Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 9 Jun. 2005, 11:38 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Johan schreef: | Je kunt lullen wat je wilt maar je gps blijft met deze ruit wel droog
Groet Johan |
De 276c is op 1 meter diep 30 minuten waterdicht , dan zal ie dat ook wel tijdens een rit blijven |
Ha Tutu!
Goretex handschoenen zijn ook waterdicht, totdat er water tegenaangeperst wordt met 130km/h.
Mijn Perfect Pilot is ook waterdicht, maar ik ben toch blij dat
de stekkeraansluitingen veilig achter het ruitje verstopt zitten.
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
haaje Gast
|
Geplaatst: Ma, 13 Jun. 2005, 23:33 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit! In de moderne kunst noemen ze dat geloof ik een plastiek. Verder doet het me wel wat aan "Barbapapa" denken .
Ik bewonder je moed en hoop dat de frites de volgende keer niet te veel naar plastic smaakt.
Ik heb vandaag rondgereden met de klapspiegels ipv de originele spiegels en dat maakt de turbulentie iets minder.
Ik heb nog een Verholen spoiler op de K100, die zal ik van de week eens op de LC8 ruit zetten. Hij is kleiner dan die van TT (maar ook minder degelijk - ik heb het ding al een keer of 4 moeten lijmen).
haaje
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 14 Jun. 2005, 8:54 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | zo, maar weer een ontopic: Een ruitbuigexperiment.
Zoals elders beschreven: Ruit in olie verwarmd, en gebogen, met terugslaande rand, zoals bijv de F650 en in mindere mate de 640 adventure heeft.
Niet helemaal mooi geworden, maar kwa vorm wel ongeveer wat ik dacht.
zie foto's.
het resultaat na een rij-test: Zwaar kl*te
Het turbulentiegebied is alleen maar groter geworden. Dit is dus niet de oplossing!!
euhm.. what's next? |
Sorry DR-Bean, ik zal voortaan proberen on-topic te blijven,
maarja ik ben nogal een kletskous he
Die gebogen ruit doet me trouwens sterk denken aan de adv 620 ruit.
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
haaje Gast
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Zo, vandaag even gereden met de verstelbare Verholen spoiler (de grote van 11,5 cm) erop.
Met de spoiler voorover naar het voorwiel staand heb ik net zoveel last van turbulentie als zonder spoiler, maar minder last van windruis. Wel kan ik er bij hogere snelheden (> 120km) beter achter wegduiken, om de windruis en turbulentie iets te verminderen.
Met de spoiler achteroverleunend heb ik minder turbulentie, maar meer windruis, vanaf 80-90 km per uur. Dan maakt het niet uit of de spoiler helemaal achterover staat, of maar een beetje.
Een goed compromis heb ik niet gevonden. De spoiler rechtop biedt geen duidelijke verbetering.
't Is dus kiezen tussen 2 kwaden met dat ding. Voorlopig blijf ik er nog even mee rijden, maar ik weet dat-ie niet veel meer aankan dan 140 km/u, dan begint-ie het te begeven. Bovendien ziet het niet uit (maar ja, ik heb toch al een dood schaap op m'n zadel ).
O,ja ik ben 196cm.
haaje
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Haaje,
meestal werkt het bij echte langere mensen zoals jij om de ruit gewoon in te korten: Je hoofd zit dat weer in de laminaire stroming. Stille intergraalhelm op en het is goed.
Je hebt dan geen gebulder, alleen maar windruis.
Wil je echter met een open helm of crosshelm rijden dan werkt dat natuurlijk niet.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
haaje Gast
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Ga ik zeker proberen Dr_Bean, maar ik probeer eerst de niet-destructieve en makkelijk uit te voeren methodes. Tegen de tijd dat ik die heb gehad kan ik misschien wel een probeersel van iemand anders overnemen, om aan stukken te snijden.
Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik turbulentie en windruis ook een signaal dat ik boven de wettelijke limiet rij, dus ik hoef er niet echt onmiddelijk vanaf.
haaje
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Niet destructief is natuurlijk aardig. Als je eerst een nieuwe ruit koopt hoef je de originele ook niet stuk te maken en ik dacht dat die minder duur is dan die spoiler die je gekocht hebt. (meen ik eens gelezen te hebben op het duitse forum)
|
|
Naar boven |
|
|
haaje Gast
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Spoiler is al 3 jaar oud en heb ik ooit gekocht voor m'n andere brommer, dus die kon ik zonder in de buidel te tasten uitproberen.
haaje
|
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 23:20 Onderwerp: |
|
|
ah, daar kan natuurljik niks tegenop
|
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 29 Jul. 2005, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Ik zag op het Motormaniacs-forum
een leuke verandering van het ruitje,....rally-look zeg maar.
iest lager mag van mij ook wel,...dan maar vol in de wind !
Het schijnt dat sommer iets aan het ontwikkelen is,....maar lees zelf ff het topic door !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Apuch
Geregistreerd op: 28-1-2005 Berichten: 27 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 30 Jul. 2005, 23:09 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | Ik zag op het Motormaniacs-forum
een leuke verandering van het ruitje,....rally-look zeg maar.
iest lager mag van mij ook wel,...dan maar vol in de wind !
Het schijnt dat sommer iets aan het ontwikkelen is,....maar lees zelf ff het topic door ! |
Hmmm... dit ruitje wordt geloof ik niet in produktie genomen. Ik geloof dat KTMax daar iets over gepost heeft op Advrider forum. Te kleine potentiele afzetmarkt, teveel verschillende benodigde kleuren, te duur vanwege benodigde lampen etc. Voegt functioneel niets toe, alleen esthetisch.
Sommer verhaal is weer iets anders maar ik verwacht daar niet zo veel van. Ik bedoel, Sommer is er altijd rap bij met mod's en ze zijn nu al 3 jaar bezig met LC8's dus...
Ceebailey (http://www.ceebaileys.com/ktm/index.html) heeft inmiddels aardig wat alternatieven. Die varianten die waarschijnlijk het meeste doen, #1, zien er niet uit (te groot en te bol). Ik heb proefgereden met een prototype van #2. Die is wat hoekiger en past daardoor wat beter bij de LC8. Alleen...biedt het wel meer windbescherming vooral op schouderhoogte maar nog steeds kabaal rond het hoofd. In mijn geval dan he, het is nogal persoonsgebonden.
Momenteel rijd ik met origineel scherm maar met Duke spiegels. Dat scheelt toch wel in geluid. Ben nog niet uitge-experimenteerd maar binnen Nederland met niet al te hoge snelheden en al te lange afstanden is het te doen. Ik denk dat ik eindig met een ingekort schermpje evt. met een sleufje voor/tegen de onderdruk. Qua looks dan evt randje ombuigen zodat het op zo'n rallye schermpje lijkt. Maar dat valt nog niet mee zoals de experimenten uitwijzen.
Ik denk dat die ralllye schermpjes er ook om 2 redenen zo uitzien.
1. hoe korter hoe meer zicht op wat er vlak voor je gebeurt.
2. Korter is minder wervelingen bij hoge snelheden.
Zeker wanneer je staat en dat doen ze meestal bij hard rijden.
Of dat omgebogen lipje iets doet vraag ik me af maar op sommige rallye foto's zie je dat er bewust gebogen stukjes doorzichtig plastic in de vorm van een lipje boven aan de ruit zitten. Aangezien over zowat alles van zo'n rallyefiets is nagedacht zou dat dus ook voor dat stukkie plastic moeten gelden.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 15:48 Onderwerp: |
|
|
bovenstaande ruitje is vooral een re-make van de Ralley-uitvoering:
Het ruitje is kwa vorm weinig anders dan het originele, alleen de lampen zijn vervangen door een setje met 2 losse (wat zo te koop is, ik ben effe kwijt waar).
tot nu toe vind ik de aftermarket ruitjes allemaal slecht: Met een lompe schuurdeur wordt het confort hoger, maar wel erg windgevoelig e.d. en het ziet er echt niet uit!
Beste oplossing die ik tot nu toe gezien heb: Afzagen, zodat je kop niet meer in de wervelingen zit (3 tot 7 cm). Als je dan een redelijk stille intergraal helm hebt dan is het vrij goed.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Om ff in te haken...
want ik word helemaal leip van dat gebulder(ondanks de oordoppen en integraal) dat ik er pijn in me harsses van krijg
ik ben zelf 1.80m wat volstaat beter, zo'n spoiler er op, of de zaag erin?
alvast bedankt
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 20:44 Onderwerp: |
|
|
zet je koppie iets naar voren en iets omhoog, zit je vol in de wind. Vind je dat prettig, dan is afzagen de oplossing. mijn helm is daar niet stil genoeg voor, spoiler weet ik niet, maar ik geloof er niet in. Denk dat de turbulentie er erger door word omdat het gewoon te smal is bovenop.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|