Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 19:40 Onderwerp: Osco op SMR |
|
|
zit wel netjes dacht ik zo,
en supersimpel, bereikbaarheid tijdens het rijden is goed,
kort slangetje, en de druppelaar zit in de onderste kettinggeleider geboord,
zodat de olie mooi in de midden op de rollen valt.
In eerste instantie wou ik metalen slangklemmen om de framebuis heen gebruiken, maar met zware tywraps zit het ook al als een huis.
is wel eng hoor, in de achterbrug van je splinternieuwe motor boren om een klemmetje te kunnen bevestigen.
.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
201.38 KB |
Weergegeven: |
666 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
151.43 KB |
Weergegeven: |
676 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
242.51 KB |
Weergegeven: |
658 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Zo, 18 Okt. 2009, 19:57, in totaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 12:26 Onderwerp: |
|
|
Hoi Daan, Mooi gedaan. Bij mij zit er op de pro oiler een twin nozzle die ik net voor het tandwiel heb gezet. Ik had nl ooit een scott oiler waar ik de nozzle toen ook aan de voorste ketting geleider had gemonteerd, beetje zoals jij nu, maar de olie kwam eigenlijk nauwelijks op de ketting, (wel op de achterband....)met de nozzle vlak voor (of tegen) het achterste tandwiel ging het beter.
voor die geleiding vh leidinkje heb ik zelfklevende kabelgeleiders gebruikt, zit er nu toch al 7000km op, goed ontvetten en die dingen plakken goed zenne....
Wel heb ik onderaan de achterbrug 2 gaatjes geboord voor montage vd twin nozzle
enneuh, voor je gaat rijden, best je ketting effe reinigen, de olie spoelt nl het vet eraf en je krijgt een geweldige smeerboel.....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 12:58 Onderwerp: |
|
|
Dirk,
inderdaad is net voor het achtertandwiel de mooiste plek, de losgelaten druppel wordt dan metteen opgenomen door het achtertandwiel, zo heb ik al 100k gereden met scott-oiler.
maar dit was zo simpel dat ik het gewoonweg uit wil proberen, nou is het wel zo dat je met osco stapvoets rijdend kan smeren, terwijl scott-oiler en pro-oiler bv op de snelweg ook blijft druppelen,
ik kijk wel, als het niet bevalt dan verhuist de druppelaar naar achteren.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 20 Okt. 2009, 12:47 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Dirk,
...nou is het wel zo dat je met osco stapvoets rijdend kan smeren, terwijl scott-oiler en pro-oiler bv op de snelweg ook blijft druppelen,
|
Klopt, dat was met de scott mijn grootste probleem, moeilijk af te stellen dat ding. De Pro oiler is beter, je hebt een schaal van 1 tot 10 om al rijdend de smering rijker (regen) of armer(droog) te zetten, maar het probleem van snelweg en hogere snelheid, (dus meer smering want gaat volgens wielomwentelingen) wordt ook opgevangen door een andere instelbare setting. Het lukt mij tegenwoordig goed om de ketting mooi gesmeerd te houden bij alle weertypes en toch arm genoeg bij snelweg gebruik.
De OSCO lijkt me meer geschikt voor allroad gebruik (stukkie asfalt, effe smeren), is makkelijk te installeren en er kan niet veel defect gaan. Is robuuster, maar ik zou vaak vergeten smeren denk ik.....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Wo, 28 Okt. 2009, 13:24 Onderwerp: |
|
|
Lui,
Vraagje:
Volgens de instructies van OSCO moet je de nozzle aan de bovenkant in je kettingscherm monteren en laat je de olie er dus van boven op druppelen. Dat doe je tijdens stapvoets rijden vlak voor dat je gaat stoppen waardoor de olie zich goed kan verdelen en er niet meteen afgeslingerd wordt.
Op de foto's hier (en net zoals bij de Scottoiler) monteer je de nozzle hier aan de onderkant vlak voor het tandwiel zodat de olie aan de binnekant en meteen over het tandwiel verdeeld wordt.
Maakt dat nou echt veel verschil in de praktijk? Ik heb net een OSCO en vraag me af wat wijzer is, bovenop of toch onderaan. Ben benieuwd naar jullie meningen.
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 28 Okt. 2009, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Dat bovenop laten druppelen adviseert meneer osco volgens mij alleen maar omdat de montage daarvan veel makkelijker is, en zo het monteren ook voor de minder handige doehetzelver te doen is.
Zeg nou zelf, als je je ketting met een spuitbus smeert dan ga je toch ook niet bovenop zitten spuiten?? .
ik niet tenminste, want bij het voortandwiel vliegt het vet er dan onmiddelijk vanaf.
maarja, da's mijn mening, misschien zijn er andere mensen die wel positieve ervaring hebben met bovenop druppelen.
ik rij overigens nu al een 500km zo rond zoals op de foto's hierboven,
en het bevalt prima, alleen heb ik de trekknop beter bereikbaar gemaakt dmv er een grote sleutelhangerring aan vast te maken, zodat je ook met dikke handschoenen aan fatsoenlijk de osco kan bedienen.
Ik plaats vanavond wel een foto'tje.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
155.78 KB |
Weergegeven: |
678 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
143.04 KB |
Weergegeven: |
662 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 10:54 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Bedankt voor je tips en foto's. Dat van die sleutelhangerring ga ik ook maar eens zo doen.
F.
|
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Gouden tip met die sleutelhanger ring ! Dank je wel Daan.
Hoop vandaag of morgen mijn OSCO binnen te krijgen en check vanmiddag bij de kids of die nog een sleutelhangerring ergens hebben liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 12:44 Onderwerp: |
|
|
Erik 990 SMT schreef: | Gouden tip met die sleutelhanger ring ! Dank je wel Daan.
Hoop vandaag of morgen mijn OSCO binnen te krijgen en check vanmiddag bij de kids of die nog een sleutelhangerring ergens hebben liggen |
het moet wel een flinke zijn hoor,die van mij is 35mm doorsnede en dat is nix te groot
(ik heb het nu over een sleutelhangerring he ).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 16:29 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Erik 990 SMT schreef: | Gouden tip met die sleutelhanger ring ! Dank je wel Daan.
Hoop vandaag of morgen mijn OSCO binnen te krijgen en check vanmiddag bij de kids of die nog een sleutelhangerring ergens hebben liggen |
het moet wel een flinke zijn hoor,die van mij is 35mm doorsnede en dat is nix te groot
(ik heb het nu over een sleutelhangerring he ). |
LOL
...tsja, als jij dat zegt
|
|
Naar boven |
|
|
|