lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Marokko Juli 2009

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
greenback



Geregistreerd op: 9-3-2009
Berichten: 109
Woonplaats: Velle

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 17:10    Onderwerp: Marokko Juli 2009 Reageer met quote

Sinds vorig weekend terug van marokko en ik kan alleen maar zeggen dat ik niet kan wachten om terug te keren. Hier alvast een beknopt reisverslag met de nodige pics.

De eerste dag al pech...stilvallen bij elke peage op weg naar spaans baskenland zorgt voor de nodige frustratie en een gedwongen tussenstop in hondaribbia. Na twee dagen zoeken blijkt de garage waar hij op onderhoud is geweest net voor vertrek er een liter olie teveel in heeft gegooid waardoor alles lekker onder druk kwam te staan...ook een van de slangetjes die losgekoppeld werden bij het verwijderen van de SAS was niet afgesloten...ik denk dat ik maar eens een hartig woordje ga praten met die dealer argue



Na twee dagen zeiken met de verzekeringsmaatschappij die niets liever wou dan me meteen repatrieren toch een KTM garage gevonden in Verra die wou en kon sleutelen om het probleem op te lossen.



Met vertraging dan toch de boot op in Algeciras.



De alternatieve kustweg tussen naar Casablanca: eerste kennismaking met het Afrikaanse zand.



Bandenwissel in Agadir...klaar voor het echte werk rolleyes5



Verbindingsroute Tiznit-Tafraoute...nog even doorbijten op het warme asfalt.



Het landschap wordt ondertussen mooier en grilliger.



We hadden elks 7,9 kg bagage mee incl gereedschap, reservemateriaal,... om het gewicht offroad toch een beetje te beperken Mr-T Dat betekende wel: geen koffers en dus elke avond de hele zooi afladen en terug installeren.



Pistjes tussen Tafraoute en Tata: de mt21s doen hun werk goed op gravel.



De duinen bij Merzouga worden iets minder goed verteerd door de Africa Twin evilgrin



Het uitzicht bij Hotel Yasmina is adembenemend.




Kasbah Timbouctou: picture moment op weg naar Merzouga bij 55 graden.



Na twee dagen zand slikken en gravel vreten rond Yasmina een 'verkoelend' woestijntochtje op de dromedaris. Even de toerist uithangen deed goed na anderhalve week in het zadel te hebben gezeten...




Het laatste deel van onze reis: plateau du Rekkam bij een gastgezin. Bijna geen hotels of campings te vinden dus aankloppen of wildcamperen. Natuurlijk niet echt een probleem: de Marokkanen zijn zeer gastvrij en plaats genoeg om het tentje op te zetten.



De Adventure is helemaal klaar om de rivierbedding in te rijden en de Behr velgjes wat te deuken devil



De valleitjes in het noordelijke deel van de Rekkam zijn echt de moeite...




Overtochtje van Mellilla naar Almeria en terug naar huis...ruim 9400km meer op de teller. Heb het ondertussen nog altijd niet over mn hart gekregen om het zand van de Adventure af te spoelen. Volgend jaar terug en dan laat ik die kuststrook voor wat ze is en gaat het direct richting driehoek Zagora/Merzouga/Rekkam. tongue2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 8 Aug. 2009, 1:26    Onderwerp: Reageer met quote

vorig weekend terug van marokko en ik kan alleen maar zeggen dat ik niet kan wachten om terug te keren ????
en hun komen allemaal hierheen laugh laugh
zullen we niet ruilen met die Marokanen wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Aug. 2009, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Gave trip, ziet er goed uit.
Kan me voor stellen dat je die dealer wel even met een vringer in z'n oog wil prikken. Gewoon altijd ff controleren en zorgen dat je het onderhoud snel zelf kunt uitvoeren.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif