lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Aanpassingen aan het windscherm
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2006, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Mooi is anders.....

dat ben ik met jullie eens, maar dit keer vindt ik de functionaliteit belangrijker, inkorten werkt ook goed, ik heb er zelf ook een tijdje mee rondgereden, zolang je niet te hard gaat is t goed te doen. maar aangezien er wat tripjes op de lijst staan met een hoop snelweg stampwerk. heb ik hier voor gekozen.
ik zit zelf nog ook te wachten tot er een mooie en goede aftermarket ruit komt.
tot die tijd is t behelpen... lipsrsealed2


Qua aftermarket. Ik vraag me af of het nog beter wordt dan dit http://www.ceebaileys.com/ktm/.

Ik heb wat ervaring met type 2. Past qua looks het beste bij de hoekigheid van de Adventure. Is hoger en breder en standaard maar lost bij mij met lengte ong 1.88 het lawaai/wervelingen probleem nog niet op.

Blijft over type 1 en dan de hoogste variant die ze leveren(ze hebben verschillende hoogtes). Maar ja, dat vind ik dan weer een spuuglilluk ding. Maar vanuit functionaliteitsoogpunt gezien is die dan te overwegen voor de echt grote snelwegafstanden. Evt. ter plaatse aangekomen dan demonteren en omwisselen en tegen niemand zeggen lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 459
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Aug. 2008, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de zaag erin zet, zijn er oplossingen aan de oren/ontvangers kant?

Tips voor helmen, typen oorstoppers, enz? Andere nieuwe ontwikkelingen? Enige idee wat de spiegels, kleding, ander stuur doen?

Moet binnenkort dagelijks ritje Maastricht-Eindhoven maken en wil niet gek worden van al dat gebulder. Heb nu dat hogere scherm van KTM zelf, ook met het orginele (met en zonder TT happertje) gereden

vast bedankt & groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

nu heb ik ook eindelijk het windscherm aangepast met succes voor mijn lengte, (1.73)
heb de "super ricardo mod" toegepast zoals op het orange crush forum met kleine aanpassing...
beetje geexperimenteerd met de lengte van de spacers en kwam uit op bovenaan 30mm, midden30 en onder 15mm
de turbulentie is zo stukken beter, enkel het probleem wat zich nu voordeed was dat bij nacht mijn (hid)koplamp me verblindde, zo erg dat ik bij regen niets meer zag op de weg voor me door reflecterende druppels... sad3 bummer
zelfs met de velcro erin zoals beschreven een ramp!
dus heb ik de binnenzijde van mijn scherm mat gespoten, inclusief de binnenrand rond de koplamp. hierdoor lichten de druppels op het scherm en de bovenrand van het scherm ook niet meer op.
boven de koplamp heb ik dan een plastic boord bevestigd op het scherm met velcro, met een opening van ong een cm voor het binnenscherm...
en naast de koplamp links en rechts een boord tussen het korte onderscherm en de koplamp gekleefd met spec dikke dubbelzijdige tape, ook ong een cm open voor het scherm.
zo komt er nog voldoende lucht door het lampgat en is de reflectie weg. thumbsup

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 887
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Okt. 2009, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben heel erg tevreden van dit zogeheten hamster-spoilertje. Kost 35 euro, heeft en heeft een scharnier zodat je zelf kan bepalen bij welke stand je de minste turbulentie te verwerken krijgt. Klein nadeel: regendruppels worden op je helm vooraan naar beneden geblazen en ik heb al gemerkt dat er dan af en toe druppels durven binnendruppelen, iets wat me zonder die spoiler nooit was overkomen.

Fotootje : http://www.goedmotorrijden.be/images/hamsterspoiler.jpg

_________________
KTM Adventure 950, 2005
Leap, and the net will appear (John Burroughs)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 957
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft er iemand een link naar die ricardo modificatie ?
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.ktm950.info/how/Farkels/adventure/double%20windscreen/cyborg.html


wel in't engels...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
jurki



Geregistreerd op: 6-7-2007
Berichten: 49

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien oogt deze spoiler niet het mooist, maar is zeker effectief. Met 130+ km/u (lees veel+), met mijn 1,85mtr lengte, cross helm en dan ook nog even zonder bril, geen geklapper meer rond mijn hoofd en geen tranende ogen.
Overigens is de constructie van dit schermpje en bevestiging wel weer een knap stukje werk. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dit is niet de uitvoering specifiek bedoelt voor de lc8, maar de universele grote uitvoering. Mocht het schermpje te groot zijn, kun je er altijd zelf nog wat vanaf halen. Overigens waarschuwt TT wel voor te hoge windbelasting op het orginele scherm bij deze grote uitvoering. de tijd zal het leren of alles heel blijft



IMG_0366 verkleind.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  12.72 KB
 Weergegeven:  6764 keer

IMG_0366 verkleind.jpg



IMG_0367 verkleind.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  12.47 KB
 Weergegeven:  6764 keer

IMG_0367 verkleind.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: Za, 16 Nov. 2013, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

DE OPLOSSING VAN HET TUBULENTIE PROBLEEM!!!
Heb de "Ricardo" modificatie gemaakt met het touring scherm over het orginele scherm. Zes trillingsdempers M5 in de orginele gaten van het buitenste scherm geven een opening tussen de schermpjes van 15mm. Tussen de schermpjes aan beide zijden een strook plakrubber zodat de lucht niet naar de zijkant kan ontsnappen. Voor mijn lengte van 1,77m is het geweldig. Ik hoor nu echt het motorblok draaien, bij elke snelheid en kan gewoon met mijn helm open rijden.



IMGP5953.jpg
 Beschrijving:
Orginele gaten gebruikt.
 Bestandsgrootte:  52.57 KB
 Weergegeven:  6395 keer

IMGP5953.jpg



IMGP5948.jpg
 Beschrijving:
Opening tussen de schermen 15mm.
 Bestandsgrootte:  49.03 KB
 Weergegeven:  6395 keer

IMGP5948.jpg



IMGP5946.jpg
 Beschrijving:
Touring scherm over het standaard scherm.
 Bestandsgrootte:  50.5 KB
 Weergegeven:  6395 keer

IMGP5946.jpg



IMGP5955.jpg
 Beschrijving:
Orginele scherm ingekort

Download
 Bestandsnaam:  IMGP5955.jpg
 Bestandsgrootte:  54.72 KB
 Gedownload:  215 keer


_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Nov. 2013, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vind de oplossing niet een van de meest elegante, maar als het helpt
Dan maakt dat niet zoveel uit.
Ikzelf heb gewoon een paar cm van het originele ruitje gezaagd en dat geeft
Voor mij goede resultaten.

Maar ik heb meer interesse in de projectoren die je hebt ingebouwd.
Welke zijn dat? Waar besteld?


Groet,
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Richard, ga je het adres waar ik ze gekocht heb, niet geven, omdat het een miskoop was. Heb inmiddels duurdere ballaten gekocht en die blijven wel heel.
Advies geef iets meer geld uit. Koop een setje projectorlampen met groot en klein licht. Ik heb een extra schakelaar ingebouwd, omdat ik mijn motor wil kunnen starten zonder dat de lampen aan staan. Heb de angel ayes op het stadslicht aangesloten, die staan wel altijd aan met het contact.



Schakelaar03.jpg
 Beschrijving:
Licht schakelaar.
 Bestandsgrootte:  56.19 KB
 Weergegeven:  6296 keer

Schakelaar03.jpg



_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Het ging me niet om de ballasten of de xenonlampen maar echt om de
Projectoren....Welk type, afmetingen, makkelijk te monteren etc

De reflector van mijn koplamp wordt slechter en de oplossing zouden
Projectoren kunnen zijn.

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Meeste informatie staat al in het topic "HID kits", http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4328&postdays=0&postorder=asc&start=30
Diepte van de koplampunit is 77mm op het smalste stuk. lengte van een projectorlamp is iets meer dan 7cm. Dus je houd ruimte genoeg over.

Denk alleen dat deze discusie niet hier thuis hoort en ga het voortzetten op bovengenoemde topic idea2

_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dank, ik stop nu met deze topic vervuiling thumbsup
_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Florisdb



Geregistreerd op: 8-6-2015
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Feb. 2016, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Is al een 'wat' ouder topic, maar nog steeds actueel (bij mij dan)

Rijdt hier iemand rond met een opzetruitje van puig of MRA X creen?
Ik overweg het om op het toerscherm te plaatsen om de turbulentie rond mijn helm te verminderen. Ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.

Gr, Floris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 638
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Feb. 2016, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Heb een tijdje met zo'n opzet ruitje gereden "hamsterspoiler" Geen verbetering voor turbulentie..

De touringscherm helpt wel wat. Maar ik vind het er niet uit zien. Rij nu met afgezaagd touringscherm. Volgt de lijnen van de tank.

Het liefst nog zonder enige ruit. Probeer het maar.... Geen turbulentie (klapperen van de wind) meer, maar een constante wind waar mijn helm en oordoppen prima mee kunnen werken...

Wil ooit nog wel een keer een dubbel scherm proberen... Maar ik heb nog geen tweede stamdaard scherm.

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif