lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tip gehoorbescherming

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 14:10    Onderwerp: Tip gehoorbescherming Reageer met quote

Hoi,

Ik rij altijd met oordopjes. Ik heb allerlei merken uitgeprobeerd, en vind die van Ohropax Soft de prettigste. Ik koop ze op internet bij www.sonicshop.de , die heel aantrekkelijke prijzen heeft en snel levert, meestal 3 dagen.

Nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf... Ik meld dit niet om reclame te maken maar omdat ik vind dat iedere motorrijder gehoorbescherming zou moeten dragen. Je staat er versteld van hoe groot de geluidbelasting is bij pakweg 120 kmh.

Groetjes,

(Watte?)

Ik zeg: GROETJES!!!

ties


Laatst aangepast door Ties op Ma, 25 Jul. 2005, 17:17, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Ties!

Heb je het nu over dopjes op maat, of universele?

Groet Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Gewone kunststof schuimdopjes. Ik heb ook dopjes op maat maar die draag ik nooit omdat ik vind dat ze onvoldoende dempen. Een oordopje kan me niet stil genoeg zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Wij, (mijn vrouw en ik) gebruiken allebei alpine dopjes met het standaard
voor motoren geschikt filter er in.

Meer demping willen we niet, omdat we anders elkaar en/of truus de navigatie niet verstaan die gekoppeld staat aan de centrale van de Beahr-Intercom.

Beroepsmatig gebruik ik trouwens Variphone dopjes op maat, (ben drukker) daarvan kan de demping ingesteld worden.
Alleen dat verstelbare ventiel steekt een beetje te veel uit om onder een helm te dragen.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik zachte van Earmo . Dempen wel goed overigens en ik ben ze wonder boven wonder nog nooit kwijtgeraakt. Kost wel: €75,=. Op een beurs krijg je ze met korting. Die Ohropax lijken me niet specifiek voor motorrijden ?
Naar boven
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, Ohropax zijn niet speciaal voor motoren. Ze dempen gewoon alles, in tegenstelling tot de speciale oordopjes die jullie noemen. Die bevatten een membraan, geloof ik, dat specifieke frequenties dempt, afgestemd op de toepassing (zoals het lawaai van een drukpers). Ik ben journalist, en heb daarom een beetje kennis van drukken. Die dingen kunnen een enorme herrie maken!

Ik heb nu een oordopje ontdekt dat nog stiller is, Bilsom SP3. Als het aan mij lag, zou ik het liefst helemaal niets horen. Dat vind ik het prettigst en meest geconcentreerd rijden. Maar het is niet zo veilig geloof ik...
Groetjes,
thijs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2005, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

haaje schreef:
Ik gebruik zachte van Earmo . Dempen wel goed overigens en ik ben ze wonder boven wonder nog nooit kwijtgeraakt. Kost wel: €75,=. Op een beurs krijg je ze met korting. Die Ohropax lijken me niet specifiek voor motorrijden ?


Ik gebruik ook Earmo's maar dan de harde plasicsoort. Perfecte service in Zwolle en ben ze ook nog niet kwijtgeraakt.
Wel eens laten vallen waardoor het uittreklipje eraf brak. Gewoon gratis gerepareerd.

De 276 kan ik tot 170 km goed verstaan pleased pleased

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jul. 2005, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

... lekker hoor Smile
Voor 18 euro aan die doppies besteld op die site van je, 4 soorten totaal zo'n 12 doppies.
wat een bende als je het mij vraag. dempt alles, gewoon die schuim bende en eentje zo lang en hard dat ie nooit in je helm past (de duurste natuurlijk...)

geld weggegooid dus. (iemand interresse? nieuw, niet gebruikt.. )

beter kunnen laten aanmeten.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2005, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Speedyves,

Vervelend voor je dat je een negatieve ervaring had. Maar als je mijn opmerkingen in dit draadje had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik over schuimdopjes praat, en dat die alles dempen, dus niet alleen de schadelijke frequenties...

Ik begrijp uit je opmerking dat je zo´n proefpakketje hebt besteld, met diverse soorten doppen.

Waarom stuur je ze niet terug naar sonicshop.de. Gezien mijn ervaringen hebben ze een prima klantenservice, en krijg je vast de kans om ze te ruilen voor andere, die wel aan je wensen voldoen.

(Nou klink ik toch echt alsof ik aandelen in ze heb rolleyes...

Succes!!

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2005, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen proefpakketje hoor, gewoon verschillende doppen besteld waar de omschrijving me wel van aanstond.
Denk niet dat terugsturen een optie is als je het pakketje open heb gemaakt.
Volgende keer niet de hollander spelen, meteen het beste nemen wat volgens mij een aangemeten dop met filter is. Net zoals ik niet had moeten kloten met andere motoren, maar meteen het beste had moeten kopen laugh

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2005, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het gewoon proberen... Even een mailtje sturen en melden dat je de pakjes hebt geopend maar de doppen niet bevallen. Of het mogelijk is ze te ruilen. Ik kan me zeker vergissen, maar volgens mij doen ze dat wel. Niet geschoten is altijd mis laugh

En zo niet, ach, het zijn maar oordopjes.... smug

Veel veilige kilometers toegewenst, en de groeten aan Skagen,

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Speedyves, Ties

Om je negatieve ervaring toch wat nuttiger te maken kan je misschien hier schrijven WELKE dopjes wel en niet passen onder een helm (dus welke zowieso afvallen), en evt andere ervaringen.
Passen die Color-pus dopjes bijv, of zijn die te lang??, Ties welke gebruik jij?

Ik gebruik al lange tijd van die rubbere dopjes (ook te koop bij o.a. Louis), maar ben er inmiddels niet meer tevreden over (passen niet lekker) en gebruik weer tot alle tevredenheid schuimdopjes. Ik heb altijd een open helm gehad, dus hoe meer demping hoe beter wat mij betreft.

Aangemeten (zachte) doppen lijkt me ideaal, maar ik ben altijd erg band datik ze kwijt raak: Van die fel-oranje rubbere ben ik er ook al etterlijk kwijtgeraakt), en dan zit je zonder! Ik heb altijd reserve schuimpjes bij me, komen vaak ook van pas bij slapen in lawaaierige omgeving (bijv op de veerboot).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wat was ik blij dat ik de Color PLUX schuimdoppies mee had naar dance valley:: HEEEEERLIJK geslapen, hoorde niets meer.
Op de motor vind ik het wel prettig als ik wat hoor, die schuimpies in en uit is een drama, vasthouden enzo.
de ohropax multi dingen zijn voor in het verkeer ihmo gewoon niet echt veilig, ik wil een filter er in hebben voor de volgende keer.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2005, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dr Bean, in antwoord op je vraag, ik gebruik Ohropax Soft. Volgens mij zijn dat dezelfde als de Colorplux waar Speedyves over spreekt.

Het zijn roze zachte schuimdopjes, die je tussen je vingers platrolt. Daarna in de oortjes terwijl je je oor zachtjes omhoog trekt (dan gaat het dopje niet knellen).

Ik draag ze probleemloos onder mijn helm, in tegenstelling tot die Alpine dingen, waar een filter in zit. Die vielen bij mij voortdurend eruit.

Wat de geluiddemping betreft:het klopt dat de Ohropax fors dempt, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een auto, sirene of een ander geluid niet hoorde.

De dopjes geven mij een bepaalde rust, die ik nodig heb om geconcentreerd te kunnen rijden. Maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Groetjes en rustige ritten toegewenst,

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 1 Sep. 2005, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

na een paar 1000 km met die ohropax soft wil ik echt een dop met filter.
alleen al bij stops niets horen van andere rijders is erg irritant. iedere keer doppen uit/in.
anderen met filter doen ze bijna een keer per dag in en uit.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif