Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Do, 6 Aug. 2009, 21:31 Onderwerp: Volledig kuipwerk te koop ????? |
|
|
Een goede avond aan iedereen !!!!! Ik zit met een vraagje .... Ik wil een 950 adventure kopen ik vind wat ik zoek maar niet de kleur. Ieder zijn smaak maar ik ben meer voor een neutrale kleur zoals bv. zwart. Ik kan dus aan een scherpe prijs een oranjekleurige kopen maar zou er een andere kleur kappen willen opzetten . Is dit mogelijk ? De originele spuiten is niet mogelijk heb ik me laten vertellen of wijsmaken Is het verkrijgbaar in polyester of zo ? Ik hoop dat iemand me kan helpen door mss een site ofzo mee te geven ....
Greetz Bčr Motard The One And Only !!!!!  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 6 Aug. 2009, 22:38 Onderwerp: |
|
|
alle plastic delen van de adventures zijn uitwisselbaar. Slechts kleine vormveranderingen (V-spatbord heeft na 2005 geloof ik wle een iets andere bevestiging).
Dus ja, uitwisselbaar.
Er zijn zwarte 950's. Zie modellentopic http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249
Plasticwerk is weldegelijk over te spuiten: Het is namelijk gewoon gespoten. Het is niet makkelijk en niet zomaar zelf te doen, want het zit op een vettige kunstof: dus verschillende primerlagen, en relatief flexibele lak, die niet meteen springt als het een beetje buigt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Do, 6 Aug. 2009, 22:54 Onderwerp: |
|
|
Dr.Bean !!!!!! Zijn dat jou foto's van in ijsland ???????????????
Respect man !!!!!!!!!!! Prachtig !!!!!!!!!!
Zijn er veel die kuipwerk ruilen onder elkaar ?
Dus het spuiten is mogelijk ?
Nu weet ik al op voorhand dat de motor soms naast me gaat liggen in de toekomst en dan zeg je dat normaal de lak niet direkt barst ?
Vriendelijke groeten Motardbroeder |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 2:08 Onderwerp: |
|
|
Bčr Motard schreef: | Dr.Bean !!!!!! Zijn dat jou foto's van in ijsland ???????????????
Nu weet ik al op voorhand dat de motor soms naast me gaat liggen in de toekomst en dan zeg je dat normaal de lak niet direkt barst ?
waarom laat je je motor niet beplakken is goedkoper dan spuiten |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 8:24 Onderwerp: |
|
|
of flink door de modder rijden, zie je de kleur ook niet meer....  _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 9:27 Onderwerp: |
|
|
Jep.. IJsland plaatjes in gallery zijn van mij.
-en zoals ik al zei: JA, het is te spuiten, maar je moet wel een goeie spuiter hebben en vanwege de vele lagen wordt het gewoon duur!
(dat zijn de originele gelakte delen ook!! Kapje = >200 euro!)
Kapjes breken nooit. Beetje buiging gaat prima, ook met de lak. Sterke knikken e.d. leveren natuurlijk kraken op in de lak en kleine bladdertjes. Maar echt afbladderen doet de lak niet.
Valbestendigheid is gewoon super! (op de knipperlichtjes na...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Vr, 7 Aug. 2009, 17:33 Onderwerp: |
|
|
Ok ik ben weer een heel stuk wijzer ....
Mss nog even vragen wat raden jullie aan buiten de R want die is een beetje te duur .....
Groetjes Bčr Motard |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 8 Aug. 2009, 1:29 Onderwerp: |
|
|
Bčr Motard schreef: | Ok ik ben weer een heel stuk wijzer ....
Mss nog even vragen wat raden jullie aan buiten de R want die is een beetje te duur .....
Groetjes Bčr Motard |
een S carb versie  |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Wo, 2 Sep. 2009, 14:44 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Bčr Motard schreef: | Dr.Bean !!!!!! Zijn dat jou foto's van in ijsland ???????????????
zijn alle delen van de adventure dan zomaar te beplakken met een gekleurde folie? of heb je het eerder over die beschermende folie op de meest kwestbare plekken?
ik heb na een schuiver een aantal maanden geleden nogal wat schade en zou dat graag hersteld hebben en ben mn opties nog wat aan het afwegen (overstickeren, spuiten,...) _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 2 Sep. 2009, 22:47 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | mr wheely schreef: | Bčr Motard schreef: | Dr.Bean !!!!!! Zijn dat jou foto's van in ijsland ???????????????
je kan je motor inderdaad laten beplakken
kijk eens op deze site is bij mij uit de beurt en die heeft zijn vito bus beplakt en dan bedoel ik volledig beplakt http://www.signtex.nl/Belettering.html
zijn alle delen van de adventure dan zomaar te beplakken met een gekleurde folie? of heb je het eerder over die beschermende folie op de meest kwestbare plekken?
ik heb na een schuiver een aantal maanden geleden nogal wat schade en zou dat graag hersteld hebben en ben mn opties nog wat aan het afwegen (overstickeren, spuiten,...) |
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2009, 14:34 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat we het hier over beschermfolie (transparant dus) hadden.
Die kan je kant en klaar kopen, of los en zelf knippen ne plakken.Dat repareert natuurlijk niks.
Als je naar mijn Ijsland foto's kijkt zie je een rode LC8: Die was in zijn geheel met van die auto-overtrek folie gedaan!!: Dus de originele lak er gewoon onder. Maar das maar een hele dunne laag hoor, dat beschermt ook niet echt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Di, 8 Sep. 2009, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ik denk dat we het hier over beschermfolie (transparant dus) hadden.
Die kan je kant en klaar kopen, of los en zelf knippen ne plakken.Dat repareert natuurlijk niks.
Als je naar mijn Ijsland foto's kijkt zie je een rode LC8: Die was in zijn geheel met van die auto-overtrek folie gedaan!!: Dus de originele lak er gewoon onder. Maar das maar een hele dunne laag hoor, dat beschermt ook niet echt. |
Ik heb altijd met blanke folie gereden, in de winter reed ik bijna alles onverhard. In deze periode had ik dan ook de hele fiets ingeplakt (alle kleurdelen). Normaal gesproken alleen de delen die je raakt met je benen. Als je de delen die je raakt met je benen niet beplakt moet je je motor altijd schoon hebben ander werkt je broek als schuurpapier.
Het is echt een wonder hoe de lak beschermt blijft met die tansparante folie.
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
|