Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
RobbieV
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 12:18 Onderwerp: Vreemd gaan |
|
|
Voor diegenen die het weten willen..............ik ga vreemd! Ik heb crosslaarzen van BMW! gekocht. Zijn de enigen die Gore tex hebben. Ja sorry..............Dus als iemand waterdichte laarzen zoekt............BMW heeft ze, en ze voelen duidelijk anders aan de voet als de vele Forma varianten.
De kleur?...............ja.........blauw en zo. Hoop niet dat mijn 990 R teveel gaat protesteren.  |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Heb je ook een foto en een prijs?? Ik ben ook op zoek naar waterdichte laarzen  |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 12:54 Onderwerp: |
|
|
ik rij al jaren met (goretex) super-waterdicht en ademende crosslaarzen van Hein Gericke eigen merk. Dus jij verteld maar wat zonder het fijne ervan te weten . Maar over de laarzen: schat zeker de helft goedkoper en nog veel belangrijker zonder dat domme merkje van beemer erop
bmw  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 17:14 Onderwerp: |
|
|
Uuhhmm ik rij soms met een Systeem 6 Helm van BMW op m'n Adventure, ik heb wel de BMW stickers verwijderd fijnste Systeemhelm die er is IMHO, bij drie motorzaken de Schubert C3 wezen passen en drie kwam de wind deflector los :( anders was het die geworden.
BTW ik heb mooie waterdicht laarzen van Sidi, de Discovery Rain, goed op te lopen, stevig, wat wil je nog meer  |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 10:36 Onderwerp: Prijs |
|
|
De prijs is 315. Heb zo even geen foto maar zijn te zien op de site van BMW Motorrad. Type Ralley GS 2. Ow ...........er zijn toch merken die ook Gore Tex hebben........nou ja. Ik had beter op moeten letten en tussen de lijntjes moeten blijven als ik de reactie van dwars lees. Ik had daar vroeger op school ook al moeite mee.
Brute force and ignorance.......dat werkt ook  |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 11:18 Onderwerp: Hein Gericke |
|
|
Dwars............toch maar even op de site van Hein Gericke gekeken. Het zal toch niet zo zijn dat ik een major F*ck up heb begaan. Ik kan weer opgelucht adem halen...................er staan crosslaarzen in de catalogus........dat klopt.
De Gore Tex laarzen zijn meer iets voor een spannend avondje in bed. Maar dat zou een kwestie van smaak kunnen zijn.
Ik zocht meer een hardcore look want zo gebruik ik ze ook.
Keep the fire burnin' |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 11:28 Onderwerp: |
|
|
Deze soms,
 |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 12:01 Onderwerp: - |
|
|
Jep die zijn het. Moet zeggen lopen als pantoffeltjes in vergelijk met mijn oude FOX (Forma) laarzen. |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 12:42 Onderwerp: |
|
|
Zijn volgens mij min of meer waterdichte cross laarzen  |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 15:30 Onderwerp: Gore tex |
|
|
In de laarzen is Gore Tex verwerkt volgens het label aan de laarzen. Zou dus goed moeten zijn naar mijn idee. Spatwaterdicht........je kan er niet mee duiken dus. Ja in de modder duiken  |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 16:33 Onderwerp: |
|
|
nadeel van waterdichte laarzen..... als ze volgelopen zijn, dan lopen ze ook nooit meer leeg  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
RobbieV
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 18:18 Onderwerp: - |
|
|
Ja dat klopt wel Daan. Maar tis wel prettig in de winter als je 160 km verderop moet werken. Broek er dan over en probleem opgelost. Denk ik............... |
|
Naar boven |
|
 |
Spook

Geregistreerd op: 1-9-2008 Berichten: 8 Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
|
Geplaatst: Za, 5 Sep. 2009, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Gore-tex is waterdicht, Daan, maar het ademt wel. Als het buiten je laars kouder is dan binnen je laars dan dampt het water er vanzelf uit. Dus zelfs als je volloopt dan wordt het vanzelf droog (als je lang genoeg rijdt dan iig!) Ik heb zelf veel ervaring met Gore-tex in buitensport- en skikleding en het werkt super.
Ik heb er helaas geen geld voor maar als hele-jaar-door rijder zou ik graag alles met Gore-tex willen hebben...
(kijk ook effe naar m'n onderschrift!) _________________ slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2009, 14:13 Onderwerp: |
|
|
idd:
Als je een GoreTex laars van binnen nat hebt (omdat ie volgelopen is..), blijft ie heeeel erg lang heeel langzaam uitdampen als het al lang weer droof is buiten.
Gevolg: Je houdt daarna nog heeel erg lang natte EN koude (van de verdamping) voeten  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Eriq
Geregistreerd op: 27-3-2008 Berichten: 31 Woonplaats: ergens in de buurt van Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 19 Sep. 2009, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Heb die GS laarzen ook. Heb er aardig wat mee gereden.
Zitten inderdaad als pantoffels.
Voor wat betreft de waterdichtheid moet ik je teleurstellen. BMW zegt zelf van wel, maar ik weet inmiddels dat het paar dat ik heb zeker niet waterdicht is.
Ik heb nu crosslaarzen van AXO, lopen heerlijk en zitten ook als pantoffels. kosten echter de helft van wat die GS laarzen kosten. |
|
Naar boven |
|
 |
|