lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ketting raakt subframe
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn SMT heeft precies `tzelfde, ook alleen bij duo gebruik. Ketting staat ook op juiste spanning, en wiel staat er recht in verder nerges speling. Ik meen dat ik het ook hoor aanlopen alleen in een linkse bocht met duo en lage toerentallen. Ik denk dat het veroorzaakt wordt doordat het blok zo oneenparig loopt onder de 3500 toeren daardoor gaat de ketting klapperen aan de trekkende kant. Als de motor onder een hellingshoek naar links hangt raakt de ketting het subframe.
Ik denk dat de enige oplossing is om de veervoorspanning te verhogen met duo gebruik, maar dit is nogal lastig omdat je met een haaksleutel bijna geen slag kan maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Een beschadiging die er al was bij de aankoop ? Ja ik begin er ook aan te denken.De ketting toont geen slijtage sporen .
Langs de andere kant dat roesten kan snel gaan zeker op blank metaal, de rit die ik toen deed was 80 % op natte baan.
Vandaag nog een proefritje gedaan en de ketting heeft max. 5mm speling tov de bout .Tijdens het rijden kan je dat mooi zien,ook heb ik er het beschermkapje van het voortandwiel nog eens afgehaald en tandwiel zit zeker en vast op zijn plaats.

En inderdaad zoals je zegt Jules het zou wel kunnen bij lage toerentallen want dat ritje met duo was immers héél rustig.De motor loopt immers stroef bij lage toeren.Gelukkig rijd ik meer alleen dan met duo en kan er dan veel meer gas gegeven worden.
In elk geval zijn we nu al met twee.
Kan je eventueel ook een foto plaatsen ?

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Nou lees ik de afgelopen dagen op het Duitse ktmforum.eu (http://www.ktmforum.eu/forum3/wbb/950-990-supermoto/950-990-sumo-technik/30577-heckrahmen-angeschliffen/ dat er een nieuwe kettinggeleider op het 2010-model zit aangezien een iets te slappe ketting door zijdelingse uitslag beschadigingen kan veroorzaken aan het subframe. Is ook los te bestellen Zie plaatje met partnummer 630.04.066.100

Harrie van Til, SMTering winter



Kettengleitschutz_006.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  150.68 KB
 Weergegeven:  459 keer

Kettengleitschutz_006.jpg



_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!


Laatst aangepast door Harrie van Til op Za, 23 Jan. 2010, 16:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Heey, das een oplossing. Zal binnenkort eens kijken of ik dit onderdeel voor garantie kan krijgen bij m`n dealer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Harry deze had ik nodig. Is reeds besteld.
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

dit is volgens mij gewoon de slider die standaard op de se zit,


In ieder geval een mooie oplossing, al begrijp ik nog steeds niet waarom ik er op mijn smr geen last van heb,
(terwijl mijn ketting alles behalve strak staat).

Nou rij ik wel met een kleiner voortandwiel als standaard,
misschien dat het daarom net goed gaat?
Benny, met hoeveel tandjes rij jij voor? (16 of 17?).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
dit is volgens mij gewoon de slider die standaard op de se zit,


In ieder geval een mooie oplossing, al begrijp ik nog steeds niet waarom ik er op mijn smr geen last van heb,
(terwijl mijn ketting alles behalve strak staat).

Nou rij ik wel met een kleiner voortandwiel als standaard,
misschien dat het daarom net goed gaat?
Benny, met hoeveel tandjes rij jij voor? (16 of 17?).


Bij mij zit er nog steeds 17 tanden op.Moet deze nog vervangen,denk ineens samen met de kettinggeleider.

Het is een ander bestelnummer dan op de SE, deze heeft 3 bevestigingsgaten, op de SE zijn het er 2.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
Bedankt Harry deze had ik nodig. Is reeds besteld.


Even een pic wanneer gemonteerd? smug

Harrie van Til, SMTering-wat-duurt -de-winter-lang

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

ik post hem wel
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 2 Feb. 2010, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Den Schleifer brauchen nur die 2009er SM-Modelle mit den Regina-Ketten. (Serie ab 2010)
Die 2008er Modelle haben noch die hochwertigeren DID-Ketten, die nicht bis zum Rahmen kommen.
Nicht immer bringen Kosteneinparungen den erhofften Erfolg. Auch bei KTM nicht.

Volgens deze duitser komt dit probleem voor pas na 2008,
pas na 2008 is er overgeschakeld van did naar regina kettingen,
die dus een hogere zijwaartse slag hebben (minder stijf dus).

Klopt dit benny?
is jouw sm een 2009?
of zit er een regina op?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Feb. 2010, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Den Schleifer brauchen nur die 2009er SM-Modelle mit den Regina-Ketten. (Serie ab 2010)
Die 2008er Modelle haben noch die hochwertigeren DID-Ketten, die nicht bis zum Rahmen kommen.
Nicht immer bringen Kosteneinparungen den erhofften Erfolg. Auch bei KTM nicht.

Volgens deze duitser komt dit probleem voor pas na 2008,
pas na 2008 is er overgeschakeld van did naar regina kettingen,
die dus een hogere zijwaartse slag hebben (minder stijf dus).

Klopt dit benny?
is jouw sm een 2009?
of zit er een regina op?


De ketting is DID, mijn SM is een 2005.Die duitser kan wel gelijk hebben daar ze nu op de proppen komen met dat ander type van kettinggeleider.De juiste oorzaak zal ik misschien nooit weten, maar met deze oplossing ben ik tevreden.
Nu nog wachten op nieuws van de dealer tot dit binnen is.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Die nieuwe ketting geleider schijn je gelukkig wel zonder de swingarm te verwijderen te kunnen installeren

quote duits ktm forum:

Schwinge muß nicht raus. Ritzelabdeckung muß weg, KNZ und ritzel runter, Kette ganz Locker machen,3 schrauben am kettenschleifer entfernen, dann geht der alte mit etwas roher gewalt nach vorne raus und der neue genauso rein

Alleen wat hij met die KNZ bedoelt stars geen idee, de koppeling cylinder?

iemand een idee?

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Kupllung Nehmer Zilinder

Koppeling druk cilindertje

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
Die nieuwe ketting geleider schijn je gelukkig wel zonder de swingarm te verwijderen te kunnen installeren

quote duits ktm forum:

Schwinge muß nicht raus. Ritzelabdeckung muß weg, KNZ und ritzel runter, Kette ganz Locker machen,3 schrauben am kettenschleifer entfernen, dann geht der alte mit etwas roher gewalt nach vorne raus und der neue genauso rein

Alleen wat hij met die KNZ bedoelt stars geen idee, de koppeling cylinder?

iemand een idee?


het zou een bak zijn eeejjjjjj dat je voor zo'n stukje plastic je hele achterbrug moest verwijderen laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:


het zou een bak zijn eeejjjjjj dat je voor zo'n stukje plastic je hele achterbrug moest verwijderen laugh laugh


Ik ken een merk waarbij de swingarm er uit moet als je een voortandwieltje moet wisselen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif