Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bèr Motard

|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2009, 19:13 Onderwerp: Aankoop Valbeugels , kofferhouders en ALukoffers. Need help! |
|
|
Ik wil iedereen nog even bedanken voor de nuttige info die me ertoe aangezet heeft een zwarte 950 adv te kopen ....
Maar nu zou ik hem nog willen voorzien van de nodige opties ...
Ik wil ALUkoffers kopen van KTM zelf met een inhoud van ongeveer 40l ???? Ik hoor sommige zeggen dat de koffers van KTM zelf niet zo stevig zijn .... Kan iemand dit bevestigen of weet iemand beter materiaal ??? De valbeugels en de kofferbevestiging zou ik die best aankopen bij een officiele KTMdealer of zijn er betere en/of goekopere plaatsen ???? Laat gerust iets weten zodat ik klaar ben om te reizen, te offroaden, te vallen en te genieten ( van de pijn ?
Groeten Motardbroeders !!!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2009, 19:40 Onderwerp: |
|
|
Misschien heeft dee dee dirk dit rek nog liggen. lees draadje maar even door http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2056&postdays=0&postorder=asc&start=0
is echt een doordacht rek, en zeer onopvallend als je zonder koffers rijdt.
geschikt om alle soorten alu koffers aan te bevestigen.
de ori alu's van ktm (is hetzelfde als de zega's van touratech) lijken mij wel sterk hoor.
tip: als je originele ktm koffers koopt zitten de ophanghaken voor bev aan originele rek er al op, koop je ze bij tt, met de haken los erbij, dan kun je zelf de ophanging bepalen,
dus iets hoger/iets meer gekanteld, wat je maar wilt  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2009, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Hmmm, setje valbeugels heb ik nog wel liggen als je daar echt naar op zoek bent... Ik gebruik ze niet (de LC8 heeft ze eigenlijk niet nodig) en zien er prima uit. Maar als je toch een paar zoekt, neem dan gerust contact op.
Groeten,
Harry _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Bèr Motard

|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2009, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Maakt het veel verschil of ze recht of schuin hangen ?
De hoogte kan ik me we een beetje voorstellen want volledig bepakt en dan bochten pikken in de alpen dan kan je schuren niet ?
Op de site van TT vind ik ze alleen voor de lc 4 klopt dit ???
Wat de valbeugels betreft ... Heb je daar wat foto's van ?
Zodat ik ze kan zien en ze eventueel kan komen halen tegen een vriendeprijsje Ik moet van Belgie komen dus .......... |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2009, 22:31 Onderwerp: |
|
|
Ik zal deze week even wat foto's maken van de beugels.
En Kloosterzande ligt bij Hulst... Antwerpen-Kloosterzande is 30 min. rijden, ik neem aan dat je geen 3 koffiestops inlast?
Wat de prijs betreft, check binnenkort de foto's maar even of kom langs en doe een bod...
Groeten,
Harry _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Bèr Motard

|
Geplaatst: Ma, 17 Aug. 2009, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Prima Harry !!!! Alvast bedankt voor de moeite !!!!
Ik ben in blijde afwachting van de foto's ....
Greetz Motard |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 18 Aug. 2009, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Ik zal deze week even wat foto's maken van de beugels.
En Kloosterzande ligt bij Hulst... Antwerpen-Kloosterzande is 30 min. rijden, ik neem aan dat je geen 3 koffiestops inlast?
Wat de prijs betreft, check binnenkort de foto's maar even of kom langs en doe een bod...
Groeten,
Harry |
Klooster - Antwerpen 30 min
ik heb het wel eens gedaan in 23 min vanuit Sluis
oja by car  |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Di, 18 Aug. 2009, 7:12 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat kan wel natuurlijk, maar ik heb het over de gemiddelde rijtijd ter indicatie... Niet over hoe snel het kán... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 19 Aug. 2009, 23:13 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Ja, dat kan wel natuurlijk, maar ik heb het over de gemiddelde rijtijd ter indicatie... Niet over hoe snel het kán... |
en toen was het nog niet aan ieder kruispunt 90  |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Heeft eventjes geduurd, maar hier zijn dan toch de foto's van de valbeugels:
Kom ze gerust eens bekijken en passen als je interesse hebt. De prijs komen we wel uit denk ik. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
durk
|
Geplaatst: Ma, 7 Sep. 2009, 16:19 Onderwerp: |
|
|
Het kan handig zijn wat Daan zegt: bestel de alu-koffers bij TT want dan kun je zelf de ophanging bepalen.
De KTM-(TT)-koffers hangen standaaard iets te schuin naar voren, tenminste naar mijn smaak. Met als gevolg dat ze in een beetje haarspeld aan de grond komen.
Ze kunnen iets rechter en iets hoger, zodat een roltas overdwars ook beter op de koffers steunt.
By the way: stevig zijn ze per definitie niet (anders worden ze te zwaar). Het is net karton, vooral als ze leeg zijn. 'Voordeel' is dat je ze tenminste kunt uitdeuken, en ze passen kwa 'looks' goed bij de Adventure. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van de plastic koffers is? Ik vind b.v. de zwarte wel erg mooi bij een zwart/witte adv passen
Zag alleen wel dat de volumes een stuk lager lagen bij de plastic. |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 15:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op mijn 990r de grijze kunstof koffers zitten bevalllen prima , net 10 dagen noorwegen achter de rug tent mee en een tanktas had ik genoeg ruimte .
Dingen kunnen wel tegen een stooje denk ik , maar het is plastic dus stuk gaat het wel als het over het asfalt schuurt , voordeel is wel dat ze dubbelwandig zijn dus waarschijnlijk niet meteen lek .
Alles kurk droog gebleven , en regen regen hebben we gehad .
Wel een 500km gravel kunnen rijden door een noorse connectie , ondanks de regen toch een hoop lol gehad .
Groeten Olaf |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2009, 18:02 Onderwerp: |
|
|
Tijdens mijn ongeluk had ik de grijze Gobi's erop zitten. De linker heeft de klap opgevangen. De koffers zijn stevig genoeg en het plastic heeft slechts wat schaafplekken en 1 hoek is ingedeukt. De metalen sloten zijn de zwakke plekken (met name degene waarmee je je koffer aan het rek ophangt. Deze springt compleet los van de koffer. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Za, 12 Sep. 2009, 23:42 Onderwerp: |
|
|
Als ze dat maar niet doen als een onverlaat er op zit te rammen om mijn bagage te jatten
Ik vind persoonlijk de plasticen mooier dan de metalen  |
|
Naar boven |
|
 |
|