lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Aanpassingen aan het windscherm
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jun. 2005, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Johan schreef:
Je kunt lullen wat je wilt maar je gps blijft met deze ruit wel droog

Groet Johan


De 276c is op 1 meter diep 30 minuten waterdicht smug , dan zal ie dat ook wel tijdens een rit blijven wink3



Ha Tutu!

Goretex handschoenen zijn ook waterdicht, totdat er water tegenaangeperst wordt met 130km/h.
Mijn Perfect Pilot is ook waterdicht, maar ik ben toch blij dat
de stekkeraansluitingen veilig achter het ruitje verstopt zitten.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jun. 2005, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

zo, maar weer een ontopic: Een ruitbuigexperiment.

Zoals elders beschreven: Ruit in olie verwarmd, en gebogen, met terugslaande rand, zoals bijv de F650 en in mindere mate de 640 adventure heeft.
Niet helemaal mooi geworden, maar kwa vorm wel ongeveer wat ik dacht.
zie foto's.

het resultaat na een rij-test: Zwaar kl*te goofy
Het turbulentiegebied is alleen maar groter geworden. Dit is dus niet de oplossing!!
euhm.. what's next?



ruit_gebogen_zij.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  60.52 KB
 Weergegeven:  11444 keer

ruit_gebogen_zij.jpg



ruit_gebogen_voor.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  87.89 KB
 Weergegeven:  341 keer

ruit_gebogen_voor.jpg



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jun. 2005, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit! In de moderne kunst noemen ze dat geloof ik een plastiek. Verder doet het me wel wat aan "Barbapapa" denken Smile.
Ik bewonder je moed en hoop dat de frites de volgende keer niet te veel naar plastic smaakt.

Ik heb vandaag rondgereden met de klapspiegels ipv de originele spiegels en dat maakt de turbulentie iets minder.

Ik heb nog een Verholen spoiler op de K100, die zal ik van de week eens op de LC8 ruit zetten. Hij is kleiner dan die van TT (maar ook minder degelijk - ik heb het ding al een keer of 4 moeten lijmen).

haaje
Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jun. 2005, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
zo, maar weer een ontopic: Een ruitbuigexperiment.

Zoals elders beschreven: Ruit in olie verwarmd, en gebogen, met terugslaande rand, zoals bijv de F650 en in mindere mate de 640 adventure heeft.
Niet helemaal mooi geworden, maar kwa vorm wel ongeveer wat ik dacht.
zie foto's.

het resultaat na een rij-test: Zwaar kl*te goofy
Het turbulentiegebied is alleen maar groter geworden. Dit is dus niet de oplossing!!
euhm.. what's next?



Sorry DR-Bean, ik zal voortaan proberen on-topic te blijven,
maarja ik ben nogal een kletskous he grin

Die gebogen ruit doet me trouwens sterk denken aan de adv 620 ruit.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, vandaag even gereden met de verstelbare Verholen spoiler (de grote van 11,5 cm) erop.

Met de spoiler voorover naar het voorwiel staand heb ik net zoveel last van turbulentie als zonder spoiler, maar minder last van windruis. Wel kan ik er bij hogere snelheden (> 120km) beter achter wegduiken, om de windruis en turbulentie iets te verminderen.

Met de spoiler achteroverleunend heb ik minder turbulentie, maar meer windruis, vanaf 80-90 km per uur. Dan maakt het niet uit of de spoiler helemaal achterover staat, of maar een beetje.

Een goed compromis heb ik niet gevonden. De spoiler rechtop biedt geen duidelijke verbetering.

't Is dus kiezen tussen 2 kwaden met dat ding. Voorlopig blijf ik er nog even mee rijden, maar ik weet dat-ie niet veel meer aankan dan 140 km/u, dan begint-ie het te begeven. Bovendien ziet het niet uit (maar ja, ik heb toch al een dood schaap op m'n zadel cheesy ).

O,ja ik ben 196cm.

haaje
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Haaje,

meestal werkt het bij echte langere mensen zoals jij om de ruit gewoon in te korten: Je hoofd zit dat weer in de laminaire stroming. Stille intergraalhelm op en het is goed.
Je hebt dan geen gebulder, alleen maar windruis.

Wil je echter met een open helm of crosshelm rijden dan werkt dat natuurlijk niet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ga ik zeker proberen Dr_Bean, maar ik probeer eerst de niet-destructieve en makkelijk uit te voeren methodes. Tegen de tijd dat ik die heb gehad kan ik misschien wel een probeersel van iemand anders overnemen, om aan stukken te snijden. grin

Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik turbulentie en windruis ook een signaal dat ik boven de wettelijke limiet rij, dus ik hoef er niet echt onmiddelijk vanaf.

haaje
Naar boven
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Niet destructief is natuurlijk aardig. Als je eerst een nieuwe ruit koopt hoef je de originele ook niet stuk te maken en ik dacht dat die minder duur is dan die spoiler die je gekocht hebt. (meen ik eens gelezen te hebben op het duitse forum)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Spoiler is al 3 jaar oud en heb ik ooit gekocht voor m'n andere brommer, dus die kon ik zonder in de buidel te tasten uitproberen.

haaje
Naar boven
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2005, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

ah, daar kan natuurljik niks tegenop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jul. 2005, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag op het Motormaniacs-forum

een leuke verandering van het ruitje,....rally-look zeg maar.

iest lager mag van mij ook wel,...dan maar vol in de wind ! laugh laugh



Het schijnt dat sommer iets aan het ontwikkelen is,....maar lees zelf ff het topic door !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jul. 2005, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.nl schreef:
Ik zag op het Motormaniacs-forum

een leuke verandering van het ruitje,....rally-look zeg maar.

iest lager mag van mij ook wel,...dan maar vol in de wind ! laugh laugh

Het schijnt dat sommer iets aan het ontwikkelen is,....maar lees zelf ff het topic door !


Hmmm... dit ruitje wordt geloof ik niet in produktie genomen. Ik geloof dat KTMax daar iets over gepost heeft op Advrider forum. Te kleine potentiele afzetmarkt, teveel verschillende benodigde kleuren, te duur vanwege benodigde lampen etc. Voegt functioneel niets toe, alleen esthetisch.

Sommer verhaal is weer iets anders maar ik verwacht daar niet zo veel van. Ik bedoel, Sommer is er altijd rap bij met mod's en ze zijn nu al 3 jaar bezig met LC8's dus...

Ceebailey (http://www.ceebaileys.com/ktm/index.html) heeft inmiddels aardig wat alternatieven. Die varianten die waarschijnlijk het meeste doen, #1, zien er niet uit (te groot en te bol). Ik heb proefgereden met een prototype van #2. Die is wat hoekiger en past daardoor wat beter bij de LC8. Alleen...biedt het wel meer windbescherming vooral op schouderhoogte maar nog steeds kabaal rond het hoofd. In mijn geval dan he, het is nogal persoonsgebonden.

Momenteel rijd ik met origineel scherm maar met Duke spiegels. Dat scheelt toch wel in geluid. Ben nog niet uitge-experimenteerd maar binnen Nederland met niet al te hoge snelheden en al te lange afstanden is het te doen. Ik denk dat ik eindig met een ingekort schermpje evt. met een sleufje voor/tegen de onderdruk. Qua looks dan evt randje ombuigen zodat het op zo'n rallye schermpje lijkt. Maar dat valt nog niet mee zoals de experimenten uitwijzen.

Ik denk dat die ralllye schermpjes er ook om 2 redenen zo uitzien.
1. hoe korter hoe meer zicht op wat er vlak voor je gebeurt.
2. Korter is minder wervelingen bij hoge snelheden.
Zeker wanneer je staat en dat doen ze meestal bij hard rijden.

Of dat omgebogen lipje iets doet vraag ik me af maar op sommige rallye foto's zie je dat er bewust gebogen stukjes doorzichtig plastic in de vorm van een lipje boven aan de ruit zitten. Aangezien over zowat alles van zo'n rallyefiets is nagedacht zou dat dus ook voor dat stukkie plastic moeten gelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

bovenstaande ruitje is vooral een re-make van de Ralley-uitvoering:

Het ruitje is kwa vorm weinig anders dan het originele, alleen de lampen zijn vervangen door een setje met 2 losse (wat zo te koop is, ik ben effe kwijt waar).

tot nu toe vind ik de aftermarket ruitjes allemaal slecht: Met een lompe schuurdeur wordt het confort hoger, maar wel erg windgevoelig e.d. en het ziet er echt niet uit!

Beste oplossing die ik tot nu toe gezien heb: Afzagen, zodat je kop niet meer in de wervelingen zit (3 tot 7 cm). Als je dan een redelijk stille intergraal helm hebt dan is het vrij goed.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Om ff in te haken...
want ik word helemaal leip van dat gebulder(ondanks de oordoppen en integraal) dat ik er pijn in me harsses van krijg thumbsdown


ik ben zelf 1.80m wat volstaat beter, zo'n spoiler er op, of de zaag erin?

alvast bedankt Smile

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

zet je koppie iets naar voren en iets omhoog, zit je vol in de wind. Vind je dat prettig, dan is afzagen de oplossing. mijn helm is daar niet stil genoeg voor, spoiler weet ik niet, maar ik geloof er niet in. Denk dat de turbulentie er erger door word omdat het gewoon te smal is bovenop.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif