lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke roadbookhouder?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2005, 18:55    Onderwerp: Welke roadbookhouder? Reageer met quote

Er is al wat over geschreven maar voor de/mijn duidelijkheid: Wat vinden de ervaringsdeskundigen de meeste geschikte roadbook-houder? Als het ff kon zou ik het allemaal met de GPSr doen, maar ik begrijp de angst voor drukte op het parcours van verschillende organisatoren.

Op een rijte:
1. KTM heeft een elektrieke (een elektrieke TT met adapter?) voor veel €.
2. AFour heeft een A4 op handbediening die redelijk betaalbaar is
3. Originele Touratech is er in verschillende formaten, al dan niet met handbediening en eveneens aardig aan de prijs.

Waarop ik zou kiezen:

1. A4 of A5.
2. Elektriek of hand.
3. Belichting
4. Waterdichtheid belangrijk (geen condens op het ruitje)
5. Constructie (rollen, bedieningsgemak)
6. Degelijkheid
7. Voor montage kijk ik wel naar de al geplaatste foto's, het gaat me om het gebruik(sgemak) in de praktijk.

Thanks
haaje
Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2005, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Haaje!

Als je afwisselend toer en off road ritten rijdt, dan is de keus A4 of A5 moeilijk,( daarom heb ik ze allebei). grin

Schrijf je nl in voor een toerrit, dan kun je er donder op zeggen dat je hem op A4 krijgt.

Schrijf je in voor een otr rit, dan istie gegarandeerd op A5.

De otr roadbooks (bolletje.pijltje) zijn meetsal errug lang,
op een ritje van Ad Ketelaars is een rol van een meter of 4 geen uitzondering.
daarom zijn die A5 bakkies meestal nogal groot uitgevoerd.



Voor een toerrit krijg je meestal pakweg hooguit 6 A-viertjes die je aan elkaar moet plakken.

Wil je het beste van 2 werelden, dan zou ik voor de A4 van TT gaan,
die is groot van volume, dus een lange A5 rol past er ook in pleased

Verder vind ik het belangrijk dat je bij een bakkie koffie in de inschrijfkroeg aan tafel kunt inrollen/plakken, en eenmaal buiten de rol in de casette schuiven.(die mogelijkheid heeft de TT dus niet).
Beter als buiten op de motor in de wind/regen inrollen.

Electrisch vind ik op de weg (dus toer) overdreven, in het terrein lijkt het me weer erg handig/veilig.

Overigens heb ik nog nooit een A4 rb houder electrisch gezien, zelfs niet die van TT.

Ik heb bv een weekje Dolomieten geboekt via Vrijuit, elke dag een toer roadbook, die zal vermoedelijk op A4 zijn neem ik aan.

Hier een plaatje van de TT A4, kan geloof ik ook verlichting in.

Daan

Daan



rb_xl_120euro.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  4.78 KB
 Weergegeven:  6854 keer

rb_xl_120euro.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2005, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hier mijn A4 RB houder, makkelijke van deze vind ik dus dat de ingerolde
cassette er naderhand op de motor ingeschoven kan worden.



t_toer_trim_002.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  32.95 KB
 Weergegeven:  6851 keer

t_toer_trim_002.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2005, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Elektrisch i svoor OTR (offroad dus) werk echt heel handing: Daar staan de aanwijzingen vaak <300 meter van alkaar, als je dan in ieder 2e bocht je stuur moet loslaten om door te spoelen is dat best lastig!

Als je op de weg blijft A4.
Verlichting zit om de TT, maar OTR in het donker doe je meestal niet. Op de wge gebruik je dat misschien juist wel eens.

De TT en de KTM zijn exact dezelfde, alleen zit bij KTM de bevestigingsset erbij voor de LC8: Een grondplaat e.d.: Let wel, je raakt de toerenteller kwijt! en de km-meter gaat naar boven, daar past dan dus geen gps meer.

Persoonlijk vind ik de grondplaat wel mooi, maar het roadboek ingewikkeld vastzitten: Niet effe snel erop en eraf: en dan bijv keuze roadbook of gps.
Je zou dat zelf kunnen oplossen door wel de basisplaat te gebruiken, maar niet de roadbookbevestiging zelf. Deze zou je bijv met klittebandstrips op een basisplaatjes kunnen zetten (die in rubbertjes zit in de originele bevestiging).

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2005, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Vind ik de op je stuur oplossing van daan beter.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2005, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Daan

Met die Rammounts heb je geloof ik 3 verschillende lengtes voor dat tussen stuk welke lengte heeft die van jou?
En welke lengte zou je adviseren
Ik ben namelijk ook van plan mijn roadbook houders te bevestigen met die dingen ,makkelijk wisselen lijkt me dat.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jul. 2005, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Ha Daan

Met die Rammounts heb je geloof ik 3 verschillende lengtes voor dat tussen stuk welke lengte heeft die van jou?
En welke lengte zou je adviseren
Ik ben namelijk ook van plan mijn roadbook houders te bevestigen met die dingen ,makkelijk wisselen lijkt me dat.

Groet Johan


Ha Johan, kijk hier, http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=176 ik heb namelijk ook mijn daschboard er voor verstevigd.

Dat wisselen is inderdaad makkelijk, rij ik zonder gps, maar met roadbook, dan kan ik de roadbook in de kuip zetten, of gps op het stuur.

Hoe lang?? zo kort mogelijk, (minder trillingen) ik gebruik de kortste.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif