lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

as voorwiel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goelen



Geregistreerd op: 14-11-2006
Berichten: 37
Woonplaats: melsbroek

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 10:20    Onderwerp: as voorwiel Reageer met quote

bij een bandenwissel heb ik problemen gekend bij hte verwijderen van de as van t voorwiel. die zat zo goed als muurvast. achteraf bleek dat deze niet ingevet gemonteerd was. bij t verwijderen met koperen slaghulpstuk (hoe noem je zo n ding) werd de draad van de as wat beschadigd. gelukkig hebben we t kunnen rectiferen en is de as gemonteerd ingevet met teflon deze keer. ik vond het toch een hele bedoening. nog iemand ervaring ? op reis zou ik t zeker een ellende gevonden hebben. straks mijn dealer effen aanspreken. stars
_________________
LE NOMADE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 892
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik daai altijd eerst de moet iets uit en sla die met een rubbere hamer iets terug, Daarna een dop 22 op een verlengstuk die precies past de as verder eruit.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Touratech verkoopt (of verkocht) een handig hulpstukje om de voorwielas van de LC8 adv er uit te trekken.
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 14:50    Onderwerp: as Reageer met quote

Ik heb het ook een keer gehad, ik gebruikte altijd de "handle" van de wielmoer die in het gereedschapsetje zit om de as er verder uit tikken. Na de OER zat ook mijn as vast en was ook de draad beschadigd doordat je gewoon een puntbelasting hebt. Gelukkig met de dremel de as weer bij kunnen slijpen want de alu moer kon er met geen mogelijkheid meer op.

De enige optie is dan toch een adequaat uitslaghulpmiddel gebruiken, de tip van de dop 22 ga ik ook eens proberen. Onderweg heb je hier nog niet heel veel aan.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=5_56_403&osCsid=c50d2f2358108030e1a9f5869d745d63


01-370-0201-0_I_01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  2.22 KB
 Weergegeven:  4309 keer

01-370-0201-0_I_01.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Di, 1 Sep. 2009, 19:03    Onderwerp: Re: as Reageer met quote

zoals in de manual staat: eerst een slagje of 8 losdraaien en hem dan al doortikken met de moer er nog op zodat hij al wat doorsteekt. de rest kan je dan makkelijk doorduwen als hij goed ingevet is of als dat niet het geval is: rustig doortikken met al wat je kan vinden op verplaatsing: ik heb het al gedaan met de achterkant van een schroevendraaier, dop 22, achterkant momentsleutel. ik heb dan ook geen standaard gereedschapssetje tongue2
_________________
KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goelen



Geregistreerd op: 14-11-2006
Berichten: 37
Woonplaats: melsbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Sep. 2009, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

ok bedankt. invetten is pluspunt en voorzichtigheid is dus de boodschap.
groetjes

_________________
LE NOMADE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=5_56_403&osCsid=c50d2f2358108030e1a9f5869d745d63



23 euro voor zo'n simpel dingetje? Vind ik nogal aan de prijs hoor, ik zal de draaibank weer eens opzoeken want het idee is natuurlijk niet verkeerd... rolleyes

Inderdaad, je assen (en dat geldt trouwens voor alle soorten bouten, met name die met een grote lengte) even invetten voorkomt heel veel ellende en is tevens behoud van je materiaal.

Groeten,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2009, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de twee boutjes onder aan iedere poot los draait draai je de klem vrij van spanning. Als je nu de boutjes nog even iets verder uit draait kun je met een platte schroevendraaier( deze werkt als een wig) precies tussen de boutjes in, in die spleet de klem van je vorkpoot iets uitelkaar duwen.
Als je dan ook nog eerst die grote bout van je as hebt afgehaald draai je die er nu een paar windingen weer op (in de as) en geef je er een knal tegen aan onder weg een schop en heb je de as er alvast 1cm uit.
Dan heb je er een beetje grip op en klungel je die as er wel uit.
Bij montage moet je er goed op letten dat de afstand van de grondplaten van je remklauwen dezelfde afstand hebben t.o.v. de remschijven.
Als je daar goed op let staat ook alles weer in lijn.


Succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6734
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 8 Sep. 2009, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Op de juiste manier echt niet moeilijk!

- idd: As SCHOON houden en alleen met dunne teflospray (olie, niet die droge) insprayen.

- Zoals johan hierboven zegt: Voorzichtig klein spie-tje (mooie platte schorevendraaier) tussen de 2 boutje in drukken (vaak is met de hand al genoeg), zodat de klem iets wijkt (aan de dikke kant van de as!, dus de kant waar de moer niet zit)

- "moer"(= bout) er gedeeltelijk er uit draaien (paar wikkelingen laten insteken) en daarmee de as doordrukken (gaat met de hand als het goed is!)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif