lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

brace voor zijstandaard
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 23:01    Onderwerp: brace voor zijstandaard Reageer met quote

Op amerikaans- en duitsforum zijn lc8-rijders die een scheur in het karter hebben opgelopen als gevolg van de ongelukkige bevestiging van de zijstandaard.
Zijn er hier ook mensen die dit probleem kennen ?

Vooral als je zoals ik, wel eens op reis bent met zware bepakking en het haast niet mogelijk is om je fiets op het middenbok te krijgen, lijkt het me dat de belasting op het karter via de zijstrandaard nogal heftig wordt.

Een oplossing van dit probleem zou kunnen zijn:
http://www.blackdogcw.com/KTM_sidestand_brace.html

Schijnt momenteel echter " out of stock " te zijn.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn zijstandaard is over de tijd wel wat uitgelubberd, en ik kan me voorstellen dat ie er doorheen knikt bij zware belasting, maar blok-scheuren vind ik wat merkwaardig.

Dat wordt natuurlijk anders als je met de zijstandaard uitgeklapt eens probeerd een bochtje te nemen, en er flink overheen klapt: Dan is het een schokbelasting recht op de standaard, waar het aluminium van het blok wel eens niet tegen zou kunnen.....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 23:19    Onderwerp: Brace Reageer met quote

Mr.Bean

zie:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=277975&highlight=sidestand
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=420744&highlight=sidestand

Het komt inderdaad vaker voor bij mensen die hun zijstandaard- schakelaar hebben uitgeschakeld en hierbij de standaard vergeten. Dit in combinatie met rotsblokken.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

nog steeds DR_Bean...

maar goed:

wat ik daar zie: In beide gevallen zie ik duidelijke krassen van rotsblokken op dat stuk metaal waar de standaard aan hangt: en ja, een rotsblok zou daar wel eens heel schadelijk kunnen zijn!

De juiste carterplaat kan een boel voorkomen denk ik, maar idd het is natuurlijk veiliger als de standaard aan het frame hangt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 0:01    Onderwerp: brace Reageer met quote

Mijn nederige excuses Dr.Bean. stars
(Ik geloof dat ik straks tijdens de technische dag in het hoekje naast de japanse rijstkoker kom te zitten laugh laugh )

Als ik het goed begrijp dan komt het probleem je dus niet echt bekend voor. Dan denk ik dat het dus mee zal vallen. Ik maakte me al een beetje ongerust omdat ik vaker tijdens het reizen zwaar bepakt ben en de KTM dan zwaar op de zijstandaard leunt. (Ik krijg hem met geen geweld op de middenbok als hij zo zwaar beladen is). Ik meen zelfs dat de standaard iets verder naar buiten is komen te staan.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 5:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit verhaal ook gelezen. Het is idd beter je steun gewoon te gebruiken waar die voor bedoelt is en niet om bv de achterband los te krijgen van de velg (het gaat wel erg goed moet ik zeggen)
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Koen.

Zit wat in wat je schrijft. Alleen als je een lekke band hebt onderweg en je wil hem zelf repareren zul je wel iets moeten verzinnen.
Met de originele velg is het volgens mij niet mogelijk om dit zonder een standaard te doen. Ik heb wel eens ergens gereedschapssetjes (bandenafdrukkers) gezien. Of je zou bv. dit kunnen doen met een plankje en een ander zwaar vervoermiddel (Auto of GS of zo laugh3 ).

Ik denk echter dat het ook evt.zou kunnen om de band af te drukken met de middenbok als je de motor (met afgenomen band) sterk terzijde laat hellen.

Maar goed dit is weer een ander topic. Dus ik zal hier het niet verder over hebben.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Nov. 2009, 17:50    Onderwerp: brace Reageer met quote

Het onderwerp houdt me toch nog steeds bezig.

Op het duitse forum is men momenteel bezig om met geinteresseerden een verzamelbestelling te doen.

Men heeft nog een beter alternarief als de brace gevonden. zie:
http://ktmkickstand.com/default.aspx

Voor de geinteresseerden zie:
http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=17762

en http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=17460

Men verwacht dat de prijs in dollars uiteindelijk in euro's zal zijn. Dus niet goedkoop.

Dr.Bean heeft er nog geen last gehad van een scheur in het blok als gevolg van het (zeer heftig) offroad gebruik. Dus ik denk dat je wel een bepaalde dosis pech moet hebben om een dikke steen op de juiste plaats op de zijstandaard te raken.


Echter ik ga zelf nogal zwaar bepakt door Afrika en ik weet dat we daar wegen tegenkomen bezaaid met behoorlijk wat dikke rotsblokken. Dus .... Dit is mijn overweging.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Nov. 2009, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

och, ;t kan vast geen kwaad om het ding te monteren he!

Dus als ie geen godsvermogen kost, is het misschien wel verstandig voor zo'n reis. Immers ook zonde als je met zoiets komt te staan!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Nov. 2009, 13:34    Onderwerp: Re: brace Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Mijn nederige excuses Dr.Bean. stars
(Ik geloof dat ik straks tijdens de technische dag in het hoekje naast de japanse rijstkoker kom te zitten laugh laugh )


HEY!!!! beadyeyes2


grin3

Ik stuitte destijds ook op dit verhaal en dit houdt me ook bezig (ook omdat ik inderdaad met veel bagage zal gaan rijden en hij hiermee ook de zijstandaard zal gaan gebruiken.

Ik ga er iig maar niet op zitten zoals ik met mijn CBR doe op dit moment. wink
Even over nadenken of ik nu al zoiets wil kopen (denk van niet).
Ik ga voorlopig toch geen heftig offroad gebruik doen. Het reizen zal zich beperken tot gravelpaden en on-road.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Nov. 2009, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog even gekeken bij de mijne:

- zeker geen scheuren of iets wat er ook maar op lijkt

- Mijn Carterplaat is zo breedt en loopt zo door, dat het ook haast onmogelijk is om daar tegen de zijstandaard te ketsen,

zie: http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album53&id=P2161659&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

en ik heb echt al flink wat grote stenen gezien kan ik je verzekeren!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat een standaard plaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

nope, eigenbouw
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ah Smile
Zat vanmorgen ook te denken: ok... die plaat zal je helpen tegen rotsen. Maar hoe zit het met een volgepakte motor op de zijstandaard. Ik heb nog niemand gezien die daardoor een 'engine casing crack' heeft gehad. Dus ik denk dat dit ook niet snel zal gebeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2009, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Een volgepakte motor mag niet op de zijstandaard staan en is ook niet aan te bevelen ivm het gewicht.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif