lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

1e ervaringen met de 990 adventure
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2009, 21:53    Onderwerp: 1e ervaringen met de 990 adventure Reageer met quote

na 2 dagen en 900 km verder stars wat een ongeloofelijke kl*te brommert zeg laugh3 Dit haalt echt het slechtste in een motard naar boven. Als ik aan ut eind van dit jaar mijn rijbewijs nog heb is het meer geluk dan verstand devil

Nog de pliessie ermee verschrokken, ik kwam die s*kkels tegen in een bocht hier in ut machtige limburgse heuvelland waar ik op volle stoombootsterkte doorheen kwam geragt en de mannen gingen ff rechtop zitten in hun jolf en verekten bijna hun nekspieren, maar keren of volgen was er niet bij 2thumbsup . Ben wel maar gelijk afgeslagen ri onverhard weggetje (en nu maar hopen dat ze m'n kenteken niet zo snel konden opschrijven)

maar ook onverhard loopt deze KATEEM alsof ie gestolen is, tering wat een gemak waarmee je alles doet. jumps, modder of gravel, maakt geen reet uit. je vliegt er met gemak met deftige snelheid overheen. Had ik nooit durven dromen. Voor je gevoel ben je met een XTje 600 of zoiets onderweg.

maar je wil ook helemaal niet rustig aandoen met dit hok, raggen en gummen en wheely's, yipiayeey motherfucker. ik ben helemaal content, dit is beter dan sex lipsrsealed2

Gaat toch niet over hoop ik?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2009, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

neee..

maar pas wel op, vroeg of laat kom je iets tegen waar je tochniet omheen kan, of overheen kan, en dan gaathet helaas nog steeds erg hard.

maw: ook al denk je soms van niet, hij weegt echt 200kg, en dat duurt toch effe voordat ie stilstaat.

Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2009, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

ow maar dat weet ik wel hoor, na 26 jaar brommeren en tig brommerts vele km's schadevrij verder mag ik stellen dat ik het spelletje een beetje beheers (net als ne*ken trouwens als ik mijn vrouw mag geloven laugh3 )

trouwens er zit zelfs al flink modder op, staat stoer voor kantoor morgenvroeg laugh2

op de adventure he? niet dat jullie viezerikken iets anders denken wa? laugh3

roflastc

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
neee..

maar pas wel op, vroeg of laat kom je iets tegen waar je tochniet omheen kan, of overheen kan, en dan gaathet helaas nog steeds erg hard.

maw: ook al denk je soms van niet, hij weegt echt 200kg, en dat duurt toch effe voordat ie stilstaat.

En bij flink ankeren wil'ie wel gaan glijden (roflastc uit ervaring spreekt) Voorwiel dat erg los aanvoelt bij veel power etc. Driften was nog nooit zo makkelijk :p

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Net terug van mijn nieuwe motor haar ontmaagdingsreis richting spanje.

Al bij al bijna 4000 km op gezet op 3 weken tijd. Ook onverhard ging geweldig goed (en dat voor iemand die het nog nooit gedaan had).

Minpuntjes:
-ietwat ongecontroleerde achterrem: ofwel weinig kracht, ofwel vol in de remmen met als resultaat een slippend achterwiel, zelfs met de (laat ingrijpende) abs.
-Verbruik: gemiddeld 6,5/100km vind ik wel erg veel. Uit een F800GS valt bijna evenveel fun te halen voor 4,5/100km
-heeft nog iemand last van de lange zijstandaard? Even stoppen langs de kant van de weg, vrachtwagen raast voorbij en knal, daar lag ze tegen de vlakte... (foto's volgen)
-mijn handvaten staan al los, maar das wellicht een dealerkwaal (net als het overvullen van het oliereservoir en het koelvloeistofreservoir, kan dit kwaad? Maw: moet ik er wat uithevelen?)

Dwars

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Jul. 2009, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Uit een F800GS valt bijna evenveel fun te halen

shocked2 echt niet zzz slaapverwekkenste brommert waar ik ooit mee gereden heb. De proefrit daarmee heb ik na 15 min afgebroken anders was ik in slaap gevallen zzz

Dwars

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2009, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag met Mw Dwars achterop de nieuwe aanwinst uitgetest. Nou is P niet de dikste met haar 52 kg, maar toch de KaTeeM blijft superstrak sturen of nou autoweg (ff naar Aken) of circuitje (Vijlenerbos). controle ohne ende en dat met 2 vingers in de neus. Ben hartstikke content met deze aankoop. Ondanks ut mindere comfort (windgeruis en harde zadel) dan de Honda ut enige echte minpunt, hij zuipt harder dan ik (1op 14 is ut zuinigste dat ik tot nu toe heb gerealiseerd) stars
Brinkie

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jul. 2009, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Dwars

Met alles wat je hier boven schrijft laugh is dat volgens mij erg zuing thumbsup
veel plezier verder grt Ton
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dwars

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jul. 2009, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

1200 km de 1e week net afgetikt oppe teller (woonwerk en ut heuvelland 's avonds) grin wat een ontzettende gave brommert. Geen 13 in een dozijn (GS) man wat stuurt dit fijn. De achterband begin je het wel aan te zien. "slipping and sliding" grin2

is er geen Bridgestone all-roadband in 21 en 18 inch voor te krijgen als alternatief trouwens?

katamero

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Aug. 2009, 12:14    Onderwerp: Eerste ervaringen Reageer met quote

Heb de mijne van de 29e juli en er zitten al meer dan 3000 km op. Inrijden is gebeurd in Zwarte woud en de Alpen. Samen met mijn vriendin achterop ( 51 Kg ) en topkoffer met rollbag haalde ik een gemiddeld verbruik van 1 op 16,5. Heb wel met beleid gereden dus dat verbruik gaat nog wel stijgen, maar het geeft aan dat het wel mogelijk is. Windgevoeliger dan de BMW 1200 GS Adventure maar dat is dan ook het enige minpuntje, voor de rest een heerlijke en vooral levendige motor. Geeft ook bij regen ontzettend veel vertrouwen in bochtjes in berggebied.
Foto's volgen nog.

John
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

rolleyes4 yep, het bijschaven is begonnen grin , zowel links als rechts prikte ik de adv gisteren hier in het Vijlenerbos (bijgenaamd het circuitje) de voetsteps aan de grond. Duurde wel ff vooraleer ik het vertrouwen in de brommert en de banden had om voluit en vooral plat te gaan. Maar goed na nu een week of 6? en een dikke 3000 dzd km verder......Volle gaassssssssssssss om met joe Bar te spreken.

lang niet meer een moto gehad waarmee je zo heerlijk kunt spelen, smijten en gooien thumbsup

Daan

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

heb je een S of een niet-S ?

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

geen S
Daan

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

dacht ik wel

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

hoezo? leg mij jouw denkwijze eens uit............
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: