lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dwars door frankrijk en weer terug

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 13:39    Onderwerp: Dwars door frankrijk en weer terug Reageer met quote

Op 5 juli werd eindelijk mijn nieuwe oranje monster geleverd. Niks te vroeg, want op 9 juli vertrok ik ermee voor haar "maiden voyage".
Na de verplichte 1000 km tuffen en het eerste onderhoud werd de bagage opgeladen en trokken we de straat op. Het plan? We rijden op 3 dagen langs de franse départementales naar een huisje in Orrius (de buurt van Barcelona), waar zowat de hele motorrijdende familie logeerde. Daar zou ik dan een week blijven om rond te toeren en daarna alleen terugkeren.

De heenreis

Omdat we de 11e ter plaatse moesten zijn en we ons eigen Belgenlandje onderhand wel gezien hadden namen we 100 km snelweg tot in het zuiden van het land. Daar begon het pas echt: de grens over, het gas open en lekker relaxt rijden. 's nachts sliepen we in plaatselijke hotels.
Enkele indrukken:
-Het franse landschap is mooi, maar eentonig
-Op de franse secundaire wegen rij je rustig 130 zonder dat er een haan naar kraait: elke flitspaal staat aangekondigd met een bord van 2m² en onverwachte controles zijn altijd frontaal, maar laat mijn nummerplaat nu net aan de achterkant van de motor hangen... snelheidsovertredingen leverden slechts een berustend hoofdschudden van de lokale agent op. Tegenliggers waarschuwen ook plichtsgetrouw voor flitsers.
-Na zoveel vakanties in Frankrijk had ik blijkbaar het allermooiste deel nog niet ontdekt: het massif central is echt de moeite: geweldig onderhouden wegen, geen verkeer en zoveel bochtjes als je je maar kan wensen
-motorkleding is heet, zeker in het diepe zuiden

Na weinig noemenswaardige gebeurtenissen kwamen we aan op bestemming.

Ter plaatse ook wat rondritten gedaan, maar ook veel geluierd. Ook wat offroad geprobeerd, en man wat smaakte dat naar meer!
De spaanse wegen en natuur zijn heel erg mooi, maar de steden trokken mij niet aan: allemaal zeer druk, vuil,...
Spanjaarden hebben het meest effectieve snelheidsbeperkingssysteem dat ik ooit gezien heb: verkeerslichten zijn op een radar aangesloten en springen op rood als je te snel rijdt. Ze worden pas terug groen als je de toegelaten snelheid of trager rijdt. Minpuntje: spanjaarden kijken nu niet meer naar verkeerslichten maar rijden rustig door het rood, òòk waar je dat beter niet doet.
En oh ja: benzine is hier goedkoop!

Dan was het tijd voor de terugreis. Deze keer zou ik alleen door frankrijk trekken en 's nachts in de tent slapen.
De eerste dag trok ik de Pyrreneeen over, wat prachtige vergezichten opleverde. De weg van spanje naar frankrijk over Andorra is mooooi!
De eerste nacht trilde de grond van de donder en sloeg de regen onophoudelijk op mijn tent neer.
Ochtend: terug prachtig weer, snel alles laten drogen en op naar het 2e stuk. Dit was mooi maar nogal eentonig. 2e nacht: weer onweer. Deze keer stopte het 's morgens echter niet met regenen en baande ons Katie zich een weg door een onophoudelijke waterstroom. Aankomst van dag 3 in Le Havre, waar ik 2 uur zocht naar een goeie ziel die mij een droge slaapplaats kon aanbieden, waarna ik bij gebrek aan goeie zielen mijn tent opsloeg op de lokale verzopen camping.
Dag 4 was de mooiste: de kust van noord-frankrijk is echt een prachtige, volgens mij ondergewaardeerde streek.
Dag 5 en 6 bracht ik bij mijn vriendin in Nieuwpoort door, waarna ik op dag 7 weer naar Brussel reed.

Bij aankomst was ons Katie 20 dagen oud en met bijna 5000 km op de teller ontmaagd.

Smaakte naar meer, wellicht wel pas over een jaar.









































_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 20:38    Onderwerp: Re: Dwars door frankrijk en weer terug Reageer met quote

Master of Disaster schreef:


Spanjaarden hebben het meest effectieve snelheidsbeperkingssysteem dat ik ooit gezien heb: verkeerslichten zijn op een radar aangesloten en springen op rood als je te snel rijdt. Ze worden pas terug groen als je de toegelaten snelheid of trager rijdt.


Hebben ze hier vlak over de grens in Duitsland ook al... best effectief idd, zeker als je dan bij dat verkeerslicht WEL een rood licht flitser neer zet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 21:26    Onderwerp: katie Reageer met quote

Harde wind van links ook in frankrijk ?? met name bij het verlaten van bepaalde dorpjes.....?? laugh laugh of te vroeg ingestuurd.
_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 22:58    Onderwerp: Re: katie Reageer met quote

Onno schreef:
Harde wind van links ook in frankrijk ?? met name bij het verlaten van bepaalde dorpjes.....?? laugh laugh of te vroeg ingestuurd.


voorbijrijdende vrachtwagen...
Ik dacht ach, ik neem er even een foto van, en daarna heb ik mijn tiltechniek nog even kunnen oefenen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2009, 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

mooie foto's vooral die van Entretat redelijk ver in gezoomt ook
ik heb eens met vrienden de gehele franse kust gedaan tot in Normandy
en dat is zeker voor herhaling vatbaar. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif