lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

bestellen uit Amerika

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chriske

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 17:51    Onderwerp: bestellen uit Amerika Reageer met quote

sinds kort zijn hebben wij dus twee KTM SM R 950.

We hebben eens rondgekeken voor een Corbin zadel. De Belgische invoerder (American life style) verkoopt dus zadels voor de KTM
aan 550 euro (in Duitsland is het 529 euro). Op zich is dit dus eigenlijk veel als men bedenkt dat als men in Amerika bestelt, men gesteld is voor ongeveer de helft.
Omdat we er twee willen bestellen is dit wel een groot verschil.
Als particulier kan men bij Corbin Amerika niet bestellen, want dan refereren zij naar de Belgische invoerders.

Dus , hier komt de vraag ....
klopt het dat als je militair bent op een Amerikaanse basis in België, men artikelen mee kan laten komen via het leger? Of is dit Old News thinking ?

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

amerikaanse militairen hebben op hun basis vaak een FX (force excange), dit een soort supermarkt waar allerlei spullen gekocht kunnen worden. zadels zullen daar vermoed ik niet bij horen...

wat wel kan is dat zij allerlei spullen via hun huisadres laten opsturen. dus bestellen en laten bezorgen thuis, de familie stuurt het dan via dhl oid weer door.

maw zoek een amerikaans adres dat het voor je doorstuurt...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

als je er eerst een half jaar gaat wonen, mag je het daarna mee terug nemen, zonder importkosten.

....

Waarom bestel je het daar niet gewoon via een winkel?

Chriske

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
als je er eerst een half jaar gaat wonen, mag je het daarna mee terug nemen, zonder importkosten.
laugh laugh laugh

De importkosten vallen nog goed mee, maar het verschil zit hem in de aankoop. Ongeveer 250 euro tegen 550 euro furious3 ....

Waarom bestel je het daar niet gewoon via een winkel?

.... Omdat Corbin refereert naar plaatselijke dealers en niet uitvoert.

Chriske
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik bedoel:

Is er in de USA niet een WINKEL te vinden, waar een amerikaan gewoon kan kopen als particulier, die jou zo'n Corbin zadel wil verkopen?

(dus niet rechtstreeks bij Corbin natuurlijk).

Verder kan je ook hier in NL naar een zadelmaker gaan en vertellen wat jij wil... (dus zoals dat corbin zadel), en dan maakt ie dat.
(bijv www.rayz.nl)

Chriske

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, zo hadden we het nog niet bekeken thinking idea2

We zullen die piste eens bekijken.
Allesinds dank je voor de hint.

Chriske
Naar boven
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Aug. 2009, 8:08    Onderwerp: KTM Hard Parts uit USA Reageer met quote

http://www.commoto.com
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2009, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hou er rekening mee dat bestellen in de us uiteindelijk even duur uitkomt dan hier kopen...Het spul wordt taxfree opgestuurd, de douane telt er 21% bij en dan nog eens een bepaald percentage

Bv op een aankoop van een pakketje van nog geen kg en een waarde van 110euro (us shipping incluis) moest ik nog 60euro betalen bij aflevering, je moet dus een (halve) dag verlof nemen of het laten afleveren bij iemand die thuis is (of op je werk). bovendien is het pakket 6 weken onderweg geweest....

enige mogelijkheid om die douane rechten te omzeilen is ofwel een pakket opsturen naar de leverancier met rommel zogezegd voor herstelling en dan het zadel naar jou laten sturen met vermelding: repaired parts ofwel het laten opsturen als geschenk of sample, maar de meeste amerikaanse bedrijven willen dat niet doen....

Dan koop je beter in the UK, goedkope pond en geen douane miserie of onvoorziene kosten....

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2009, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb in 2004 mijn corbin voor de adv ook uit amerika laten komen,
opgestuurd door een motorzaak ( matto cycle) ik heb geen link meer of zo, maar die zal wel te googelen zijn.

waarom uit amerika? omdat de nederlandse corbin importeur buddyfashion hem niet geleverd kreeg van corbin usa, omdat dit type zadel zogenaamd origineel comfortzadel voor de adv zou worden, net zoals bv akra's die ook niet geleverd konden worden via een akra dealer.

het fijne weet ik er niet meer van, maar ik geloof niet dat ik goedkoper uit was, maar ik had toen domweg geen keuze.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: