf zonder zijstandaard) maar hier lijkt het toch wel sterk overdreven te zijn.
Vele motoren die af en toe een zandpaadje pakken denken nu absoluut dat ding te moeten hebben.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 21:14 Onderwerp: |
|
|
Nopez. Ben niet echt gevoelig voor die horrorverhalen, maar aangezien ik het komende jaar echt wel een paar keer op m'n bek zal gaan, ben ik liever safe then sorry. Het scheuren van je carter IS gewoon mogelijk, en ik geef liever 110 euro uit om dat te voorkomen, dan dat ik een gedeelte van de case moet gaan vervangen. Als ik niet offroad zou rijden zou ik het sowieso niet doen....
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 1 Aug. 2011, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Ik heb toch behoorlijk offroad gereden met de 950.
- velgen volledig onrondgedeukt
- diverse malen flink door de stenen heen geschoven
- OER rally gewonnen
- 4e bij de profies in de Tuareg rally en daar zitten ook stenen paadjes bij
maar de mijne is nog steeds heel...
Nee: MIjn idee: ik denk dat die standaard-steun scheurt als je het ding wat te vaak met volle zware bepakking op de zijstandard klettert...
ps.: ook bij mijn XR had ik al eens de zijstandaard volledig van het frame afgescheurd... door soortgelijk gebruik.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
wtr500
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 0:54 Onderwerp: |
|
|
Misschien haal ik dat stinkding er wel gewoon vanaf in Afrika. Mag Rene met mijn motor oefenen om 'm op de bok te krijgen
_________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Di, 2 Aug. 2011, 19:34 Onderwerp: handig |
|
|
Volgens mij zijn er ook van die 'opbokhulpies'in de verkoop,die monteer je aan je frame,en dan kun je daar aan trekken....Dat gaat makkelijker dan gewoon opbokken schijnt het?? Ik heb er geen probleem mee,met volledige belading ga ik met mijn hele gewicht (123kg) op de bok staan en dan lukt het,als je klein,licht en niet sterk bent heb je een probleem......
|
|
Naar boven |
|
|
|