Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 3:24 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | mr wheely schreef: | demito schreef: | mr wheely schreef: |
500 euro voor een nieuwe voorvork + achterdemper ?????
lijkt me sterk, of steken ze er vul bussen in waar door de ingaande demping hetzelfde blijf als bij een normale adventure (dus geen S) |
Bij mototuning Mol (WP Suspension België) 500 en nog iets EUR om de voorvork volledig volgens R specs te maken. Voor de achterveer is in principe alles veranderd behalve de veer zelf. Daarvoor hebben ze een spacer gemaakt. Het is nu dus een 150Nm veer ipv de originele 140Nm veer, maar dat kwam nog beter uit met mijn gewicht + ik rijd meestal met bagage. Wil je exact dezelfde veer dan moet je er nog een 100 EUR of wat bijtellen, maar dan moeten ze de spacer ook niet maken. Ik moet wel zeggen dat met een 150 Nm veer de achterkant wel heel hoog staat!
BTW: werkuren inbegrepen!
T |
met een spacer (vulstuk) de ingaande demping blijft toch het zelfde dan ???? en kan toch nooit hetzelfde worden als bij een R of S
btw als je de achterveer zou opdraaien (opspannen) komt de moter toch ook al naar boven |
Lees mijn post eens deftig: ik zeg toch dat ALLES aan die schokbreker is aangepast BEHALVE de veer zelf. Die is door het plaatsen van een spacer identiek aan de langere R veer maar dan de 150 Nm versie. M.a.w. veerweg, demping etc zijn volledig zoals een R nu en daarvoor kan het grootste deel van de originele demper worden gerecupereerd. Veer is naar karakteristiek identiek aan en R met een 150 Nm veer. Alleen zit daar een zichtbare spacer van 40 mm, maar daar heeft enkel het oog last van. Voila!
T |
ik snap het wel alleen hoe doen ze dat bij de voor vork, een normale adventure kun je toch nooit zover laten inveren als een R of S
want die zijn toch veel langer of ben ik nu gek |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 8:56 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
ik snap het wel alleen hoe doen ze dat bij de voor vork, een normale adventure kun je toch nooit zover laten inveren als een R of S
want die zijn toch veel langer of ben ik nu gek |
Jawel, de buitenste buizen zijn dezelfde, binnenwerk voor een gedeelte ook. Hydrostops, veren en nog een aantal andere stukken zijn werden gewisseld vor R versie met een perfecte R vork als resultaat.
WPSuspension Mol gaat na waar de gewone en de R versie verschillen in onderdelen en vervangt enkel die. Kosten kunnen sterk varieren tussen verschillende jaarversies, maar voor een 990 uit 2009 viel dat allemaal goed mee.
Leuk om weten: KTM zelf gaf mij een offerte van meer dan 2200 EUR, enkel stukken, maar die vervangen de hele demper en nagenoeg de hle vork omdat ze de verschillende onderdelen niet kunnen leveren. WP kan dat wel.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 10:03 Onderwerp: |
|
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Di, 24 Nov. 2009, 17:36 Onderwerp: |
|
|
BMW proeft mijn oranje obsessie..... (ik eet al dagen sinasappelen :P)
Ik kreeg dit net in de mail:
Quote: |
Wij hebben de mogelijkheid tot het maken van een proefrit op een R1200GS.
Als u 1 a 2 dagen van tevoren even belt als u in de gelegenheid bent, dan zorgen
wij dat er een GS klaar staat voor u. |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|