lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

motor valt stil zonder mij eerst te vragen !
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Aug. 2009, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
De kwikkolom carb tune spullen zijn nog nauwkeuriger.


Precies, die gebruik ik dan ook... smiley2 Alleen zijn het geen kwikkolommen, maar gedempte plunjers die op hetzelfde principe werken. Werkt perfect!

4 cmHg is een afwijking die je echt wel opvalt als je hem hebt weg gesteld. Voor het afstellen nog niet eens zozeer, maar erna is het heel duidelijk. Kan best nog binnen de KTM-toleranties vallen, maar niet binnen die van mij. Ik vind het gewoon veel te veel. Hij pakt nu beter, levendiger op en loopt stationair merkbaar lekkerder. Daarmee is het verhaal van plotseling uitvallen nog niet helemaal weg, maar wel al een stuk minder geworden.

Groeten,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht ten overvloede nog even dit. Ik ben voor de gein eventjes snel aan het rekenen geweest...

4 cm kwikkolom komt ongeveer overeen met 54 millibar. Is dus echt veel als je dat als onderling drukverschil hebt tussen beide cilinders.
Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat KTM zo'n waarde nog als toelaatbaar bestempelt. Geloof ik helemaal niks van. En als je synchronisatieapparaat een dergelijke waarde niet aangeeft, dan moet je hem in mijn ogen direct in de vuilbak gooien.

Veel beter dan 4 mm kwik verschildruk kom je overigens niet bij het synchroniseren van de 950 en daar ben ik dan ook gestopt. Maar van 4 cm naar 4 mm verschil is echt heel duidelijk merkbaar.

Inmiddels lekker aan het rijden en na een keer goed warm rijden ook niet meer afgeslagen...

Groeten,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif