lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

waarom bij een goede erkende dealer nuttig is
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 22:28    Onderwerp: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is Reageer met quote

Eh bien,

drie zaterdagen geleden bracht ik m'n KTM 950 Adventure binnen bij Motorshop DeSmet in Waregem. De opdracht : een groot onderhoud.

Deze ochtend stond ik daar : 'm was nog niet klaar. devil Omdat ik min of meer beschaafd ben, heb ik mijn ongenoegen zo beleefd mogelijk geformuleerd en gevraagd waarom er zoveel tijd nodig was. Men had me immers verzekerd dat 'm klaar ging zijn.

De uitleg was de volgende. Ik ga zo weinig mogelijk fouten proberen maken want simpel is het niet :

bij 't bestellen van bepaalde onderdelen noodzakelijk voor 't groot onderhoud, bleek KTM Europe die onderdelen te weigeren omdat er nog een TI (technische interventie) open stond. En om díe TI te doen moest er nóg een andere TI uitgevoerd worden. Twee TI's dus die nog open stonden. TI's zijn ingrepen waarvoor de dealer een vooraf afgesproken vergoeding krijgt voor het geleverde werk. Ewel, die eerste TI was blijkbaar eentje om U tegen te zeggen, nl. de controle of de oliesproeiers die de krukas smeren, vastgezet waren. Daar moet driekwart van 't blok voor open. Dat kost 10u werk. En daar zijn wat onderdelen voor nodig die besteld en geleverd moeten worden en zo. Dat kost dus ook weeral x aantal dagen tijd.
wel, uiteindelijk bleek dus dat beide Ti's al waren uitgevoerd door een eerdere garagist elders in 't land. Maar ze waren blijven openstaan omdat die ze nooit "geclaimd" had.
Veel werk en tijdverlies voor niks dus. furious3
Of toch, eigenlijk, niet voor niks. Want het KTM-systeem is dus echt wel wonderbaarlijk goed. Dankzij dat systeem weten ze per moto wat eraan gedaan is en wat niet. En als 't niet gedaan is, dan weigeren ze gewoon elke medewerking aan de dealer totdat het wél gedaan is. thumbsup Niet dat de dealer dat tof vindt... happy

Stel u dus eens voor zeg dat ge uw KTM binnendoet bij een gewone dealer, ene die niks geen toegang heeft tot het KTMsysteem, en die dus niet weet dat er iets ernstigs aan uw moto mankeert. Wel, dan gade dus iets ferm strafs meemaken. Ooit ergens, onderweg.

Kortom, ik ben toch weer efkes blij dat ik mijne moto bij een erkende dealer binnengedaan heb.

Maar daarmee heb ik hem nog niet terug natuurlijk. lipsrsealed2
Morgen zou 'm klaar moeten zijn. Ben curieus naar 't eindresultaat.

TRX

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2009, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen jammer dat hij niet antwoordt op mijn mail...

Ik had em een mail gestuurd met de vraag of dat chassisnr alle noodzakelijke modificaties/controles had gehad en of er zware herstellingen geweest waren. Dit ivm een mogelijk aankoop van een 2ehandse.

Helaas na 2 dagen nog geen antwoord. Had de mail zaterdag verzonden, dus dinsdag en woensdag waren ze daar aan het werk.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 2:46    Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is Reageer met quote

Muug schreef:
Eh bien,

drie zaterdagen geleden bracht ik m'n KTM 950 Adventure binnen bij Motorshop DeSmet in Waregem. De opdracht : een groot onderhoud.

Deze ochtend stond ik daar : 'm was nog niet klaar. devil Omdat ik min of meer beschaafd ben, heb ik mijn ongenoegen zo beleefd mogelijk geformuleerd en gevraagd waarom er zoveel tijd nodig was. Men had me immers verzekerd dat 'm klaar ging zijn.

De uitleg was de volgende. Ik ga zo weinig mogelijk fouten proberen maken want simpel is het niet :

bij 't bestellen van bepaalde onderdelen noodzakelijk voor 't groot onderhoud, bleek KTM Europe die onderdelen te weigeren omdat er nog een TI (technische interventie) open stond. En om díe TI te doen moest er nóg een andere TI uitgevoerd worden. Twee TI's dus die nog open stonden. TI's zijn ingrepen waarvoor de dealer een vooraf afgesproken vergoeding krijgt voor het geleverde werk. Ewel, die eerste TI was blijkbaar eentje om U tegen te zeggen, nl. de controle of de oliesproeiers die de krukas smeren, vastgezet waren. Daar moet driekwart van 't blok voor open. Dat kost 10u werk. En daar zijn wat onderdelen voor nodig die besteld en geleverd moeten worden en zo. Dat kost dus ook weeral x aantal dagen tijd.
wel, uiteindelijk bleek dus dat beide Ti's al waren uitgevoerd door een eerdere garagist elders in 't land. Maar ze waren blijven openstaan omdat die ze nooit "geclaimd" had.
Veel werk en tijdverlies voor niks dus. furious3
Of toch, eigenlijk, niet voor niks. Want het KTM-systeem is dus echt wel wonderbaarlijk goed. Dankzij dat systeem weten ze per moto wat eraan gedaan is en wat niet. En als 't niet gedaan is, dan weigeren ze gewoon elke medewerking aan de dealer totdat het wél gedaan is. thumbsup Niet dat de dealer dat tof vindt... happy

Stel u dus eens voor zeg dat ge uw KTM binnendoet bij een gewone dealer, ene die niks geen toegang heeft tot het KTMsysteem, en die dus niet weet dat er iets ernstigs aan uw moto mankeert. Wel, dan gade dus iets ferm strafs meemaken. Ooit ergens, onderweg.

Kortom, ik ben toch weer efkes blij dat ik mijne moto bij een erkende dealer binnengedaan heb.

Maar daarmee heb ik hem nog niet terug natuurlijk. lipsrsealed2
Morgen zou 'm klaar moeten zijn. Ben curieus naar 't eindresultaat.

beetje raar verhaal ???? toen jij die afspraak maakte had hij in zijn computer moeten kijken of er nog modificatie's open staan, zodat hij alle spullen op voorraad heeft als jij je motor binnen doet.
en waarom heeft hij dit niet op voorraad hij kan toch in zijn klanten bestand kijken ???? en zijn klanten laten weten dat er nog modificatie's open staan, ook goed voor zijn achterzak, en een tevreden klantenbestand.

DUS WAT IS EEN GOEDE DEALER laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 11:59    Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is Reageer met quote

Muug schreef:
Eh bien,

.

Als de eerste dealer ZEGT dat ie het wel uitgevoerd heeft......maar alleen de vergoeding opstrijkt en niks doet, ga jij of de volgende eigenaar dat ook meemaken ..... angry

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
FredW

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is dus de reden waarom ik onlangs van dealer verandert ben (zie ander topicje). Die bewuste dealer deed gewoon een onderhoud, maar werkte helemaal niet met dat systeem. Resultaat: TI's waren niet gedaan en mijn onderhoudshistorie was helemaal niet bijgehouden. Niemand wist nog wat er wel en wat er niet gedaan was.

Dus als de officiele dealer er vierkant zijn voeten aanveegt werkt dat fantastische systeem niet natuurlijk.

Het systeem is inderdaad wel behoorlijk fantastisch, bij mijn laatste onderhoud heb ik een uitprintje gekregen uit dat systeem met de checklists van wat er gedaan is en een overzicht van alle TI's. Allemaal aan mijn chassisnummer verbonden. Het meeste daarvan kan je ook online opvragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:03    Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is Reageer met quote

mr wheely schreef:

beetje raar verhaal ???? toen jij die afspraak maakte had hij in zijn computer moeten kijken of er nog modificatie's open staan, zodat hij alle spullen op voorraad heeft als jij je motor binnen doet.
en waarom heeft hij dit niet op voorraad hij kan toch in zijn klanten bestand kijken ???? en zijn klanten laten weten dat er nog modificatie's open staan, ook goed voor zijn achterzak, en een tevreden klantenbestand.

heb ik hem ook gezegd. Maar 'k heb zijn uitleg niet goed begrepen. Het klonk alsof hij van sommige bij KTM europe openstaande TI's alleen maar te weten komt dat ze openstaan op 't moment dat er effectief onderdelen voor besteld worden. Dus ze willen bvb. iets aan de nokken doen en daar bestellen ze dan iets voor en dan krijgen ze een njet van KTM europe omdat er nog ergens een TI van openstaat (bvb de nokkenasketting) die eerst moet opgelost worden vooraleer ze aan die nokken mogen verderwerken. 't was zoiets van uitleg...

wat het begrip "klanten" betreft... onder de dealers leeft nogal sterk de opinie dat wie de moto verkoopt, er moet voor zorgen dat alle ti's zijn uitgevoerd. Bij mij is dat DAM Motors. Dus DAM had ooit, ergens in 2005 alle TI's moeten uitvoeren hebben. Nu mag DeSmet daarvoor opdraaien en ik kan me voorstellen dat dat niet echt leuk is.

Feit blijft dat een nonKTMdealer géén weet heeft van die TI's en die zwakke punten dus ook nooit voortijdig kan herstellen.

Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
Alleen jammer dat hij niet antwoordt op mijn mail...

Ik had em een mail gestuurd met de vraag of dat chassisnr alle noodzakelijke modificaties/controles had gehad en of er zware herstellingen geweest waren. Dit ivm een mogelijk aankoop van een 2ehandse.

Helaas na 2 dagen nog geen antwoord. Had de mail zaterdag verzonden, dus dinsdag en woensdag waren ze daar aan het werk.

amai, TRX, ik wist niet dat gij zo ongeduldig waart. wink3 Twee dagen lijkt me toch niet echt dramatisch lang hoor. Ze verzuipen ginder aan de toog trouwens aan 't werk....

Neen, als ik u was, zou ik ginder binnengaan. Gewoon rechtstreeks vragen. Dan kunnen ze u niet negeren. Rechtstreeks contact is nog steeds de allerbeste methode. wink3

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 13:47    Onderwerp: Re: waarom bij een goede erkende dealer nuttig is Reageer met quote

Muug schreef:
mr wheely schreef:

heb ik hem ook gezegd. Maar 'k heb zijn uitleg niet goed begrepen. Het klonk alsof hij van sommige bij KTM europe openstaande TI's alleen maar te weten komt dat ze openstaan op 't moment dat er effectief onderdelen voor besteld worden. Dus ze willen bvb. iets aan de nokken doen en daar bestellen ze dan iets voor en dan krijgen ze een njet van KTM europe omdat er nog ergens een TI van openstaat (bvb de nokkenasketting) die eerst moet opgelost worden vooraleer ze aan die nokken mogen verderwerken. 't was zoiets van uitleg...

wat het begrip "klanten" betreft... onder de dealers leeft nogal sterk de opinie dat wie de moto verkoopt, er moet voor zorgen dat alle ti's zijn uitgevoerd. Bij mij is dat DAM Motors. Dus DAM had ooit, ergens in 2005 alle TI's moeten uitvoeren hebben. Nu mag DeSmet daarvoor opdraaien en ik kan me voorstellen dat dat niet echt leuk is.

Feit blijft dat een nonKTMdealer géén weet heeft van die TI's en die zwakke punten dus ook nooit voortijdig kan herstellen.

ik blijf erbij, als hij eerst zijn computer bekeken had was jij nu je motor geen 3 weken kwijt en de rest van zijn verhaal is in mijn ogen bullshit
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

tja,

we zullen het wel nooit weten.

Booom

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jun. 2009, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Nadeel vind ik dat je helemaal in de tang zit van het KTM dealer netwerk.
Monopoly positie.
Ik met een iets oudere KTM die zelf onderhoud doet zou verstoken kunnen zijn van onderdelen.
Ook hier geld heb je een goede dealer en garantie thumbsup

mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 2:17    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:
Nadeel vind ik dat je helemaal in de tang zit van het KTM dealer netwerk.
Monopoly positie.
Ik met een iets oudere KTM die zelf onderhoud doet zou verstoken kunnen zijn van onderdelen.
Ook hier geld heb je een goede dealer en garantie thumbsup

daarom kun je die modificatie's van je motor zelf opzoeken via de ktm site, en dan kan jij lekker zelf sleutelen

en Muug je kunt dit wel weten door in de computer te kijken en te zien of de modificatie's gebeurt zijn en op welke datum.
als je vorige dealer dit niet gedaan heeft en echt het geld opgestreken heeft, dan zou deze dealer die 9 uur niet terug krijgen.
en dan kun je ff bellen naar de importeur om je beklacht te doen,
dan kunnen zij die rotte appel ervan tussen halen laugh
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

waarom ga ik bij een dealer? Juist, omdat ik zelf niet genoeg weet.

Verder beweert De Smet dat een particulier niet evenveel info te zien krijgt als de dealer zelf.

FredW

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Conclusie: dealers in België trekken op geen kl*ten !

Spijtig... prachtige moto's, maar als er iets aan gedaan moet worden... stars Had ik toch maar een BMW gekocht lipsrsealed2

Yeah right laugh grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Jun. 2009, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

wel
als ik me niet vergis werken die gasten tenminste met vaste standaardtarieven. Zoveel voor een klein, zoveel voor een groot. Dan weet je wat ge gaat moeten betalen.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 2:48    Onderwerp: Reageer met quote

FredW schreef:
Conclusie: dealers in België trekken op geen kl*ten !

Spijtig... prachtige moto's, maar als er iets aan gedaan moet worden... stars Had ik toch maar een BMW gekocht lipsrsealed2

Yeah right laugh grin

ik weet niet meer naar welke dealer den Bompie gaat, maar ik geloof wel dat die super tevrede is, en als je dan ziet met wat voor een fietsje die naar huis mag als leen motor, dan zou ik die kiezen laugh laugh
en ja in NL is het hetzelfde hoor goede en minder goede laugh laugh
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: