Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 23:31 Onderwerp: Adventure 2004 vs 2009 |
|
|
Heb de laatste twee dagen op de Adventure 990 van 2009 gereden om dat de trouwe 950 GO een grote beurt krijgt. Een paar opservaties:
- Handige alarmlichten
- Lamp altijd aan
- Ketting is nu een Regina ZRP
- Voortandwiel standard 16 (5000tpm=130km/h)? merk geen verschil met mijn 17
- Remt een stuk beter (of ligt dat aan mijn blokjesop de 950?)
- Kabels fraai weggewerkt bij stuur
- Veering harder maar dat zal mijn afstelling zijn
- Wennen in de wind (heb op de 950 het tour scherm)
- Zwarte achterbrug
- Is wel erg stil (mis mijn Akra's....)
- Injectie rijd soepeltjes (minimaal aan/uit effect)
(- In koffer kan net geen helm)
Is de huidige 990 R de oude S versie? En heeft hij meer vermogen door de afstelling van de injectie?
Groeten Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
134.33 KB |
Weergegeven: |
298 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
158.95 KB |
Weergegeven: |
297 keer |
|
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 8:50 Onderwerp: |
|
|
Zo te zien enkel pluspunten dus...(behalve het geluid, maar dat zal wel zijn omdat je akra's gewoon bent neem ik aan?)
Hoe zit het met het verbruik, is hij zuiniger geworden?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 9:56 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof dat de 08 en 09 S even hoog zijn als de 03 en 04 S.
Het vermogen en het motor karakter word bepaalt door de injectie en de nieuwe nokkenassen (en de rest natuurlijk ..)
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 10:15 Onderwerp: |
|
|
Merk je echt meer vermogen te hebben?
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 13:38 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Merk je echt meer vermogen te hebben? |
Ikke niet weten Ik begin er ook niet aan, anders weet ik toch wel weer hoe het afloopt en dan heb ik gegarrandeerd weer ruzie met mijn vrouw.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 18:04 Onderwerp: |
|
|
er schijnt inwendig aardig wat gewijzigd te zijn,
oa andere cilinderkoppen met verbeterde verbrandingskamers en andere nokkenassen, andere krukas, en lichtere drijfstangen.
En koen, de kortere draaicirkel tov van de Go zal je toch ook wel gemerkt hebben?
wat voor zadel zit er op koen?
ziet er comfy (niet standaard) uit.
En een tip voor de inruilers:
wissel je lichtschakelaar om met de unit van de nieuwe 990,
en je kunt ook op de 990 gewoon het licht uit doen
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1300&highlight=lichtschakelaar
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 22:57 Onderwerp: |
|
|
Een korte vervolg reactie:
- het vermogen komt er lineair uit, bij mijn 950 met Akra's (+speciale naalden) lijkt het midden gebied sterker. Ik voel weinig verschil tussen mijn 100pk en de 106 van de 990
- Deze (niet S) is best hoog, de 2009S bestaat niet meer lijkt, is nu de R
- Even de ABS 'getest', raar gevoel aan je pedaal als je hard remt. Remt wel veel beter (zijn het andere remmen/blokken?)
- De draai circel is zeker niet beter maar de schroeven lijken nog geheel uitgedraaid
- Verder slingeren van stuur bij loslaten rond de 70 km/h.
- Het zadel zit goed maar of het veel beter is weet ik niet, zir voor info:
http://www.motocare.be/motocare/ktm/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=95
Tenslotte mijn grote beurt duurd langer omdat de kleppen gesteld moeten worden en dan de nokkenas eruit moet voor de nieuwe plaatjes. Dit was nieuw voor me en waarom zou dit zo lang duren?
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 23 Jun. 2009, 23:07 Onderwerp: |
|
|
klopt op zich wel: ALs je plaatjes moet wisselen dan moet de nokkenas los, dat is de enige manier om de plaatjes eruit te halen.
Dat is echter niet veel werk: De as wordt namelijk via een tandwiel aangedreven, en der hoeft dus geen kettinkje af ofzo... gewoon 4 boutjes los. Maar, je moet er wel een beetje bij kunnen.
Waarom het lang moet duren? geen idee... als het toch al uit elkaar ligt, hoeft het volgens mij niet zo veel langer te duren hoor!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 9:19 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Een korte vervolg reactie:
- het vermogen komt er lineair uit, bij mijn 950 met Akra's (+speciale naalden) lijkt het midden gebied sterker. Ik voel weinig verschil tussen mijn 100pk en de 106 van de 990
- Deze (niet S) is best hoog, de 2009S bestaat niet meer lijkt, is nu de R
- Even de ABS 'getest', raar gevoel aan je pedaal als je hard remt. Remt wel veel beter (zijn het andere remmen/blokken?)
- De draai circel is zeker niet beter maar de schroeven lijken nog geheel uitgedraaid
- Verder slingeren van stuur bij loslaten rond de 70 km/h.
- Het zadel zit goed maar of het veel beter is weet ik niet, zir voor info:
http://www.motocare.be/motocare/ktm/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=95
Tenslotte mijn grote beurt duurd langer omdat de kleppen gesteld moeten worden en dan de nokkenas eruit moet voor de nieuwe plaatjes. Dit was nieuw voor me en waarom zou dit zo lang duren?
Groeten Koen |
Slingerd het stuur bij 70 km/h als je het los laat? Dat lijkt me niet echt iets positiefs...
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 12:55 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Slingerd het stuur bij 70 km/h als je het los laat? Dat lijkt me niet echt iets positiefs... |
Die van mij doet dat momenteel ook weer...teken dat de voorband begint te verslijten.
Dat slingeren zit er gemakkelijk in en kan diverse vrij onschuldige redenen hebben : slijtage voorband, onbalans voorband, balhoofdlager te los, te weinig ingaande demping achteraan, zware belasting in topkoffer en in een zeldzaam geval zelfs versleten wiellager vooraan.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, die slinger zat in mijn oude 950. maar ook in m'n 990.
en zoals raketman aangeeft kan het verschillende oorzaken hebben of een combinatie van de dingen.
op de 990 heb ik er al een tijdje geen last van, misschien omdat ik nou eens ZELF de balhoofdlagers heb afgesteld na kroonplaat wisselen?
namelijk niet te truttig die afstelling aandraaien, zodat de balhoofdlagers als een soort stuurdemper gaan werken.
of een stuurdemper monteren, maar dat is wel een heel dure oplossing om dat wiebeltje er uit te krijgen
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:04 Onderwerp: |
|
|
Dus het is niet echt heel heftig.
|
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:28 Onderwerp: |
|
|
Voor de duidelijkheid, het is zeker geen probleem. Je moet je stuur bij 70-80 km/h niet te lang loslaten. Bij 'normaal' gebruik merk je er niets van.
Mijn eigen 950 heeft er ook lichtjes last van, waarschijnlijk een combinatie van dingen die de eigen frequentie triggeren. Bij andere snelheden komt het in het geheel niet voor en als je al 1 vinger op het stuur legt is het weg,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
FredW
Geregistreerd op: 24-10-2008 Berichten: 47 Woonplaats: Aalst (B)
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2009, 9:57 Onderwerp: |
|
|
Ik had daar dus helemaal geen last van. Gisteren een nieuwe voorband gestoken (scorpion) en hopla: hij slingert een beetje. Niet veel, maar toch net voelbaar.
Ik ga mijn wiel eens opnieuw laten balanceren I guess.
PS. 28.000km met mijn vorige voorband gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
BikeBrother
Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 17:12 Onderwerp: |
|
|
sinds ik nieuwe banden erop heb (originele pireli scorpions) slingert de motor met handen los voor ook heftig. ondanks dat het wiel is uitgebalanceerd. een van de ktm mensen bij de orangeday bij andre-motors in ermelo vertelde dat pirelli een hele serie slechte voorbanden heeft geleverd. daar is niets aan te doen dan oprijden of een nieuwe band nemen van recente productie.
afgelopen week tkc 80 erop gehad voor de EAR en zonder uitbalanceren is de slinger weg. ligt dus echt aan de pireli band.
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
|
|