Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 21:14 Onderwerp: |
|
|
je geeft zelf het antwoord al |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Ja? Ik heb altijd gezegd dat mijn volgende motor ABS moet hebben.... het is voor mij een ERG groot punt.
Plus dat ik nog niet zeker weet of de 5 cm hoger op zijn wielen staande R even goed door de bochten kan (het lijkt voor mij juist dat een lager op zijn wielen staande motor makkelijker door de bochten gaat).
Maar geen referentie he :(
Haha sorry.. kan zo een twijfelaar zijn over dit soort dingen
Maar het is ook een dure aanschaf... dus wil er goed over na denken :P
Ben echter wel erg blij mte alle hulp |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 21:56 Onderwerp: |
|
|
is't beste, idd toch een behoorlijke investering waarover je beslist...
als je n referentie wil... tjah proefrijden??
had dipi geen r meer in tweedehands? |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 0:29 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Ja? Ik heb altijd gezegd dat mijn volgende motor ABS moet hebben.... het is voor mij een ERG groot punt.
Plus dat ik nog niet zeker weet of de 5 cm hoger op zijn wielen staande R even goed door de bochten kan (het lijkt voor mij juist dat een lager op zijn wielen staande motor makkelijker door de bochten gaat).
Maar geen referentie he :(
Haha sorry.. kan zo een twijfelaar zijn over dit soort dingen
Maar het is ook een dure aanschaf... dus wil er goed over na denken :P
Ben echter wel erg blij mte alle hulp |
lager op de wielen, maar raakt dus ook eerder de grond, zeker bij duo gebruik, of met koffers |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 13:34 Onderwerp: |
|
|
Of je koopt een gewone met (uitschakelbaar) ABS en je laat hem verhogen naar S-hoogte bij WP Mol voor een 500€...
Best of both worlds _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 13 Nov. 2009, 13:39 Onderwerp: |
|
|
ow, dat valt mee!
ik ben destijds met mijn gsxr 1000 k5 ook naar wp mol gegaan, voorvork aangepast en achterdemper wp....
goed afgesteld en .... wat een verschil!!!!! bekwame kerel daar! |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 2:49 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Of je koopt een gewone met (uitschakelbaar) ABS en je laat hem verhogen naar S-hoogte bij WP Mol voor een 500€...
Best of both worlds |
500 euro voor een nieuwe voorvork + achterdemper ?????
lijkt me sterk, of steken ze er vul bussen in waar door de ingaande demping hetzelfde blijf als bij een normale adventure (dus geen S) |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 11:15 Onderwerp: |
|
|
500 euro was ook de prijs die ik hoorde waaien... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Je kan je motor wel hoger op zijn posten zetten... maar er is een reden dat KTM dit niet standaard doet he
Ik meen te weten dat dit gedaan is omdat ze het ABS niet konden garanderen. Lijkt me niet fijn om hem dan op te hogen. |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 14:30 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk ben ik heel blij dat er geen ABS op mijn SMT staat, ik heb een bloedhekel aan ABS. Op droog wegdek wordt je remweg langer bij een noodstop. Ik heb ruim 20 jaar zonder ABS gereden, dan een 4.5 jaar met een GS1200 met ABS, om de simpele reden dat je toen geen 1200 kon krijgen zonder ABS De evo remmen (electrische servo) waren keigoed (als de batterijspanning ok was tenminste....) maar de ABS greep te snel in, het was bijna niet mogelijk om sportief te rijden en te remmen zonder dat het ABS aansloeg, (vooral op slecht wegdek) dan was het alsof je bij een remmanoevre ineens door de rem ging.... Ik heb weer en wind gereden maar nooit enig voordeel mogen ondervinden van dat klote ABS.
Iedereen wil ABS..... Waarom eigenlijk? Het maakt je moto 5 kg zwaarder, er is extra electronica die dan ook nog eens vaak defect gaat en meestal net buiten waarborg en je moto remt er niet beter door... bij een auto kan ik er nog inkomen, maar daar zit dan ook heel wat meer electronica op.
Nu ben ik natuurlijk wel opgegroeid in een tijdperk dat wegligging, vering en remmen altijd slecht waren en er altijd te veel vermogen was (heb oa ook een Honda bol d'or, Katana 1100 etc gehad...) dus ik heb plenty oefening gehad....maar het lijkt wel of de moderne motorrijder enkel nog vol in de remmen wil (of kan) en dan op het ABS rekend om recht te blijven? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Schrikreactie.... je trapt vol je achterrem in... je schuift weg.... daarom?
Of bij nat weer..... tuurlijk wordt je rem weg langer, je lost je rem en bouwt hem op heel snel. Maar het gebeurd tenminste wel gecontroleerd.
Ik denk niet dat ik beter kan remmen in een nood situatie dan ABS dat kan. Of jij dat kan weet ik ook niet
5kg... waarom zou dat een probleem zijn (ik vind het erger dat bij de Adventure de ruimte onder de zadel weg is... .
Ik heb zelf het idee dat ABS een goede aanvulling is voor de motor. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik heb het overigens ook nog nooit nodig gehad. Maar ik sluit niet uit dat ik het in de toekomst wel nodig kan hebben. |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 15:39 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
500 euro voor een nieuwe voorvork + achterdemper ?????
lijkt me sterk, of steken ze er vul bussen in waar door de ingaande demping hetzelfde blijf als bij een normale adventure (dus geen S) |
Bij mototuning Mol (WP Suspension België) 500 en nog iets EUR om de voorvork volledig volgens R specs te maken. Voor de achterveer is in principe alles veranderd behalve de veer zelf. Daarvoor hebben ze een spacer gemaakt. Het is nu dus een 150Nm veer ipv de originele 140Nm veer, maar dat kwam nog beter uit met mijn gewicht + ik rijd meestal met bagage. Wil je exact dezelfde veer dan moet je er nog een 100 EUR of wat bijtellen, maar dan moeten ze de spacer ook niet maken. Ik moet wel zeggen dat met een 150 Nm veer de achterkant wel heel hoog staat!
BTW: werkuren inbegrepen!
T _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 18:56 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Persoonlijk ben ik heel blij dat er geen ABS op mijn SMT staat, ik heb een bloedhekel aan ABS. Op droog wegdek wordt je remweg langer bij een noodstop. Ik heb ruim 20 jaar zonder ABS gereden, dan een 4.5 jaar met een GS1200 met ABS, om de simpele reden dat je toen geen 1200 kon krijgen zonder ABS De evo remmen (electrische servo) waren keigoed (als de batterijspanning ok was tenminste....) maar de ABS greep te snel in, het was bijna niet mogelijk om sportief te rijden en te remmen zonder dat het ABS aansloeg, (vooral op slecht wegdek) dan was het alsof je bij een remmanoevre ineens door de rem ging.... Ik heb weer en wind gereden maar nooit enig voordeel mogen ondervinden van dat klote ABS.
|
Het ABS van de lc8 grijpt allesbehalve vroeg in: je moet echt je best doen om een abs-actie uit te lokken en ik heb al menig keren eerst een beetje voelen schuiven voor de abs opkwam. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 22:21 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | mr wheely schreef: |
500 euro voor een nieuwe voorvork + achterdemper ?????
lijkt me sterk, of steken ze er vul bussen in waar door de ingaande demping hetzelfde blijf als bij een normale adventure (dus geen S) |
Bij mototuning Mol (WP Suspension België) 500 en nog iets EUR om de voorvork volledig volgens R specs te maken. Voor de achterveer is in principe alles veranderd behalve de veer zelf. Daarvoor hebben ze een spacer gemaakt. Het is nu dus een 150Nm veer ipv de originele 140Nm veer, maar dat kwam nog beter uit met mijn gewicht + ik rijd meestal met bagage. Wil je exact dezelfde veer dan moet je er nog een 100 EUR of wat bijtellen, maar dan moeten ze de spacer ook niet maken. Ik moet wel zeggen dat met een 150 Nm veer de achterkant wel heel hoog staat!
BTW: werkuren inbegrepen!
T |
met een spacer (vulstuk) de ingaande demping blijft toch het zelfde dan ???? en kan toch nooit hetzelfde worden als bij een R of S
btw als je de achterveer zou opdraaien (opspannen) komt de moter toch ook al naar boven |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 0:25 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | demito schreef: | mr wheely schreef: |
500 euro voor een nieuwe voorvork + achterdemper ?????
lijkt me sterk, of steken ze er vul bussen in waar door de ingaande demping hetzelfde blijf als bij een normale adventure (dus geen S) |
Bij mototuning Mol (WP Suspension België) 500 en nog iets EUR om de voorvork volledig volgens R specs te maken. Voor de achterveer is in principe alles veranderd behalve de veer zelf. Daarvoor hebben ze een spacer gemaakt. Het is nu dus een 150Nm veer ipv de originele 140Nm veer, maar dat kwam nog beter uit met mijn gewicht + ik rijd meestal met bagage. Wil je exact dezelfde veer dan moet je er nog een 100 EUR of wat bijtellen, maar dan moeten ze de spacer ook niet maken. Ik moet wel zeggen dat met een 150 Nm veer de achterkant wel heel hoog staat!
BTW: werkuren inbegrepen!
T |
met een spacer (vulstuk) de ingaande demping blijft toch het zelfde dan ???? en kan toch nooit hetzelfde worden als bij een R of S
btw als je de achterveer zou opdraaien (opspannen) komt de moter toch ook al naar boven |
Lees mijn post eens deftig: ik zeg toch dat ALLES aan die schokbreker is aangepast BEHALVE de veer zelf. Die is door het plaatsen van een spacer identiek aan de langere R veer maar dan de 150 Nm versie. M.a.w. veerweg, demping etc zijn volledig zoals een R nu en daarvoor kan het grootste deel van de originele demper worden gerecupereerd. Veer is naar karakteristiek identiek aan en R met een 150 Nm veer. Alleen zit daar een zichtbare spacer van 40 mm, maar daar heeft enkel het oog last van. Voila!
T _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
|