Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 22:28 Onderwerp: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is |
|
|
Eh bien,
drie zaterdagen geleden bracht ik m'n KTM 950 Adventure binnen bij Motorshop DeSmet in Waregem. De opdracht : een groot onderhoud.
Deze ochtend stond ik daar : 'm was nog niet klaar. Omdat ik min of meer beschaafd ben, heb ik mijn ongenoegen zo beleefd mogelijk geformuleerd en gevraagd waarom er zoveel tijd nodig was. Men had me immers verzekerd dat 'm klaar ging zijn.
De uitleg was de volgende. Ik ga zo weinig mogelijk fouten proberen maken want simpel is het niet :
bij 't bestellen van bepaalde onderdelen noodzakelijk voor 't groot onderhoud, bleek KTM Europe die onderdelen te weigeren omdat er nog een TI (technische interventie) open stond. En om díe TI te doen moest er nóg een andere TI uitgevoerd worden. Twee TI's dus die nog open stonden. TI's zijn ingrepen waarvoor de dealer een vooraf afgesproken vergoeding krijgt voor het geleverde werk. Ewel, die eerste TI was blijkbaar eentje om U tegen te zeggen, nl. de controle of de oliesproeiers die de krukas smeren, vastgezet waren. Daar moet driekwart van 't blok voor open. Dat kost 10u werk. En daar zijn wat onderdelen voor nodig die besteld en geleverd moeten worden en zo. Dat kost dus ook weeral x aantal dagen tijd.
wel, uiteindelijk bleek dus dat beide Ti's al waren uitgevoerd door een eerdere garagist elders in 't land. Maar ze waren blijven openstaan omdat die ze nooit "geclaimd" had.
Veel werk en tijdverlies voor niks dus.
Of toch, eigenlijk, niet voor niks. Want het KTM-systeem is dus echt wel wonderbaarlijk goed. Dankzij dat systeem weten ze per moto wat eraan gedaan is en wat niet. En als 't niet gedaan is, dan weigeren ze gewoon elke medewerking aan de dealer totdat het wél gedaan is. Niet dat de dealer dat tof vindt...
Stel u dus eens voor zeg dat ge uw KTM binnendoet bij een gewone dealer, ene die niks geen toegang heeft tot het KTMsysteem, en die dus niet weet dat er iets ernstigs aan uw moto mankeert. Wel, dan gade dus iets ferm strafs meemaken. Ooit ergens, onderweg.
Kortom, ik ben toch weer efkes blij dat ik mijne moto bij een erkende dealer binnengedaan heb.
Maar daarmee heb ik hem nog niet terug natuurlijk.
Morgen zou 'm klaar moeten zijn. Ben curieus naar 't eindresultaat. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Alleen jammer dat hij niet antwoordt op mijn mail...
Ik had em een mail gestuurd met de vraag of dat chassisnr alle noodzakelijke modificaties/controles had gehad en of er zware herstellingen geweest waren. Dit ivm een mogelijk aankoop van een 2ehandse.
Helaas na 2 dagen nog geen antwoord. Had de mail zaterdag verzonden, dus dinsdag en woensdag waren ze daar aan het werk. _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 2:46 Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is |
|
|
Muug schreef: | Eh bien,
drie zaterdagen geleden bracht ik m'n KTM 950 Adventure binnen bij Motorshop DeSmet in Waregem. De opdracht : een groot onderhoud.
Deze ochtend stond ik daar : 'm was nog niet klaar. Omdat ik min of meer beschaafd ben, heb ik mijn ongenoegen zo beleefd mogelijk geformuleerd en gevraagd waarom er zoveel tijd nodig was. Men had me immers verzekerd dat 'm klaar ging zijn.
De uitleg was de volgende. Ik ga zo weinig mogelijk fouten proberen maken want simpel is het niet :
bij 't bestellen van bepaalde onderdelen noodzakelijk voor 't groot onderhoud, bleek KTM Europe die onderdelen te weigeren omdat er nog een TI (technische interventie) open stond. En om díe TI te doen moest er nóg een andere TI uitgevoerd worden. Twee TI's dus die nog open stonden. TI's zijn ingrepen waarvoor de dealer een vooraf afgesproken vergoeding krijgt voor het geleverde werk. Ewel, die eerste TI was blijkbaar eentje om U tegen te zeggen, nl. de controle of de oliesproeiers die de krukas smeren, vastgezet waren. Daar moet driekwart van 't blok voor open. Dat kost 10u werk. En daar zijn wat onderdelen voor nodig die besteld en geleverd moeten worden en zo. Dat kost dus ook weeral x aantal dagen tijd.
wel, uiteindelijk bleek dus dat beide Ti's al waren uitgevoerd door een eerdere garagist elders in 't land. Maar ze waren blijven openstaan omdat die ze nooit "geclaimd" had.
Veel werk en tijdverlies voor niks dus.
Of toch, eigenlijk, niet voor niks. Want het KTM-systeem is dus echt wel wonderbaarlijk goed. Dankzij dat systeem weten ze per moto wat eraan gedaan is en wat niet. En als 't niet gedaan is, dan weigeren ze gewoon elke medewerking aan de dealer totdat het wél gedaan is. Niet dat de dealer dat tof vindt...
Stel u dus eens voor zeg dat ge uw KTM binnendoet bij een gewone dealer, ene die niks geen toegang heeft tot het KTMsysteem, en die dus niet weet dat er iets ernstigs aan uw moto mankeert. Wel, dan gade dus iets ferm strafs meemaken. Ooit ergens, onderweg.
Kortom, ik ben toch weer efkes blij dat ik mijne moto bij een erkende dealer binnengedaan heb.
Maar daarmee heb ik hem nog niet terug natuurlijk.
Morgen zou 'm klaar moeten zijn. Ben curieus naar 't eindresultaat. |
beetje raar verhaal ???? toen jij die afspraak maakte had hij in zijn computer moeten kijken of er nog modificatie's open staan, zodat hij alle spullen op voorraad heeft als jij je motor binnen doet.
en waarom heeft hij dit niet op voorraad hij kan toch in zijn klanten bestand kijken ???? en zijn klanten laten weten dat er nog modificatie's open staan, ook goed voor zijn achterzak, en een tevreden klantenbestand.
DUS WAT IS EEN GOEDE DEALER  |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 11:59 Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is |
|
|
Muug schreef: | Eh bien,
Stel u dus eens voor zeg dat ge uw KTM binnendoet bij een gewone dealer, ene die niks geen toegang heeft tot het KTMsysteem, en die dus niet weet dat er iets ernstigs aan uw moto mankeert. Wel, dan gade dus iets ferm strafs meemaken. Ooit ergens, onderweg.
Kortom, ik ben toch weer efkes blij dat ik mijne moto bij een erkende dealer binnengedaan heb.
. |
Als de eerste dealer ZEGT dat ie het wel uitgevoerd heeft......maar alleen de vergoeding opstrijkt en niks doet, ga jij of de volgende eigenaar dat ook meemaken .....  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
FredW
Geregistreerd op: 24-10-2008 Berichten: 47 Woonplaats: Aalst (B)
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:02 Onderwerp: |
|
|
Dat is dus de reden waarom ik onlangs van dealer verandert ben (zie ander topicje). Die bewuste dealer deed gewoon een onderhoud, maar werkte helemaal niet met dat systeem. Resultaat: TI's waren niet gedaan en mijn onderhoudshistorie was helemaal niet bijgehouden. Niemand wist nog wat er wel en wat er niet gedaan was.
Dus als de officiele dealer er vierkant zijn voeten aanveegt werkt dat fantastische systeem niet natuurlijk.
Het systeem is inderdaad wel behoorlijk fantastisch, bij mijn laatste onderhoud heb ik een uitprintje gekregen uit dat systeem met de checklists van wat er gedaan is en een overzicht van alle TI's. Allemaal aan mijn chassisnummer verbonden. Het meeste daarvan kan je ook online opvragen. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:03 Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is |
|
|
mr wheely schreef: |
beetje raar verhaal ???? toen jij die afspraak maakte had hij in zijn computer moeten kijken of er nog modificatie's open staan, zodat hij alle spullen op voorraad heeft als jij je motor binnen doet.
en waarom heeft hij dit niet op voorraad hij kan toch in zijn klanten bestand kijken ???? en zijn klanten laten weten dat er nog modificatie's open staan, ook goed voor zijn achterzak, en een tevreden klantenbestand.
DUS WAT IS EEN GOEDE DEALER  |
heb ik hem ook gezegd. Maar 'k heb zijn uitleg niet goed begrepen. Het klonk alsof hij van sommige bij KTM europe openstaande TI's alleen maar te weten komt dat ze openstaan op 't moment dat er effectief onderdelen voor besteld worden. Dus ze willen bvb. iets aan de nokken doen en daar bestellen ze dan iets voor en dan krijgen ze een njet van KTM europe omdat er nog ergens een TI van openstaat (bvb de nokkenasketting) die eerst moet opgelost worden vooraleer ze aan die nokken mogen verderwerken. 't was zoiets van uitleg...
wat het begrip "klanten" betreft... onder de dealers leeft nogal sterk de opinie dat wie de moto verkoopt, er moet voor zorgen dat alle ti's zijn uitgevoerd. Bij mij is dat DAM Motors. Dus DAM had ooit, ergens in 2005 alle TI's moeten uitvoeren hebben. Nu mag DeSmet daarvoor opdraaien en ik kan me voorstellen dat dat niet echt leuk is.
Feit blijft dat een nonKTMdealer géén weet heeft van die TI's en die zwakke punten dus ook nooit voortijdig kan herstellen. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:07 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Alleen jammer dat hij niet antwoordt op mijn mail...
Ik had em een mail gestuurd met de vraag of dat chassisnr alle noodzakelijke modificaties/controles had gehad en of er zware herstellingen geweest waren. Dit ivm een mogelijk aankoop van een 2ehandse.
Helaas na 2 dagen nog geen antwoord. Had de mail zaterdag verzonden, dus dinsdag en woensdag waren ze daar aan het werk. |
amai, TRX, ik wist niet dat gij zo ongeduldig waart. Twee dagen lijkt me toch niet echt dramatisch lang hoor. Ze verzuipen ginder aan de toog trouwens aan 't werk....
Neen, als ik u was, zou ik ginder binnengaan. Gewoon rechtstreeks vragen. Dan kunnen ze u niet negeren. Rechtstreeks contact is nog steeds de allerbeste methode.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:47 Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is |
|
|
Muug schreef: | mr wheely schreef: |
beetje raar verhaal ???? toen jij die afspraak maakte had hij in zijn computer moeten kijken of er nog modificatie's open staan, zodat hij alle spullen op voorraad heeft als jij je motor binnen doet.
en waarom heeft hij dit niet op voorraad hij kan toch in zijn klanten bestand kijken ???? en zijn klanten laten weten dat er nog modificatie's open staan, ook goed voor zijn achterzak, en een tevreden klantenbestand.
DUS WAT IS EEN GOEDE DEALER  |
heb ik hem ook gezegd. Maar 'k heb zijn uitleg niet goed begrepen. Het klonk alsof hij van sommige bij KTM europe openstaande TI's alleen maar te weten komt dat ze openstaan op 't moment dat er effectief onderdelen voor besteld worden. Dus ze willen bvb. iets aan de nokken doen en daar bestellen ze dan iets voor en dan krijgen ze een njet van KTM europe omdat er nog ergens een TI van openstaat (bvb de nokkenasketting) die eerst moet opgelost worden vooraleer ze aan die nokken mogen verderwerken. 't was zoiets van uitleg...
wat het begrip "klanten" betreft... onder de dealers leeft nogal sterk de opinie dat wie de moto verkoopt, er moet voor zorgen dat alle ti's zijn uitgevoerd. Bij mij is dat DAM Motors. Dus DAM had ooit, ergens in 2005 alle TI's moeten uitvoeren hebben. Nu mag DeSmet daarvoor opdraaien en ik kan me voorstellen dat dat niet echt leuk is.
Feit blijft dat een nonKTMdealer géén weet heeft van die TI's en die zwakke punten dus ook nooit voortijdig kan herstellen. |
ik blijf erbij, als hij eerst zijn computer bekeken had was jij nu je motor geen 3 weken kwijt en de rest van zijn verhaal is in mijn ogen bullshit |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 20:19 Onderwerp: |
|
|
tja,
we zullen het wel nooit weten. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Nadeel vind ik dat je helemaal in de tang zit van het KTM dealer netwerk.
Monopoly positie.
Ik met een iets oudere KTM die zelf onderhoud doet zou verstoken kunnen zijn van onderdelen.
Ook hier geld heb je een goede dealer en garantie  _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 2:17 Onderwerp: |
|
|
Booom schreef: | Nadeel vind ik dat je helemaal in de tang zit van het KTM dealer netwerk.
Monopoly positie.
Ik met een iets oudere KTM die zelf onderhoud doet zou verstoken kunnen zijn van onderdelen.
Ook hier geld heb je een goede dealer en garantie  |
daarom kun je die modificatie's van je motor zelf opzoeken via de ktm site, en dan kan jij lekker zelf sleutelen
en Muug je kunt dit wel weten door in de computer te kijken en te zien of de modificatie's gebeurt zijn en op welke datum.
als je vorige dealer dit niet gedaan heeft en echt het geld opgestreken heeft, dan zou deze dealer die 9 uur niet terug krijgen.
en dan kun je ff bellen naar de importeur om je beklacht te doen,
dan kunnen zij die rotte appel ervan tussen halen  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 8:48 Onderwerp: |
|
|
waarom ga ik bij een dealer? Juist, omdat ik zelf niet genoeg weet.
Verder beweert De Smet dat een particulier niet evenveel info te zien krijgt als de dealer zelf. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
FredW
Geregistreerd op: 24-10-2008 Berichten: 47 Woonplaats: Aalst (B)
|
Geplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 10:09 Onderwerp: |
|
|
Conclusie: dealers in België trekken op geen kl*ten !
Spijtig... prachtige moto's, maar als er iets aan gedaan moet worden... Had ik toch maar een BMW gekocht
Yeah right  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 10:53 Onderwerp: |
|
|
wel
als ik me niet vergis werken die gasten tenminste met vaste standaardtarieven. Zoveel voor een klein, zoveel voor een groot. Dan weet je wat ge gaat moeten betalen. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 2:48 Onderwerp: |
|
|
FredW schreef: | Conclusie: dealers in België trekken op geen kl*ten !
Spijtig... prachtige moto's, maar als er iets aan gedaan moet worden... Had ik toch maar een BMW gekocht
Yeah right  |
ik weet niet meer naar welke dealer den Bompie gaat, maar ik geloof wel dat die super tevrede is, en als je dan ziet met wat voor een fietsje die naar huis mag als leen motor, dan zou ik die kiezen
en ja in NL is het hetzelfde hoor goede en minder goede  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|