Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Jeremiah
Geregistreerd op: 12-6-2006 Berichten: 62
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 20:13 Onderwerp: |
|
|
Hoi
Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.
Grt FD
_________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 22:43 Onderwerp: |
|
|
Tja vreemdgaan is meestal stiekum......en gaat ....
Ik heb twee dagen op de SMT gereden, geweldig remmen en sturen maar ook wel wat nerveus en die windhappen na 100km...ben waarschijnlijk te oud ,
succes met je jonge ding,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 2:24 Onderwerp: |
|
|
Jeremiah schreef: | Hoi
Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.
Grt FD |
Ik vind de vering van de SMT nu niet bepaald hard. Nu heb ik nog nooit Adventure gereden, maar bijv. verkeersdrempels kan je heel hard nemen.
_________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:22 Onderwerp: Re: Daan gaat vreemd |
|
|
Daan schreef: | een nieuwe overjarige SMR van 2008 , 1 van de laatste, zo niet de laatste carburateur versie.
|
Toch liever carbs dan injectie
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:23 Onderwerp: |
|
|
WE moeten deze fietsen eigenlijk niet met elkaar gaanzitten vergelijken,
maar soms veranderen er dingen in je leven, zoals vakanties op de motor hoeft niet meer van mij, evenals dagtoertjes met het vrouwtje achterop, allebei zaken waar de adv natuurlijk uitermate geschikt voor is.
Blijft over voor mij woon/werk verkeer en eens een funritje tussendoor,
en die "fun" factor zit volgns mij wel snor op de SMR
Het "gevoel" wat ik altijd op de adv heb gehad was een beetje weg, wat ook niet zo vreemd is na 100.000km op zo een fiets.
Ik ben al eens eerder overgestapt, van adv naar duke bv, (de 1-cilinders).
dus ik weet wel wat me ongeveer te wachten staat
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:27 Onderwerp: Re: Daan gaat vreemd |
|
|
dukerider schreef: | Daan schreef: | een nieuwe overjarige SMR van 2008 , 1 van de laatste, zo niet de laatste carburateur versie.
|
Toch liever carbs dan injectie |
Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit, dit exemplaar stond toevallig bij mijn dealer stof te happen.
Ben alleen bang voor weer bevroren carburateurs de komende maanden,
maar daar weten we inmiddels al de oplossing voor
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Jeremiah schreef: | Hoi
Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.
Grt FD |
Als je bang bent voor te harde vering, dan moet je een SM nemen ipv een SMT,en dan de vering slapper zetten, want de sm heeft ongeveer 4 cm langere veerweg voor en achter, dat voel je ook, de sm zit gewoon hoger als de smt, ik vind dat wel prettig, maarja dat komt denk ik door mijn offroad verleden
De smt zal daardoor op de snelweg stabieler zijn, mededoor de iets minder steile balhoofdhoek.
De sm vangt ook beter de klap op na een wheelie, dankzij die langere veerweg, en omdat er geen kuip op zit (minder gewicht aan de voorkant),
iets wat ik dan weer belangrijk vind
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 14:49 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Jeremiah schreef: | Hoi
Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.
Grt FD |
Als je bang bent voor te harde vering, dan moet je een SM nemen ipv een SMT,en dan de vering slapper zetten, want de sm heeft ongeveer 4 cm langere veerweg voor en achter, dat voel je ook, de sm zit gewoon hoger als de smt, ik vind dat wel prettig, maarja dat komt denk ik door mijn offroad verleden
De smt zal daardoor op de snelweg stabieler zijn, mededoor de iets minder steile balhoofdhoek.
De sm vangt ook beter de klap op na een wheelie, dankzij die langere veerweg, en omdat er geen kuip op zit (minder gewicht aan de voorkant),
iets wat ik dan weer belangrijk vind |
en een beter zicht dan de adventure bij een wheelie, het lijkt wel of je in een serre zit op de adventure als je een wheelie maakt
de sm en de smr halen wel het slechtste in je naar boven
maar ja dat is wel weer fun
|
|
Naar boven |
|
|
SM-Ronald
Geregistreerd op: 19-11-2007 Berichten: 32 Woonplaats: vlaardingen
|
Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2009, 15:38 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Ik hoop dat je voor de akra`s niet te veel hebt betaald
Ze worden nl vanaf de importeur gratis meegegeven om van de overjarige smrs af te komen
Ik heb de mijne vorig jaar oktober gekocht en toen zaten ze er al op tegen een meerprijs van 0 euro
Je hebt trouwens niet de laatste smr
Die staat bij boonstra ( met een beetje brandschade )
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|