lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

motor valt stil zonder mij eerst te vragen !
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 14:52    Onderwerp: motor valt stil zonder mij eerst te vragen ! Reageer met quote

Vandaag vertraag ik aan een kruispunt, ik trek mijn koppeling in en plop, de motor valt uit. Simpelweg, uit. Al bollende herstart en hops verder naar huis gereden.

Dat was al de tweede keer deze week.

Woensdagochtend deed ie hetzelfde vlak voor ik de oprit van de autostrade wou oprijden. Gewoon, bij 't intrekken van de koppeling, ploef, stil.

devil

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Niks van aantrekken...herstarten en verderkarren maar thumbsup


grin

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

koppelingsschakelaar die hapert?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is het tweede feit dat zich voordoet ivm. de koppeling.
Misschien is er toch ergens iets dat niet klopt?

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 2:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
koppelingsschakelaar die hapert?


dat soort klote schakelaars moet je er van af het begin al afhalen
schilt je een hoop rotzooi onderweg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

het is nog te vroeg om goeie conclusies te trekken. Vergelijk het met bij de dokter gaan : als je niet ziek genoeg bent kan hij niet bepalen wat er juist scheelt. Idem nu met de 950.

Als ik zoek op stilvallen, dan kan het blijkbaar ook veroorzaakt worden door een slechte carbu afstelling. Nu, ik heb toch al het idee dat ie te arm staat sinds hij terug is van groot onderhoud, dus dat ga ik binnen twee weken op een testbank laten controleren.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Had ik vrijdagochtend ook, bij terugschakelen voor een rotonde. Poef-stil. Rijdend gestart en verder naar mijn werk niks bijzonders. Nooit eerder gehad ook. Zou het iets kunnen zijn met het weer, de luchtsamenstelling of zo.
Echt geen idee. stars

Groet
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Blok koud of goed warm? Choke uit of nog niet?
't Is mij ook 1 keer overkomen, een km of 4 na vertrek, met de choke nog half open. Terug gestart, niks aan de hand. Sindsdien ook niet meer gebeurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

warm en zonder sjok. Na minstens een half uur rijden.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jul. 2009, 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Sluit om te beginnen eens dingen uit. Doet hij het ook als je hem bv. in zijn vrij zet, dus bij geen koppelinggebruik? Hoe valt hij uit, klinkt het hetzelfde als met de contactsleutel of geeft hij een terugslag? Is het begonnen na een 15.000 km-beurt, kleppen gesteld? Best belangrijke zaken als je een diagnose wilt stellen. Je kan niet zomaar vragen: hij valt uit, wat is er aan de hand? Er spelen veel te veel zaken mee.
De mijne heeft het laatste, terugslag. Ik wacht nog op mijn nieuwe synchroniseerapparatuur en dan ga ik ermee aan de slag.

Groeten,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jul. 2009, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Sluit om te beginnen eens dingen uit. Doet hij het ook als je hem bv. in zijn vrij zet, dus bij geen koppelinggebruik? Hoe valt hij uit, klinkt het hetzelfde als met de contactsleutel of geeft hij een terugslag? Is het begonnen na een 15.000 km-beurt, kleppen gesteld? Best belangrijke zaken als je een diagnose wilt stellen. Je kan niet zomaar vragen: hij valt uit, wat is er aan de hand? Er spelen veel te veel zaken mee.
De mijne heeft het laatste, terugslag. Ik wacht nog op mijn nieuwe synchroniseerapparatuur en dan ga ik ermee aan de slag.

Groeten,
Harry


in mijn openingstekst staat al veel info dacht ik. Smile En 't is met een plofje. Net of iemand de dodemansknop omslaat.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jul. 2009, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dodemansknop omslaan doet in feite hetzelfde als je contact afzetten: gewoon geen vonk meer. Probeer maar eens. Maar als je hem dan weer op contact zet terwijl de motor nog niet is uitgelopen krijg je een deftige knal. Het zou dus kunnen dat je dodemansknop op instorten staat, maar die kans acht ik niet zo heel groot. Je kan het ook zoeken in de koppelingsschakelaar, vrijloopschakelaar en zijstandaardschakelaar (valt hij ook onder het rijden soms even weg?)

Maar als het echt duidelijk met een plofje gaat kan het ook bij jou wijzen op slechte synchronisatie. Door het kleppen stellen verloopt die al en sommige dealers corrigeren dat niet. Let eens op of het ook gebeurt als je hem in vrij zet. En ga ook eens letten op klappen in de luchtfilterbak. Die zijn best heftig maar worden door je luchtfilterbak heel erg gedempt en je kan ze soms voelen tot in het zadel.

Wat ook kan spelen is luchtinlek, bv bij vacuumaansluitingen. Slangetjes? Dan gaat hij knallen in de uitlaat bij gas loslaten. (doet hij trouwens ook, zij het in mindere mate, als je je Secundair luchtsysteem nog niet hebt afgeblind; dat is dan weer normaal)
Of is hij gewoon juist aan onderhoud toe, dat kan natuurlijk ook. Slechte bougies is bv. ook zo'n onderschatte oorzaak. Daarom beginnen met bepaalde zaken uitsluiten.

Groeten,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilcotroost



Geregistreerd op: 15-8-2009
Berichten: 5
Woonplaats: MAARSSEN

BerichtGeplaatst: Za, 15 Aug. 2009, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Exact hetzelfde euvel heb ik met mijn 990 Adventure. Er gaan soms tijden voorbij dat ik er geen last van heb maar dan opeens is het er weer; precies op het moment dat ik de koppeling inknijp geeft de motor de geest cry .

Als je de rem inknijpt moet het remachterlicht aan; dat is duidelijk. Maar hoe zit het met de koppelingsschakelaar? Wat is daar de functie van?

Mijn dealer heeft, nadat ik het probleem meldde bij mijn 1000 beurt, contact gezocht met de boys van KTM. Helaas; nog nooit van gehoord... uhoh

Heb er maar mee leren leven.

Greetz, Wilco.

_________________
Over 10 maanden van Hiero naar Tokyo !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Aug. 2009, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteravond mijn synchronisatieapparatuur maar eens opgetuigd, was hem toch een kleine beurt aan het geven.
Het verschil tussen de voorste en achterste cilinder was dik 4 cmHg. Stond dus danig verkeerd. En is dus bij de laatste beurt duidelijk niet gecorrigeerd. Hij loopt nu uiteraard weer veel soepeler en trillingsarmer. Vanavond nog eens een proefrit maken, dan zien we wel hoe het gaat.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Aug. 2009, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Gisteravond mijn synchronisatieapparatuur maar eens opgetuigd, was hem toch een kleine beurt aan het geven.
Het verschil tussen de voorste en achterste cilinder was dik 4 cmHg. Stond dus danig verkeerd. En is dus bij de laatste beurt duidelijk niet gecorrigeerd. Hij loopt nu uiteraard weer veel soepeler en trillingsarmer. Vanavond nog eens een proefrit maken, dan zien we wel hoe het gaat.


4cmHg valt nog binnen de afwijking tolerantie....Als je dealer een digitaal ding gebruikt dat enkel met leds aangeeft of de synchro ok is (rood is off, groen is binnentolerantie) dan kan hij die afwijking niet gezien hebben. Was bij BMW dealers ook vaak het geval. Ik gebruik een setje trillingsgedempte vacuummeters ( al meer dan 12 jaar denk ik) en die geven een meer gedetaileerde weergave. De kwikkolom carb tune spullen zijn nog nauwkeuriger. Op de SMT heb ik nog niet gekeken, maar op mijn vorige BMW's en andere moto's had ik met die vacuummeters zeer goede resultaten
Een afwijking van 2-4cmHg zou je eventueel wel kunnen voelen, maar de meeste rijders voelen er niet veel van. Jij hebt dus een goeie "feeling" smiley2

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif