lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motorrad 50000 km test

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2005, 19:19    Onderwerp: Motorrad 50000 km test Reageer met quote

Van het Duitse forum heb ik de Motorrad 50000 km test van de LC8 geplukt. Voor de geïnteresseerden even de belangrijkste bevindingen op een rijtje:


    1. Ze hebben er met z'n allen heel veel lol aan gehad. Het ding heeft nauwelijks stilgestaan.

    2. De motor (model 2003) had toch wel wat problemen: Koppakkingen, koppelingsproblemen, rommel in het koelwater, verbrande uitlaatkleppen op de achterste cilinder, speling op een glijlager van de krukas en slijtgroeven in sommige onderdelen.

    3. Een aantal van die problemen, zoals de koppakkingen, zijn bekend, de andere problemen hebben specifieke oorzaken. Zo is de koppeling vervangen om wat geluid te reduceren, werd de speling op het krukas lager niet als een echt probleem gezien (had makkelijk nog 50000 kilometer mee gegaan).

    4. De achterste cilinder was er slecht aan toe, vermoedelijk - volgens KTM - omdat de handelaar de kleppen te krap had gesteld. Motorrad zegt het zelf wat voorzichtiger: oorzaak is niet meer te achterhalen.

    5. Geprezen worden de kwaliteit van de afwerking (geen spoortje roest, lak zit er nog super op) en van de versnellingsbak


Het leukste aan de test is eigenlijk het commentaar van de lezers. Zo is er een Afrikaganger bij die bij de LC8 zweert en komt er iemand aan het woord die z'n LC8 na 4000 km al aan barrels reed en nu wacht op de 2006 LC8 met ABS.

Kort samengevat is men zeer tevreden over de LC8 en worden de problemen niet als een belemmering in het gebruik gezien.

Mogelijk kan Gerben het artikel ook hier online zetten.

[edit]En tot die tijd kan ik het de liefhebber op aanvraag (per email) toesturen.[/edit]

[edit2]Het is wel 3Mb, dus je mailbox moet het aankunnen![/edit2]
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm.. ja ik doe mijn best... maar ik moet eerst nog effe al het achterstallige leeswerk inhalen.
Rot he zo'n vakantie smiley2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif