lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ketting raakt subframe
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 16:31    Onderwerp: ketting raakt subframe Reageer met quote

Na een rit van een 220 km met duo hoorde ik steeds een raar geluidje, niks te zien op het eerste zicht en later was het weg.
Vandaag tijdens de poetsbeurt heb ik de oorzaak gevonden, de ketting heeft tegen de bout van de bevestiging van het subframe gelopen, de bout is nu een stuk uitgesleten alsook een klein stukje van het subframe. furious3
Nog iemand die dit probleem heeft gehad ?
Ik zou de veervoorspanning een beetje willen opschroeven eventueel, maar ik vind geen sleutel in de gereedschaps zak.
Iemand een oplossing hiervoor want met een doorslag of zo wil ik niet aan de slag.

groeten

Benny
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 17:43    Onderwerp: Re: ketting raakt subframe Reageer met quote

Benny schreef:
Na een rit van een 220 km met duo hoorde ik steeds een raar geluidje, niks te zien op het eerste zicht en later was het weg.
Vandaag tijdens de poetsbeurt heb ik de oorzaak gevonden, de ketting heeft tegen de bout van de bevestiging van het subframe gelopen, de bout is nu een stuk uitgesleten alsook een klein stukje van het subframe. furious3
Nog iemand die dit probleem heeft gehad ?
Ik zou de veervoorspanning een beetje willen opschroeven eventueel, maar ik vind geen sleutel in de gereedschaps zak.
Iemand een oplossing hiervoor want met een doorslag of zo wil ik niet aan de slag.

groeten

Benny


footootje ?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

hier de foto met het probleem.De ketting kan daar alleen komen door te ver in te veren volgens mij.
Misschien bij verkeersdrempels of andere oneffenheden......



frame ketting 003.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  222.34 KB
 Weergegeven:  507 keer

frame ketting 003.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

tja,

ketting veels te slap?
ketting versleten?
achterwiel er erg scheef in?
vering veels te slap?
te brede ketting? (bv een 530)
sluitschakel vd ketting bezig zichzelf los te werken?

die veer opspannen is volgens mij het handigste als je de pomp demonteerd en in de bankschroef opspannen.

zoveel werk is dat niet lijkt mij dankzij de PDS (geen linksysteem).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2009, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wat kan ik al uitschakelen...
ketting niet versleten
niet te slap volgens het boekje, al vind ik van wel ?
wiel zit recht
ketting is wel degelijk 525
slotje zit nog op zijn plaats

ik dacht dus ook aan de vering, ga eens uittesten of ik zonder duo ook aan het frame raak.

bedankt voor de hulp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 5:22    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
tja,

ketting veels te slap?
ketting versleten?
achterwiel er erg scheef in?
vering veels te slap?
te brede ketting? (bv een 530)
sluitschakel vd ketting bezig zichzelf los te werken?

die veer opspannen is volgens mij het handigste als je de pomp demonteerd en in de bankschroef opspannen.

zoveel werk is dat niet lijkt mij dankzij de PDS (geen linksysteem).


Daan die achterveer moet er helemaal niet uit om hem op te spannen worried2 ???
BTW je dealer heeft daar een speciale sleutel voor 10 min werk wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nav je bericht eens even naar de afstand tussen ketting en subframe gekeken, ook bij maximaal inveren. Zelfs al zou het subframe door het inveren ter hoogte van de ketting komen dan zit er bij nog een vinger ruimte tussen. Is het dan bij jou zo dat de ketting teveel zijdelingse beweging heeft? Of dat het achterwiel er scheef in zit?

Harrie van Til

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

of voortandwiel verkeerd gemonteerd... ofschoon ik niet zou weten hoe je dat voor elkaar krijgt. uhoh
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

achterbruglagers onwijs veel speling?
zodat bij belasting de brug dus het achterwiel dus de ketting scheef gaat?

is die lip wel recht?
als die naar binnen staat (bv door een val) kan hij ook in de baan van de ketting komen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
of voortandwiel verkeerd gemonteerd... ofschoon ik niet zou weten hoe je dat voor elkaar krijgt. uhoh


Da's een goeie,
misschien moer van voortandwiel losgelopen, waardoor het tandwiel naar buiten komt.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2009, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

nog even één en ander nagezien.
als ik de ketting vastneem bovenaan dan kan ik deze tot tegen het subframe trekken.Dit is dus in rusttoestand,indien er gas gegeven word kan dit dus nooit want dan ligt ze gespannen. Als ik de spanning controleer dan kom ik niet aan de opgegeven 7mm uit de handleiding, dit is iets meer 10mm denk ik.
Dit wil zeggen dat de ketting strakker ligt dan in de handleiding.
De ketting loopt mooi in lijn, wiel staat recht en de speling tussen ketting en subframe is idd ongeveer 1 cm.
Morgen eens proberen om de ketting nog wat aan te spannen.
Tandwiel staat vast vooraan.
morgen een nieuw testje dus

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

je zegt zelf al dat de ketting strakker staat dan in het boekje... dus zeker niet nog strakker zetten!

Zet hem eens zoals ie hoort. te strak staan kan ook gekke dingen geven.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

die beschadiging is niet van effe te raken....lijkt wel of de ketting er voortdurend tegen komt....Het lijkt eigenlijk wel afgevijld of geslepen.
als je met duo rijdt en er is iets met de veer/demping kan de ketting misschien wel tot daar komen gezien de link (te) ver inzakt, maar dan heb je toch al een serieus probleem met je vering denk ik
Ketting te slap heeft er volgns mij niets mee te maken, een ketting slaat langs onder, niet aan de bovenkant want dat is de trekkant die onder spanning staat. Ik zou de veer/demping effe goed checken......

Je bent toch wel zeker dat de vorige eigenaar dit niet preventief heeft afgevijld of zo hé....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

Je bent toch wel zeker dat de vorige eigenaar dit niet preventief heeft afgevijld of zo hé....


Als dit niet het geval is moet je gezien de slijtage aan het subframe ook zeker slijtsporen aan de ketting kunnen zien.
Ik heb nog even aan mijn ketting getrokken maar heb minimale zijdelingse speling. Kan zeker niet die vinger ruimte tussen ketting en subframe (in zijdelingse richting) overbruggen. Dus zefs al zou de vering zover inzakken dat subframe en ketting op gelijke hoogte zijn kunnen ze elkaar alsnog niet raken.
Harrie van Til

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2009, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

De slijtplek ziet er naar mijn mening ook niet heel vers uit: Het stale deel lijkt al weer geroest te zijn.

maw.: Is het niet een beschadiging die er al lang zat? Misschien omdat ooit de subframe bout losgelopen is ofzo... ?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif