| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| TRX 
 
 
 Geregistreerd op: 30-5-2009
 Berichten: 234
 Woonplaats: de westhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 19:12    Onderwerp: remblokken - remklauw |     |  
				| 
 |  
				| Eerst en vooral, ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niet direct iets gevonden... 
 Om de remblokken te vervangen dien je het asje van de remklauw te verwijderen. Ik krijg dit niet los.
 Het is wel serieus roestig, ik kan het een klein beetje heen en weer bewegen.
 Het moet er toch uit aan de kant van de borging ? Dat zit toch niet vast met schroefdraad, met schroefdraad zou ik het asje toch niet ong. 1mm heen en terug bewegen? In de handleiding zie ik wel een tekening staan maar geen uitleg (idem voor wphb).
 
 Ik voel me zo....
  , heb nu al -tig keer remblokken vervangen en klauwen gekuist. En nu zit ik hier te klooien met zo'n pietlullig asje  . 
 Ik durf niet te hard kloppen op het asje, wie weet zie ik iets onbenulligs over het hoofd. Het kan evengoed de roest zijn die het asje blokkeert....
 _________________
 Voor al uw foto's : www.im-design.be
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 19:20    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Het asje moet je er gewoon uitslagen ja. Het gaat het beste als je de klauw laat vastzitten aan de veerpoot.
 Het moet eruit aan de kant van de borging.
 Gewoon met een kleine doorslag eens goed op tikken.
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TRX 
 
 
 Geregistreerd op: 30-5-2009
 Berichten: 234
 Woonplaats: de westhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 20:29    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | dukerider schreef: |  	  | Het asje moet je er gewoon uitslagen ja. Het gaat het beste als je de klauw laat vastzitten aan de veerpoot.
 Het moet eruit aan de kant van de borging.
 Gewoon met een kleine doorslag eens goed op tikken.
 | 
 
 Ok, dan is het idd gewoon de roest die zorgt dat het asje echt wel Vast zit (met grote V).
 Maar nu weet ik 100% dat ik echt niet mis ben é
  . 
 Dankt u !!
 _________________
 Voor al uw foto's : www.im-design.be
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Johan 
 
  
 Geregistreerd op: 28-2-2005
 Berichten: 545
 Woonplaats: Hengelo (ov)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 20:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dit soort delen moet je effe goed in het kopervet zetten dan heb je nooit meer een probleem   
 groet Johan
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| TRX 
 
 
 Geregistreerd op: 30-5-2009
 Berichten: 234
 Woonplaats: de westhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 21:24    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Johan schreef: |  	  | Dit soort delen moet je effe goed in het kopervet zetten dan heb je nooit meer een probleem   
 groet Johan
 | 
 
 Dat was de bedoeling
  . Ik zag roest aan het asje en vuil op de 'pistonnekes' en dacht van : 'laten we dat maar eventjes reinigen zodat alles gesmeerd loopt' , niet dus
  . _________________
 Voor al uw foto's : www.im-design.be
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |