Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Mijn SMT heeft precies `tzelfde, ook alleen bij duo gebruik. Ketting staat ook op juiste spanning, en wiel staat er recht in verder nerges speling. Ik meen dat ik het ook hoor aanlopen alleen in een linkse bocht met duo en lage toerentallen. Ik denk dat het veroorzaakt wordt doordat het blok zo oneenparig loopt onder de 3500 toeren daardoor gaat de ketting klapperen aan de trekkende kant. Als de motor onder een hellingshoek naar links hangt raakt de ketting het subframe.
Ik denk dat de enige oplossing is om de veervoorspanning te verhogen met duo gebruik, maar dit is nogal lastig omdat je met een haaksleutel bijna geen slag kan maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Een beschadiging die er al was bij de aankoop ? Ja ik begin er ook aan te denken.De ketting toont geen slijtage sporen .
Langs de andere kant dat roesten kan snel gaan zeker op blank metaal, de rit die ik toen deed was 80 % op natte baan.
Vandaag nog een proefritje gedaan en de ketting heeft max. 5mm speling tov de bout .Tijdens het rijden kan je dat mooi zien,ook heb ik er het beschermkapje van het voortandwiel nog eens afgehaald en tandwiel zit zeker en vast op zijn plaats.
En inderdaad zoals je zegt Jules het zou wel kunnen bij lage toerentallen want dat ritje met duo was immers héél rustig.De motor loopt immers stroef bij lage toeren.Gelukkig rijd ik meer alleen dan met duo en kan er dan veel meer gas gegeven worden.
In elk geval zijn we nu al met twee.
Kan je eventueel ook een foto plaatsen ?
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Harrie van Til
Geregistreerd op: 4-9-2009 Berichten: 39 Woonplaats: Ten Post, Groningen
|
|
Naar boven |
|
|
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Heey, das een oplossing. Zal binnenkort eens kijken of ik dit onderdeel voor garantie kan krijgen bij m`n dealer.
|
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Harry deze had ik nodig. Is reeds besteld.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 8:57 Onderwerp: |
|
|
dit is volgens mij gewoon de slider die standaard op de se zit,
In ieder geval een mooie oplossing, al begrijp ik nog steeds niet waarom ik er op mijn smr geen last van heb,
(terwijl mijn ketting alles behalve strak staat).
Nou rij ik wel met een kleiner voortandwiel als standaard,
misschien dat het daarom net goed gaat?
Benny, met hoeveel tandjes rij jij voor? (16 of 17?).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | dit is volgens mij gewoon de slider die standaard op de se zit,
In ieder geval een mooie oplossing, al begrijp ik nog steeds niet waarom ik er op mijn smr geen last van heb,
(terwijl mijn ketting alles behalve strak staat).
Nou rij ik wel met een kleiner voortandwiel als standaard,
misschien dat het daarom net goed gaat?
Benny, met hoeveel tandjes rij jij voor? (16 of 17?). |
Bij mij zit er nog steeds 17 tanden op.Moet deze nog vervangen,denk ineens samen met de kettinggeleider.
Het is een ander bestelnummer dan op de SE, deze heeft 3 bevestigingsgaten, op de SE zijn het er 2.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Harrie van Til
Geregistreerd op: 4-9-2009 Berichten: 39 Woonplaats: Ten Post, Groningen
|
Geplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 16:16 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | Bedankt Harry deze had ik nodig. Is reeds besteld. |
Even een pic wanneer gemonteerd?
Harrie van Til, SMTering-wat-duurt -de-winter-lang
_________________ Bocht gemist? Doneer je organen! |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 18:28 Onderwerp: |
|
|
ik post hem wel
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 2 Feb. 2010, 11:48 Onderwerp: |
|
|
Den Schleifer brauchen nur die 2009er SM-Modelle mit den Regina-Ketten. (Serie ab 2010)
Die 2008er Modelle haben noch die hochwertigeren DID-Ketten, die nicht bis zum Rahmen kommen.
Nicht immer bringen Kosteneinparungen den erhofften Erfolg. Auch bei KTM nicht.
Volgens deze duitser komt dit probleem voor pas na 2008,
pas na 2008 is er overgeschakeld van did naar regina kettingen,
die dus een hogere zijwaartse slag hebben (minder stijf dus).
Klopt dit benny?
is jouw sm een 2009?
of zit er een regina op?
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 3 Feb. 2010, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Den Schleifer brauchen nur die 2009er SM-Modelle mit den Regina-Ketten. (Serie ab 2010)
Die 2008er Modelle haben noch die hochwertigeren DID-Ketten, die nicht bis zum Rahmen kommen.
Nicht immer bringen Kosteneinparungen den erhofften Erfolg. Auch bei KTM nicht.
Volgens deze duitser komt dit probleem voor pas na 2008,
pas na 2008 is er overgeschakeld van did naar regina kettingen,
die dus een hogere zijwaartse slag hebben (minder stijf dus).
Klopt dit benny?
is jouw sm een 2009?
of zit er een regina op? |
De ketting is DID, mijn SM is een 2005.Die duitser kan wel gelijk hebben daar ze nu op de proppen komen met dat ander type van kettinggeleider.De juiste oorzaak zal ik misschien nooit weten, maar met deze oplossing ben ik tevreden.
Nu nog wachten op nieuws van de dealer tot dit binnen is.
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Die nieuwe ketting geleider schijn je gelukkig wel zonder de swingarm te verwijderen te kunnen installeren
quote duits ktm forum:
Schwinge muß nicht raus. Ritzelabdeckung muß weg, KNZ und ritzel runter, Kette ganz Locker machen,3 schrauben am kettenschleifer entfernen, dann geht der alte mit etwas roher gewalt nach vorne raus und der neue genauso rein
Alleen wat hij met die KNZ bedoelt geen idee, de koppeling cylinder?
iemand een idee?
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2010, 22:09 Onderwerp: |
|
|
Kupllung Nehmer Zilinder
Koppeling druk cilindertje
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 0:16 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | Die nieuwe ketting geleider schijn je gelukkig wel zonder de swingarm te verwijderen te kunnen installeren
quote duits ktm forum:
Schwinge muß nicht raus. Ritzelabdeckung muß weg, KNZ und ritzel runter, Kette ganz Locker machen,3 schrauben am kettenschleifer entfernen, dann geht der alte mit etwas roher gewalt nach vorne raus und der neue genauso rein
Alleen wat hij met die KNZ bedoelt geen idee, de koppeling cylinder?
iemand een idee? |
het zou een bak zijn eeejjjjjj dat je voor zo'n stukje plastic je hele achterbrug moest verwijderen
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 5 Feb. 2010, 7:44 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
het zou een bak zijn eeejjjjjj dat je voor zo'n stukje plastic je hele achterbrug moest verwijderen |
Ik ken een merk waarbij de swingarm er uit moet als je een voortandwieltje moet wisselen
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|