Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 2:51 Onderwerp: Overbruggen jiffy-schakelaar |
|
|
Wie weet hoe ik de jiffy-schakelaar kan overbruggen?
Er zitten 3 draden in ,zwart,bruin, en groen.
Ik kan geen spanning meten op de draden,en weet dus niet welke wat is.
Mss dat 1 van jullie dit al es an de hand heeft gehad??
Grtz Rop |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 7:33 Onderwerp: |
|
|
misschien handig om te vermelden of het een 950 of 990 betreft,
want dat is totaal verschillend _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 10:20 Onderwerp: |
|
|
990 omdat het 3 draads is. (950 is 2 draads schakelaar)
De schakelaar is een hallsensor.
de draadkleuren die je noemt zijn de kleuren aan de kant van de schakelaar (niet die van de draadboom).
in de draadboom (andere kant sensor):
Blauw = sensor mass
zwart = 5V supply
roze = sensor output.
(pagina 346 of 3/9 van het 2003-2006 handboek)
Ik weet echter niet of je die wel kort kan sluiten, waarschijnlijk geeft je dat een sensor error.
Makkelijke oplossingen:
- plak het magneetje (wat aan de standaard zit), permanent aan de sensor, zodat die de 'standaard'altijd ziet.
- overbrug je koppelings schakelaar: Als de koppeling ingetrokken is kan je volgens mij ook bij de 990 ALTIJD starten. LET WEL: dit schakelt dus alle interlocks uit... dus dan kanje ook perongeluk in de versnelling starten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 12:50 Onderwerp: schakelaar |
|
|
Helaas, koppeling schakelaar overbruggen werkt niet bij een 990. Je kan dan nog steeds niet starten met uitgeklapte jiffy.
Als je het netjes wilt doen kan je een onderdeel kopen wat je op het stekkertje zet, heb ik ook gedaan.... zo dnekt het systeem dat alles OK is.
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 14:55 Onderwerp: |
|
|
ok.
Effe meten wat de sensor output doet kan ook.. waarschijnlijk gaat ie van 5V naar 2,5 V.
2 weerstandjes doet de job dan.. maarja, dan moet je wel weten wat je aan het doen bent.
Als je langs komt wil ik het voor je regelen... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 16:20 Onderwerp: |
|
|
Op m'n 2003 950S zat ook een 3draads. Die heb ik overbrugd nadat ie kapot gegaan was door een steen die ertegenaan sprong vanonder m'n voorwiel.
Ik weet niet meer welke 2 kleurtjes ik heb doorverbonden maar ik had in 1 keer goed gegokt. (binnen 5 minuten weer doorrijden)
Als ik weer opnieuw gok is dat zwart en groen.
(Lekker laten zitten en doorverbinden als het echt nodig is is ook een optie) |
|
Naar boven |
|
|
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Ben zelf al aan het meten geweest,maar meet helemaal geen spanning;niet op de draden t.o.v. elkaar en ook niet naar massa.
Ik heb gemeten met het kontakt aan; jiffy ingeklapt en uitgeklapt.
ben elektricien en zou er dus wel uit moeten komen...haha.
Vindt zelf hoe minder van dit soort beveiligingen hoe betrouwbaarder.
Bij het open snijden van de mantel van de kabel naar de schakelaar liep er een straal water uit. Vroeg of laat had dit problemen opgeleverd.
Eraf halen lijkt me het beste,en het is wel makkelijk als je ten alle tijden kunt starten.....ook in de versnelling.
Volgens mij moet je ook een Hall-sensor kunnen overbruggen,maar moet dan wel weten welke draden...wil niet mn ECU opblazen o.i.d. |
|
Naar boven |
|
|
DavyB
Geregistreerd op: 13-1-2018 Berichten: 19 Woonplaats: Overslag NL
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2019, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Rups schreef: | Ben zelf al aan het meten geweest,maar meet helemaal geen spanning;niet op de draden t.o.v. elkaar en ook niet naar massa.
Ik heb gemeten met het kontakt aan; jiffy ingeklapt en uitgeklapt.
ben elektricien en zou er dus wel uit moeten komen...haha.
Vindt zelf hoe minder van dit soort beveiligingen hoe betrouwbaarder.
Bij het open snijden van de mantel van de kabel naar de schakelaar liep er een straal water uit. Vroeg of laat had dit problemen opgeleverd.
Eraf halen lijkt me het beste,en het is wel makkelijk als je ten alle tijden kunt starten.....ook in de versnelling.
Volgens mij moet je ook een Hall-sensor kunnen overbruggen, maar moet dan wel weten welke draden...wil niet mn ECU opblazen o.i.d. |
Heeft u een oplossing kunnen vinden voor het probleem ik heb namelijk het zelfde probleem. maar er zijn nergens meer setjes te koop om de sensor te overbruggen. _________________ #AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2019, 7:25 Onderwerp: |
|
|
Heel simpel, 950 gewoon kortsluiten. 990 een 2tal weerstanden in serie over de spanning met de sensor out er tussen in aangesloten. 1k ohm is prima. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|