Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 18:44 Onderwerp: continental tkc 80 niet boven 160 km/u ???? |
|
|
vraagje over tkc banden : mag je normaal niet harder mee als 160 km/u
dat las ik op het bmw forum
http://www.reifen-freigaben.de/pdf/003.pdf ( knip-plak)
en als ik ze online koop zijn er dan motorzaken/ bandenhal die ze tegen betaling willen monteren
( in het noorden des land )
gr _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
arjen
Geregistreerd op: 26-6-2006 Berichten: 57 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 20:44 Onderwerp: Re: continental tkc 80 niet boven 160 km/u ???? |
|
|
raymond schreef: | en als ik ze online koop zijn er dan motorzaken/ bandenhal die ze tegen betaling willen monteren
( in het noorden des land )
gr |
Ja hoor, tegen het volle uurloon. Ik kan mij voorstellen dat een motorzaak niet zit te wachten op mensen die ergens hun banden goedkoop kopen (webshop) waartegen ze niet kunnen concurerren. Wees dus niet verrast als de montage en balanceren dan duurder uitvallen. Meestal zijn banden bij motorzaken duurder, maar vaak zijn de montage en balanceren heel schappelijk geprijsd. Beetje rondbellen in de omgeving kan geen kwaad. Bij motorzaken die hun banden redelijk scherp aanbieden zal het verschil van de totaalprijs niet meer zo groot zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
EP

Geregistreerd op: 3-10-2008 Berichten: 161 Woonplaats: Drenthe
|
Geplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 21:48 Onderwerp: TKC 80 |
|
|
Ik heb de TKC80's bij mijn dealer, Mulder Moteren, besteld en laten monteren. Met de eerste set ben ik terug geweest vanwege forse onbalans voor en achter. 160 was niet eens haalbaar omdat het achterwiel dan los stuiterde. Draaien van de band om de velg verplaatste het probleem. Tot nog toe hebben enkele forse lappen lood (er was 240gr voor achterwiel nodig) de ergste onbalans eruit gehaald. Komende week de nieuwe band (weer een TKC80 erom en dan gaat de dealer in overleg met conti voor een oplossing.
De banden waren inderdaad stevig aan de prijs, maar alleen op deze wijze kan en mag je nazorg/service verwachten.
Of een goed stel bandenlichters kopen!
Groeten, Erik _________________ PPM |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 6:20 Onderwerp: |
|
|
Ik kocht ze ook bij de local dealer en was daar 40 euro meer kwijt. daarvoor ga ik niet webshoppen .
Btw geen probleem met de tkc op de SE, ze slijten alleen als een gek.
2000 km en al 3/4 op  _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 19:48 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: | de pirelli komen niet eens zo goed uit de test zag ik van allroad banden |
Er staan nog wat sterretjes bij de verschillende testonderdelen, waarmee ze aangeven dat de testresultaten op dat onderdeel niet zonder meer voor andere motorfietsen overgenomen kunnen worden.
Alle banden werden getest op BMW's R1200GS en de resultaten golden dus enkel voor die motoren. Kan best zijn dat ze voor de KTM helemaal anders uitpakken. Dergelijke tests zeggen me dus niet zo heel veel. Ik probeer gewoon een set uit en als hij bevalt, prima. Zoniet, dan de volgende keer iets anders.
Ik heb op de ST870R en de AT voor weggebruik en eventueel een zandpad altijd een goed gevoel gehad met de oude Metzeler Tourance. Maar ben momenteel erg geinteresseerd in de Conti Trail Attack. Die komen er bij de volgende bandenwissel dus op. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 20:36 Onderwerp: |
|
|
zoals elders ook al gezegd:
1200GS heeft hele andere bandenmaten, dus niet vergelijkbaar!
De beste testers zitten hier... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 20 Okt. 2009, 15:06 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me af waar die 'reputatie' van de TKC vandaan komt. Zolang het droog is kan ja daar overal mee komen, op en naast de weg. Zogauw het geregend heeft is hij waardeloos. Schuiven als gek op straat, heel weinig grip in de modder, snel vollopen. En hij is duur. |
|
Naar boven |
|
 |
Tjaffel

Geregistreerd op: 7-12-2004 Berichten: 120 Woonplaats: Ten Boer
|
Geplaatst: Wo, 21 Okt. 2009, 21:23 Onderwerp: Re: continental tkc 80 niet boven 160 km/u ???? |
|
|
raymond schreef: | vraagje over tkc banden : mag je normaal niet harder mee als 160 km/u
dat las ik op het bmw forum
http://www.reifen-freigaben.de/pdf/003.pdf ( knip-plak)
en als ik ze online koop zijn er dan motorzaken/ bandenhal die ze tegen betaling willen monteren
( in het noorden des land )
gr |
Oto-moto.nl in Ten Boer, Rinket motoren vlakbij Ten Post  _________________ Gerrit
  |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Ik vraag me af waar die 'reputatie' van de TKC vandaan komt. Zolang het droog is kan ja daar overal mee komen, op en naast de weg. Zogauw het geregend heeft is hij waardeloos. Schuiven als gek op straat, heel weinig grip in de modder, snel vollopen. En hij is duur. |
Als ik dat zo lees, is de TKC in terrein niks beter dan de scorpion,,,,?
En op de weg is de Scorpion dan waarschijnlijk stukken beter ....?
Gisteren even gepolst naar het verschil in prijs tussen Conti TA en de Scorpions.... Dat is dus iets van €100,--.(set Scorp= ca€200,-, set conti = ca€300+) Dan moeten ze wel errrruug veel beter zijn .. toch? In het terrein is de TA natuurlijk helemaal niks!
Mijn vermoeden dat Gerben's combi (anakee voor ,scorp achter) echt wel de juiste is, wordt met de dag sterker! _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Momenteel rij ik ook met anakee voor en scorpion achter. De anakee is een iets betere regenband en stuurt iets soepeler in. Je wordt ook niet zo geconfronteerd met het "randje" van de band zoals bij de scorpion maar je rijdt hem evengoed volledig rond .
Wat er mij echter aan weerhoudt om de anakee de hemel in te prijzen, is dat hij merkelijk vroeger en gemakkelijker in z'n ABS te trekken is dan met de Scorpion. Vooral op DROOG wegdek  _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Rij nu ook met Anakee voor en Scorpion achter en best tevreden.
2 weekendjes geleden 2 dagen op rij hier gaan laagvliegen in de polders en het bevalt me uitstekend. Vooraan rij je de band (uiteraard) nog altijd volledig rond maar das op zich geen probleem.
Achteraan gaat ie regelmatig glijden maar das wel leutig. Als je aan het doorperen bent weet je toch dat ie kan uitbreken bij het flink op de gas gaan.... _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 19:26 Onderwerp: |
|
|
psies.. en dat vind ik best fijn: LC8 heeft toch zowieso achterwielbesturing  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 20:38 Onderwerp: |
|
|
idd driften gaat makkelijk met de scorpion... deze waarschuwt op tijd ,
een eigenschap die de conti trail gelukkig ook heeft alleen de scorpion voorband viel me ervan tegen, daarom nu dus de conti' trail gekozen, insturen is nu veel makkelijker, stabieler meer grip en rolt zonder geluid.. alleen offroad heeft de achterband een stuk minder grip dan de scorpions bij accelleratie...
de voorband stuurt dan weer makklijker offroad...
dus ik denk anakee voor en scorpion achter, ideaal meer offroad (trail)gericht.
ik heb liever voor en achter dezelfde band liggen maar nood breekt wet!
continental trail attack voor en achter op de weg...
grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
|