lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

continental tkc 80 niet boven 160 km/u ????
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 18:44    Onderwerp: continental tkc 80 niet boven 160 km/u ???? Reageer met quote

vraagje over tkc banden : mag je normaal niet harder mee als 160 km/u

dat las ik op het bmw forum lipsrsealed2

http://www.reifen-freigaben.de/pdf/003.pdf ( knip-plak)

en als ik ze online koop zijn er dan motorzaken/ bandenhal die ze tegen betaling willen monteren undecided

( in het noorden des land )

gr

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

idd een TKC80 heeft een Q snelheidsindex, en dat is t/m 160km/h

zie bijv: http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/snelheidsindex.htm

Nee, weinig bandenzaken die ze willen monteren schat ik zo... als je ze er niet bestelt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 20:44    Onderwerp: Re: continental tkc 80 niet boven 160 km/u ???? Reageer met quote

raymond schreef:
en als ik ze online koop zijn er dan motorzaken/ bandenhal die ze tegen betaling willen monteren undecided

( in het noorden des land )

gr


Ja hoor, tegen het volle uurloon. Ik kan mij voorstellen dat een motorzaak niet zit te wachten op mensen die ergens hun banden goedkoop kopen (webshop) waartegen ze niet kunnen concurerren. Wees dus niet verrast als de montage en balanceren dan duurder uitvallen. Meestal zijn banden bij motorzaken duurder, maar vaak zijn de montage en balanceren heel schappelijk geprijsd. Beetje rondbellen in de omgeving kan geen kwaad. Bij motorzaken die hun banden redelijk scherp aanbieden zal het verschil van de totaalprijs niet meer zo groot zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 21:48    Onderwerp: TKC 80 Reageer met quote

Ik heb de TKC80's bij mijn dealer, Mulder Moteren, besteld en laten monteren. Met de eerste set ben ik terug geweest vanwege forse onbalans voor en achter. 160 was niet eens haalbaar omdat het achterwiel dan los stuiterde. Draaien van de band om de velg verplaatste het probleem. Tot nog toe hebben enkele forse lappen lood (er was 240gr voor achterwiel nodig) de ergste onbalans eruit gehaald. Komende week de nieuwe band (weer een TKC80 laugh4 erom en dan gaat de dealer in overleg met conti voor een oplossing.
De banden waren inderdaad stevig aan de prijs, maar alleen op deze wijze kan en mag je nazorg/service verwachten.

Of een goed stel bandenlichters kopen!

Groeten, Erik

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 6:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kocht ze ook bij de local dealer en was daar 40 euro meer kwijt. daarvoor ga ik niet webshoppen dozey .
Btw geen probleem met de tkc op de SE, ze slijten alleen als een gek.
2000 km en al 3/4 op furious3

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

de pirelli komen niet eens zo goed uit de test zag ik van allroad banden

zit nog in dubio tkc 80 of scorpio

http://www.maaikejilles.nl/BMW/Motoplusjuni2008bandentestallroadmotoren.pdf

ik rij 80-90 % op de weg is de bedoeling evil , nu nog 99 %

gr

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

raymond schreef:
de pirelli komen niet eens zo goed uit de test zag ik van allroad banden


Er staan nog wat sterretjes bij de verschillende testonderdelen, waarmee ze aangeven dat de testresultaten op dat onderdeel niet zonder meer voor andere motorfietsen overgenomen kunnen worden.

Alle banden werden getest op BMW's R1200GS en de resultaten golden dus enkel voor die motoren. Kan best zijn dat ze voor de KTM helemaal anders uitpakken. Dergelijke tests zeggen me dus niet zo heel veel. Ik probeer gewoon een set uit en als hij bevalt, prima. Zoniet, dan de volgende keer iets anders.

Ik heb op de ST870R en de AT voor weggebruik en eventueel een zandpad altijd een goed gevoel gehad met de oude Metzeler Tourance. Maar ben momenteel erg geinteresseerd in de Conti Trail Attack. Die komen er bij de volgende bandenwissel dus op.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Okt. 2009, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

zoals elders ook al gezegd:

1200GS heeft hele andere bandenmaten, dus niet vergelijkbaar!

De beste testers zitten hier...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Di, 20 Okt. 2009, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag me af waar die 'reputatie' van de TKC vandaan komt. Zolang het droog is kan ja daar overal mee komen, op en naast de weg. Zogauw het geregend heeft is hij waardeloos. Schuiven als gek op straat, heel weinig grip in de modder, snel vollopen. En hij is duur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Okt. 2009, 21:23    Onderwerp: Re: continental tkc 80 niet boven 160 km/u ???? Reageer met quote

raymond schreef:
vraagje over tkc banden : mag je normaal niet harder mee als 160 km/u

dat las ik op het bmw forum lipsrsealed2

http://www.reifen-freigaben.de/pdf/003.pdf ( knip-plak)

en als ik ze online koop zijn er dan motorzaken/ bandenhal die ze tegen betaling willen monteren undecided

( in het noorden des land )

gr


Oto-moto.nl in Ten Boer, Rinket motoren vlakbij Ten Post thumbsup

_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Ik vraag me af waar die 'reputatie' van de TKC vandaan komt. Zolang het droog is kan ja daar overal mee komen, op en naast de weg. Zogauw het geregend heeft is hij waardeloos. Schuiven als gek op straat, heel weinig grip in de modder, snel vollopen. En hij is duur.


Als ik dat zo lees, is de TKC in terrein niks beter dan de scorpion,,,,?
En op de weg is de Scorpion dan waarschijnlijk stukken beter ....?

Gisteren even gepolst naar het verschil in prijs tussen Conti TA en de Scorpions.... Dat is dus iets van €100,--.(set Scorp= ca€200,-, set conti = ca€300+) Dan moeten ze wel errrruug veel beter zijn .. shocked2 toch? In het terrein is de TA natuurlijk helemaal niks!
Mijn vermoeden dat Gerben's combi (anakee voor ,scorp achter) echt wel de juiste is, wordt met de dag sterker!

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Momenteel rij ik ook met anakee voor en scorpion achter. De anakee is een iets betere regenband en stuurt iets soepeler in. Je wordt ook niet zo geconfronteerd met het "randje" van de band zoals bij de scorpion maar je rijdt hem evengoed volledig rond rolleyes2 .

Wat er mij echter aan weerhoudt om de anakee de hemel in te prijzen, is dat hij merkelijk vroeger en gemakkelijker in z'n ABS te trekken is dan met de Scorpion. Vooral op DROOG wegdek thinking

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Rij nu ook met Anakee voor en Scorpion achter en best tevreden.
2 weekendjes geleden 2 dagen op rij hier gaan laagvliegen in de polders en het bevalt me uitstekend. Vooraan rij je de band (uiteraard) nog altijd volledig rond maar das op zich geen probleem.
Achteraan gaat ie regelmatig glijden maar das wel leutig. Als je aan het doorperen bent weet je toch dat ie kan uitbreken bij het flink op de gas gaan....

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

psies.. en dat vind ik best fijn: LC8 heeft toch zowieso achterwielbesturing tongue3
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 22 Okt. 2009, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

idd driften gaat makkelijk met de scorpion... deze waarschuwt op tijd ,
een eigenschap die de conti trail gelukkig ook heeft 2thumbsup alleen de scorpion voorband viel me ervan tegen, daarom nu dus de conti' trail gekozen, insturen is nu veel makkelijker, stabieler meer grip en rolt zonder geluid.. alleen offroad heeft de achterband een stuk minder grip dan de scorpions bij accelleratie...
de voorband stuurt dan weer makklijker offroad...

dus ik denk anakee voor en scorpion achter, ideaal meer offroad (trail)gericht.
ik heb liever voor en achter dezelfde band liggen maar nood breekt wet!

continental trail attack voor en achter op de weg...

grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif