lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Osco op SMR

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 19:40    Onderwerp: Osco op SMR Reageer met quote

zit wel netjes dacht ik zo,
en supersimpel, bereikbaarheid tijdens het rijden is goed,
kort slangetje, en de druppelaar zit in de onderste kettinggeleider geboord,
zodat de olie mooi in de midden op de rollen valt.

In eerste instantie wou ik metalen slangklemmen om de framebuis heen gebruiken, maar met zware tywraps zit het ook al als een huis.

is wel eng hoor, in de achterbrug van je splinternieuwe motor boren om een klemmetje te kunnen bevestigen.

.



osco op smr 005.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  201.38 KB
 Weergegeven:  665 keer

osco op smr 005.jpg



osco op smr 006.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  151.43 KB
 Weergegeven:  675 keer

osco op smr 006.jpg



osco op smr 007.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  242.51 KB
 Weergegeven:  657 keer

osco op smr 007.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Zo, 18 Okt. 2009, 19:57, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

laatste


osco op smr 002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  156.36 KB
 Weergegeven:  656 keer

osco op smr 002.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan, Mooi gedaan. Bij mij zit er op de pro oiler een twin nozzle die ik net voor het tandwiel heb gezet. Ik had nl ooit een scott oiler waar ik de nozzle toen ook aan de voorste ketting geleider had gemonteerd, beetje zoals jij nu, maar de olie kwam eigenlijk nauwelijks op de ketting, (wel op de achterband....)met de nozzle vlak voor (of tegen) het achterste tandwiel ging het beter.

voor die geleiding vh leidinkje heb ik zelfklevende kabelgeleiders gebruikt, zit er nu toch al 7000km op, goed ontvetten en die dingen plakken goed zenne....

Wel heb ik onderaan de achterbrug 2 gaatjes geboord voor montage vd twin nozzle

enneuh, voor je gaat rijden, best je ketting effe reinigen, de olie spoelt nl het vet eraf en je krijgt een geweldige smeerboel.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk,

inderdaad is net voor het achtertandwiel de mooiste plek, de losgelaten druppel wordt dan metteen opgenomen door het achtertandwiel, zo heb ik al 100k gereden met scott-oiler.
maar dit was zo simpel dat ik het gewoonweg uit wil proberen, nou is het wel zo dat je met osco stapvoets rijdend kan smeren, terwijl scott-oiler en pro-oiler bv op de snelweg ook blijft druppelen,

ik kijk wel, als het niet bevalt dan verhuist de druppelaar naar achteren.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 20 Okt. 2009, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Dirk,

...nou is het wel zo dat je met osco stapvoets rijdend kan smeren, terwijl scott-oiler en pro-oiler bv op de snelweg ook blijft druppelen,


Klopt, dat was met de scott mijn grootste probleem, moeilijk af te stellen dat ding. De Pro oiler is beter, je hebt een schaal van 1 tot 10 om al rijdend de smering rijker (regen) of armer(droog) te zetten, maar het probleem van snelweg en hogere snelheid, (dus meer smering want gaat volgens wielomwentelingen) wordt ook opgevangen door een andere instelbare setting. Het lukt mij tegenwoordig goed om de ketting mooi gesmeerd te houden bij alle weertypes en toch arm genoeg bij snelweg gebruik.
De OSCO lijkt me meer geschikt voor allroad gebruik (stukkie asfalt, effe smeren), is makkelijk te installeren en er kan niet veel defect gaan. Is robuuster, maar ik zou vaak vergeten smeren denk ik.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Okt. 2009, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Lui,

Vraagje:
Volgens de instructies van OSCO moet je de nozzle aan de bovenkant in je kettingscherm monteren en laat je de olie er dus van boven op druppelen. Dat doe je tijdens stapvoets rijden vlak voor dat je gaat stoppen waardoor de olie zich goed kan verdelen en er niet meteen afgeslingerd wordt.

Op de foto's hier (en net zoals bij de Scottoiler) monteer je de nozzle hier aan de onderkant vlak voor het tandwiel zodat de olie aan de binnekant en meteen over het tandwiel verdeeld wordt.

Maakt dat nou echt veel verschil in de praktijk? Ik heb net een OSCO en vraag me af wat wijzer is, bovenop of toch onderaan. Ben benieuwd naar jullie meningen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Okt. 2009, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dat bovenop laten druppelen adviseert meneer osco volgens mij alleen maar omdat de montage daarvan veel makkelijker is, en zo het monteren ook voor de minder handige doehetzelver te doen is.

Zeg nou zelf, als je je ketting met een spuitbus smeert dan ga je toch ook niet bovenop zitten spuiten?? .
ik niet tenminste, want bij het voortandwiel vliegt het vet er dan onmiddelijk vanaf.
maarja, da's mijn mening, misschien zijn er andere mensen die wel positieve ervaring hebben met bovenop druppelen.

ik rij overigens nu al een 500km zo rond zoals op de foto's hierboven,
en het bevalt prima, alleen heb ik de trekknop beter bereikbaar gemaakt dmv er een grote sleutelhangerring aan vast te maken, zodat je ook met dikke handschoenen aan fatsoenlijk de osco kan bedienen.

Ik plaats vanavond wel een foto'tje.



osco ring 003.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  155.78 KB
 Weergegeven:  677 keer

osco ring 003.jpg



osco ring 002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  143.04 KB
 Weergegeven:  661 keer

osco ring 002.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,

Bedankt voor je tips en foto's. Dat van die sleutelhangerring ga ik ook maar eens zo doen.

F.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Gouden tip met die sleutelhanger ring ! Dank je wel Daan.
Hoop vandaag of morgen mijn OSCO binnen te krijgen en check vanmiddag bij de kids of die nog een sleutelhangerring ergens hebben liggen smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
Gouden tip met die sleutelhanger ring ! Dank je wel Daan.
Hoop vandaag of morgen mijn OSCO binnen te krijgen en check vanmiddag bij de kids of die nog een sleutelhangerring ergens hebben liggen smiley2


het moet wel een flinke zijn hoor,die van mij is 35mm doorsnede en dat is nix te groot wink3

(ik heb het nu over een sleutelhangerring he grin3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Erik 990 SMT schreef:
Gouden tip met die sleutelhanger ring ! Dank je wel Daan.
Hoop vandaag of morgen mijn OSCO binnen te krijgen en check vanmiddag bij de kids of die nog een sleutelhangerring ergens hebben liggen smiley2


het moet wel een flinke zijn hoor,die van mij is 35mm doorsnede en dat is nix te groot wink3

(ik heb het nu over een sleutelhangerring he grin3 ).


LOL laugh3 tongue3
...tsja, als jij dat zegt grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif