lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

2010 adventure een 1190???
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat niet hetzelfde op de 'normale' versie? Laten we nou niet doen of de 'normale' versie een sportfiets is vergeleken met de R wink
We spreken over een iets hogere veerweg tenslotte.

Dat er een Adv komt staat vast... ik ben iig goed in het 'orange' gezogen.

Reden van ABS is dat ik het hele jaar door rijdt en met nat weer etc.. het me handig lijkt voor de noodsituaties. Ik heb het tot nu toe nooit nodig gehad... maar voor die keer DAT Ik het nodig ga hebben.....

Bovendien hoorde ik dat voor road use de 'normale' versie veel beter is ivm wegligging etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

langere veerwegen geven wel degelijk groot verschil!
en ik doe niet alsof...
R is zoals hij oorspronkelijk bedoeld is,
de "normale" zoals jij zegt, is aangepast, vriendelijk gemaakt voor een breed publiek... zoals u bv.

betere wegligging voor de gewone? mss in de boekjes of op circuit...
heb beide fietsen uitvoerig getest, geef alleen mijn waarnemingen weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
langere veerwegen geven wel degelijk groot verschil!
en ik doe niet alsof...
R is zoals hij oorspronkelijk bedoeld is,
de "normale" zoals jij zegt, is aangepast, vriendelijk gemaakt voor een breed publiek... zoals u bv.

betere wegligging voor de gewone? mss in de boekjes of op circuit...
heb beide fietsen uitvoerig getest, geef alleen mijn waarnemingen weer.


Haha, ik voel me niet aangevallen hoor Smile
Maar we kunnen het niet ontkennen dat de Adventure door twee type mensen wordt gebruikt.

- Mensen die veel offroad rijden met tussendoor wat road.
- Mensen die veel onroad rijden en daarnaast off-road niet schuwen.

Ik ben iemand in het tweede segment. Ik heb nog nooit serieus off-road gereden (wel fanatiek mountainbiker :P). Maar ik wil het wel graag (ok.. nu is de Adv niet de meest ideale motor om het te leren (understatemen)).

Mijn idee van mijn gebruik van de Adventure is als volgt:

Ik heb nu een sportfiets en dat irriteert mij omdat:

- Ik te lange benen heb om comfortabel te zitten
- Ik het zat ben om elke keer bagage met spanbanden vast te moeten zetten.

Ik wil:

- Reizen (Noorwegen, Italie, maar ook misschien China.. ja echt.. greedy
- Sportief ritje kunnen maken
- Wo-We (zelden)
- Normale ritten
- Mijn eerste stapjes (voorzichtig) in het off-road maken.

Het is voor mij het ENIGE vervoersmiddel. Ik vind het te moeilijk om te zeggen of dat off-roaden wel gaat lukken en of ik niet meer wil na een tijdje.

Ik weet WEL dat ik de Adventure wil... het karakter past bij me, ik ben de enige in de omgeving die hem mooi vindt (cultuur barbaren), alles wat ik wil zit erop of kan erop. En de BMW is gewoon saai.. punt...

Alles bij elkaar opgeteld denk ik (ook na het praten met KTM mensen op de KTM-on-tour dag) dat de normale versie dan meer bij me past (zij hadden het op betere wegliggen etc omdat hij lager op zijn poten staat).
Maar de kleurstelling van de R is veeeeeeel mooier... bergruimte onder je buddy....

Maar ik wil niet uit het oog verliezen dat ik ook een weggebruiker ben.

Je brengt me nu wel erg aan het twijfelen haha wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

smiley duidelijke taal

je moet gewoon kopen wat je gevoel je zegt kerel, motoren zijn allebei goed, alleen bij de vervangmotor (2009 adv wit) reed ik snel de voetjes aan de grond op favoriete wegen met duo...
vonden de heren van motocare niet zo leuk bij t inleveren...

op de autobahn kwam ik met deze motor 2 1200gs tegen allebei met passagier, ik ook met passagier, topsnelheid was identiek !!!
bleef gelijk opgaan en ze reden niet van mij weg, ik ook niet van hen.
ik weet, bijzaak maar toch knap van 1000 tov 1200 cc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben echt verliefd op de Adv haha Smile Wat een top motor.

Ik denk dat ik voor de zekerheid tegen die tijd toch maar even een R ga proefrijden uhoh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Rij zelf een "normale". De minimale offroad ervaring die ik heb zal nog lang de beperkende factor zijn voordat mijn motor dat is. Zie ander topic over LC8 treffen...

Ook met deze versie kan je prima met twee wielen loskomen, zonder dat er iets aan de hand is. En tijdens deze activiteiten trek ik de ABS zekering eruit. Je hebt dan geen snelheidsmeter meer, maar ik kijk er op dat soort momenten toch niet op. Ben dan drukker met mijn broek droog houden.

Met reizen vind ik vooral de ABS een prettige gedachte. Na 900 km op een dag, onbekend terrein, honger, donker en regen ben ik niet zo scherp meer.

Als ik echt hardcore enduro's zou rijden, koos ik eerder een 450 exc of een 690 ralley.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:

Maar we kunnen het niet ontkennen dat de Adventure door twee type mensen wordt gebruikt.

- Mensen die veel offroad rijden met tussendoor wat road.
- Mensen die veel onroad rijden en daarnaast off-road niet schuwen.



Maak daar maar drie type mensen van hoor, nl de categorie die ALLEEN
maar on-road rijden, en ik denk dat dat metteen de grootste groep is wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Nocer schreef:

Maar we kunnen het niet ontkennen dat de Adventure door twee type mensen wordt gebruikt.

- Mensen die veel offroad rijden met tussendoor wat road.
- Mensen die veel onroad rijden en daarnaast off-road niet schuwen.



Maak daar maar drie type mensen van hoor, nl de categorie die ALLEEN
maar on-road rijden, en ik denk dat dat metteen de grootste groep is wink3


Of 4 groepen mensen, mensen die wel offroad rijden maar niet met de LC8 wacko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Daan schreef:
Nocer schreef:

Maar we kunnen het niet ontkennen dat de Adventure door twee type mensen wordt gebruikt.

- Mensen die veel offroad rijden met tussendoor wat road.
- Mensen die veel onroad rijden en daarnaast off-road niet schuwen.



Maak daar maar drie type mensen van hoor, nl de categorie die ALLEEN
maar on-road rijden, en ik denk dat dat metteen de grootste groep is wink3


Of 4 groepen mensen, mensen die wel offroad rijden maar niet met de LC8 wacko


Nee..... want die mensen gebruiken dan hun Adventure voor de weg wink (3e optie). En als ze alleen een andere motor gebruiken, dan horen ze uberhaubt niet in dit lijstje thuis wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Nocer schreef:

Maar we kunnen het niet ontkennen dat de Adventure door twee type mensen wordt gebruikt.

- Mensen die veel offroad rijden met tussendoor wat road.
- Mensen die veel onroad rijden en daarnaast off-road niet schuwen.



Maak daar maar drie type mensen van hoor, nl de categorie die ALLEEN
maar on-road rijden, en ik denk dat dat metteen de grootste groep is wink3


Serieus? Dat had ik niet verwacht.. dus dan ben ik niet een buitenbeentje (wat ik aanvankelijk dacht.... dat ik toch wel een van de weinige zou zijn die hem voor reizen zou gebruiken). Ik vrees echter dat het niet goed gaat komen..... tijdens mijn 3 uur durende proefrit ook al van een dijkje afgereden en er weer op om te proberen.... en een zandpad opgeslagen om het te proberen... zucht.... haha wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
Rij zelf een "normale". De minimale offroad ervaring die ik heb zal nog lang de beperkende factor zijn voordat mijn motor dat is. Zie ander topic over LC8 treffen...

Ook met deze versie kan je prima met twee wielen loskomen, zonder dat er iets aan de hand is. En tijdens deze activiteiten trek ik de ABS zekering eruit. Je hebt dan geen snelheidsmeter meer, maar ik kijk er op dat soort momenten toch niet op. Ben dan drukker met mijn broek droog houden.

Met reizen vind ik vooral de ABS een prettige gedachte. Na 900 km op een dag, onbekend terrein, honger, donker en regen ben ik niet zo scherp meer.

Als ik echt hardcore enduro's zou rijden, koos ik eerder een 450 exc of een 690 ralley.


Zo denk ik er ook over Smile
Maar ik vind de hoogte van de R ook wel prettig... lijkt het tenminste niet of ik met mijn 1m93 de hele bike klein doe lijken wink

Maar als ik naar Noorwegen etc ga... dan lijkt ABS me toch wel fijn. (ik heb altijd gezegd dat mijn volgende motor ABS zou moeten hebben... dus beetje erg om er dan weer van af te wijken).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

nocer,
er is nix mis mee om een S te rijden "alleen maar" op de weg.


ten eerste vind ik het de mooiste, een stoere allroad hoort tenslotte hoog te staan, en het originele ontwerp in 2003 was ook hoog.

als je met volle bepakking rijdt en evt duopassagier hoef je nog steeds niet bang te zijn voor een stoeprandje of een gat in de weg, de vering slikt het nog net ff mooier weg als de non-S

met brede koffers hoef je in haarspeldbochten ook niet bang te zijn dat de koffers de grond raken, wat met de non S wel eens gebeuren kan.

ikzelf heb al meer dan 100.000 km weg op een S adv, alleen op de weg,
abs wil ik niet eens, net zo min als traction control en al die poespas,
ik wil nl ook eens af en toe een wheelie of een stoppie maken wink3

Gisteren nog deed de achterkant van m'n smr een stapje opzij omdat ik een wheelie maakte op nat wegdek, met traction control was dat niet gebeurd,
maar was het ook minder leuk geweest wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Nocer"]
Guus schreef:
Rij zelf een "normale".

Maar als ik naar Noorwegen etc ga... dan lijkt ABS me toch wel fijn. (ik heb altijd gezegd dat mijn volgende motor ABS zou moeten hebben... dus beetje erg om er dan weer van af te wijken).


Ik dacht ook (toen ik nog AT reed) dat mijn volgende motor eentje met ABS zou moeten zijn...... undecided .Tot ik op een KTM reed thumbsup

Tja.... een PLan dat niet gewijzigd kan worden,..
IS EEN SLECHT PLAN! Smile Smile

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nocer schreef:
Guus schreef:
Rij zelf een "normale". De minimale offroad ervaring die ik heb zal nog lang de beperkende factor zijn voordat mijn motor dat is. Zie ander topic over LC8 treffen...

Ook met deze versie kan je prima met twee wielen loskomen, zonder dat er iets aan de hand is. En tijdens deze activiteiten trek ik de ABS zekering eruit. Je hebt dan geen snelheidsmeter meer, maar ik kijk er op dat soort momenten toch niet op. Ben dan drukker met mijn broek droog houden.

Met reizen vind ik vooral de ABS een prettige gedachte. Na 900 km op een dag, onbekend terrein, honger, donker en regen ben ik niet zo scherp meer.

Als ik echt hardcore enduro's zou rijden, koos ik eerder een 450 exc of een 690 ralley.


Zo denk ik er ook over Smile
Maar ik vind de hoogte van de R ook wel prettig... lijkt het tenminste niet of ik met mijn 1m93 de hele bike klein doe lijken wink

Maar als ik naar Noorwegen etc ga... dan lijkt ABS me toch wel fijn. (ik heb altijd gezegd dat mijn volgende motor ABS zou moeten hebben... dus beetje erg om er dan weer van af te wijken).
Scandinavie heeft behoorlijk veel wegen verhard met gravel, daar wil je geen ABS volgens mij.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 12 Nov. 2009, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

ja ok... maar ABS heeft de eigenschap dat het UITGESCHAKELD kan worden wink

Jeetje.. ik ben nu best aan het twijfelen geraakt... haha Smile

Een motor die er veel gaver uit ziet... meer bergruimte heeft onder het zadel.... en meer bij mijn lengte past.... OF ABS...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif