lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Offroad doop

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2005, 21:28    Onderwerp: Offroad doop Reageer met quote

Vandaag heb ik me met m'n LC8 voor het eerst buiten de gebaande paden begeven. 'k Had van gpstracks een allroadritje gedownload van 65 km in de buurt van Veldhoven. Ik vermoed dat het door de enduro-ridders van "de Locht' (BMW-dealer) was georganiseerd. Maar het zat uitstekend in elkaar: ongeveer 50 % verhard en 50% onverhard - zand, gravel, klei, kortom voor ieder wat wils.

Om de omgeving wat te ontzien ben ik er wat later aan begonnen, maar dat was waarschijnlijk achteraf niet nodig geweest. Op de route was het relatief rustig, daaromheen des te drukker. Zo af en toe bij woningen en in dorpjes eventjes wat rustig aan, maar verder kon het gas er aardig op - voor zover ik daartoe in staat was, tenminste.

In het begin van het parcours lag veel los zand, niet zo lekker om erin te komen: dan heb je een vaste ondergrond nodig om een beetje vertrouwen te krijgen. Daarna werd het beter. Al snel zat het blokkerend remmen er weer in, de bochtjes echter niet. Dat bleef een beetje het zwakke punt: te weinig op het stuur, te veel achteroverhangen en je neemt je bochten niet meer goed. Driften was er al helemaal niet bij. sad

Ach, ik moet ook niet teveel willen. Naar verloop van tijd ging het aardig goed. Heb in ieder geval veel lol gehad en alles heel gehouden. Zelfs de boomstammen op het pad kon ik omzeilen! Wheeliend erover is nog een brug te ver. tongue3

O,ja fietspaden lopen soms in 2 richtingen. Als je van een onverhard pad een weg met druk verkeer over wil steken wordt je daar dus niet voor gewaarschuwd. Dit tot grote schrik van een fietsend echtpaar dat mij opeens voor hun voorwiel uit het bos zag komen. Ik zag hen pas toen ik de weg overstak!

Gisteren had ik al licht (ongeveer 5 km) geoefend in de omgeving van Luik. Was ook leuk, heel anders, maar met een aanzienlijk minder offroad gehalte. Dat offroad parcours was zelfs te berijden met een gewone weg-boxer (zij het met moeite).

Zo'n rondje als vandaag is aardig om de smaak te pakken te krijgen dus ik hou me aanbevolen voor meer "allroad" routes!

Ook het volgen van een track op m'n GPS was trouwens heel aardig om te doen. Het vergt wel wat gewenning en bliksemsnel reageren soms, maar de route was eigenlijk perfect te volgen. O,ja da's een ander forum. Smile

Groeten
haaje
Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2005, 22:14    Onderwerp: d Reageer met quote

Ha (aje) wink3

Eng he, voor het eerst off road met zo,n dikke 2 cilinder.
Ik heb laatst met Dr Bean een ritje gereden in Melderslo,
een paar keer voelde ik het voorwiel wegglijden, en ik dacht:
daar gaat mijn 15000 euro!!! bucktooth

Nee, met de LC8 blijf ik maar op het asvalt, alhoewel vandaag
met het vrouwtje achterop toch tijdens het toeren in brabant
stiekem een paar kilometer onverhard gepakt grin
Totaal zo'n 260 km getoerd.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2005, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb laatst met Dr Bean een ritje gereden in Melderslo,
een paar keer voelde ik het voorwiel wegglijden, en ik dacht:
daar gaat mijn 15000 euro!!!


Precies, dat gevoel had ik nu ook de eerste paar kilometer op het zand. Ik weet van de offroadcursus dat los zand rijden het beste gaat als je het gas er flink op houdt. Maar ja, dit is je eigen brommer hè. Gas erop is leuk - totdat je een kuil tegenkomt.

Gisteren een roadbook (op de GPS) gereden van M&T. Daar zat ook een errug mooi pad (Rue Belle Vue) in, maar wel met veel gravel en kuilen. Ik wist dat er voor me 2 BMW's reden die bepaald niet G(elände)-tauglich waren, waarvan één met AOV - of hoe je "haar"ook noemt. Vooral die moet het knap moelijk gehad hebben op dat stukkie. Ze hebben het overleefd want ik heb ze niet meer gezien (of ze hebben een andere route gereden). De andere BMW haalde ik op dat pad voor de vierde keer in (Ik reed wel veel sneller, maar daarom ook meer fout). De berijder had het duidelijk zwaar (en baalde dat-ie me nog niet kwijt was). cry2

Jij zou er met LC8 en vrouw lachend overheen gereden zijn, hoewel ik denk dat het voor een simpel uitstapje wat ver was (560 km volgens de GPS).

Overigens vind ik het rijden in België niet fijn: Vooral niet die lange steenwegen met veel kruisingen. De meeste Belgen - de goede niet te na gesproken natuurlijk - kunnen niet rijden dus je moet echt defensief blijven en je niet op laten naaien door die dikke 1000CC supersports met een gastje in Tshirt, korte broek en slippers erop. thumbsdown

mzzl
haaje
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif